Miami Beach

Som det skulle varit
Thursday 19 March 2020 - Miami Beach, Florida, United States

Utanför hotellfönstret flödar solen och termometern visar 22 grader. Om några timmar ska det bli 27. Så är det i Miami. Men vi tar det från början. Vårt inställda flyg (med SAS från Köpenhamn) landade precis i tid klockan 14.55 lokal tid och trots att USA stängt gränsen för alla

Ewa Och Magnus Sten
esmj in Miami Beach
Last active at - from Madrid, Spain
Dag 5 - Golf på Country Club of Miami
Friday 6 March 2020 - Miami Beach, Florida, United States

Idag hade vi bestämt att spela golf igen. Mikael letade fram en bana som låg i Miami och det skulle ta runt 35 min att åka till. Vaknade runt 6 (inga sovmornar här inte :)) men låg och drog mig lite iaf. Drog bort gardinerna och solen hade gått upp och det såg ut att bli en fin dag. Vi gick

Last active at - from Fort Lauderdale, Florida, United States
Dag 4 - Stranddag
Thursday 5 March 2020 - Miami Beach, Florida, United States

Idag skulle jag sova ut och bara ta det lugnt. Ja det gick ju bra, vaknade vid 04:00 och kunde sen inte somna om men då satte jag mig och öppnade denna dagbok och skrev in vad vi varit med om dessa dagar. Importerade alla foton som jag tagit hittills till datorn och många kort blir det. Mycket

Tredje dagen - Golf på Normandy Golf Course
Wednesday 4 March 2020 - Miami Beach, Florida, United States

Vi har bestämt att spela golf på onsdag och ev. fredag denna veckan så när vi vaknade och vädret såg ut att bli bra så bestämde vi att åka iväg till golfbanan. Idag kunde jag sova iaf så inte alls lika tidigt utan runt 7 var det dags. Solen hade gått upp och det såg ut att bli

Första dagen - Resan Stockholm - Miami Beach
Monday 2 March 2020 - Miami Beach, Florida, United States

Resan började igår då vi åkte upp till Connect Hotel i Arlandastad där jag bokat in en natt och där vi också har vår bil ståendes dessa 3 v. vi är iväg. Sov väldigt skönt och det är så skönt att inte behöva stressa upp till Arlanda hemifrån samma dag. Man slipper vara rädd för

Nytt decennium
Wednesday 1 January 2020 - Miami Beach, Florida, United States

10-talets sista dag tillbringade vi i huset förutom en avstickare för att kompletteringshandla det sista.Det var soligt och varmt så vi låg vid poolen och njöt av ljus och värme medan vi tvättade och packade det sista. Halv sex (halv tolv svensk tid) åt vi förrätten, rostat bröd med

På stranden
Tuesday 19 February 2019 - Miami Beach, Florida, United States

Dagen började med frukost på terrassen. Sen hängde barnen och jag på stranden medan Thomas cyklade en sväng. På eftermiddagen åkte vi till Bayside.

<3 Miami
Monday 18 February 2019 - Miami Beach, Florida, United States

Kärt återseende av härliga Miami! Passade på att besöka Wynwood på väg tillbaka till hotellet från båtmässan (!!!)

Kryssning
Saturday 12 January 2019 - Miami Beach, Florida, United States

Inledde dagen med en promenad i Art Deco distriktet. Lite roliga hus att beskåda. Hotellet bokade en taxi som körde oss ut till kryssningspiren för 32 dollar. Det var som väntat lång kö till incheckningen. Till sist var vi iaf ombord och gick direkt upp till buffen och åt mat, som inte

fireandrain in 2019 Caribien
Varmt och sol
Friday 11 January 2019 - Miami Beach, Florida, United States

Har ännu inte vant mig vid tidsomställningen. Idag var det dags för den guidade cykelturen. Det gick väldigt sakta 8 km på 2 tim..men fick se en hel del. Vi cyklade ner till Soith Point och vände sedan uppåt till som mest 16 gatan.Helen gick på shoppingtur! Köpte med mig friterad