San Francisco

Hemma hos Sharon!
Monday 4 December 2017 - San Francisco, California, United States

Hello! Har ni det bra? Jag är nu i San Francisco och har varit här sen i fredags eftermiddag. Torsdagen den 30 november:Det var min sista skoldag 2017. Efter att skolan slutat var det bara att ta sig hem och packa ihop allt innan det var dags att åka till tågstationen. Skövde - Stockholm

Varmt idag med 👍☀️
Friday 27 October 2017 - San Francisco, California, United States

Idag började vi med att ta bussen till Golden Gate bron. Vi gick på bron, den är otroligt mäktig. Sen hoppade vi på fel buss och hamnade lite galet. Vi fick gå ganska långt för att komma rätt. Även om vi idag hoppade på fel buss så är bussystmet lätt att förstå och det är lätt att

Alcatraz och Golden Gate
Thursday 26 October 2017 - San Francisco, California, United States

Idag har vi tillbringat hela dagen nere vid Fisherman's Wharf och de olika pirena där. Vi strosade först runt i butikerna, sen stod vi och tittade på sjölejonen, de låter jättemycket och är underhållande. Vi letade på ett ställe och åt lunch innan det var dax att ta båten ut till

SAN Francisco we like!! 👍
Wednesday 25 October 2017 - San Francisco, California, United States

Wow vilken stad! Vi rullade in i stan över Bay Bridge, trafiken gick ganska sakta vilket var bra för som vanligt så gäller det att hålla reda på vilken fil man ska åka i. Men vi kom fram utan felkörningar idag också. Bilen står parkerad på hotellet, där var det inte många centimeter

China town, Alcatraz & cable car
Thursday 28 September 2017 - San Francisco, California, United States

Phu en sån dag! Klockan är 21,42 här och vi är fortfarande vakna! Nu har vi kanske fått ordning på dygnsrytmen :)Idag var det en tur till alcatraz som stod på schemat, vi tog vägen om China town som är världens största utanför Asien! Sen färjan ut till Alcatraz Island där vi gick runt

Painted ladies, golden gate & fishermans warf
Wednesday 27 September 2017 - San Francisco, California, United States

God morgon!Igår började vi dagen med en mils promenad till golden gate bron. Det var 28 grader varmt och inte ett moln på himlen! På vägen dit gick vi förbi painted ladies, några kända hus här i stan! Bland annat med i introt till Fullt hus för den som såg på det ;) Efter en kort

Nu är vi här!
Tuesday 26 September 2017 - San Francisco, California, United States

Hej på er! 👋Nu är vi äntligen framme i USA!Vi började resan kl 05.45 från Bonäs och drygt ett dygn senare kunde vi landa på hotellet Casa Loma i San Francisco! Flygresan gick bra och vi fördrev tiden med lite halvbra filmer som vanligt. Flyget var lite försenat men det flög de in sen,

Alcatraz!!
Wednesday 20 September 2017 - San Francisco, California, United States

Onsdag = Alcatraz day 😊Vi tog oss upp tidigt och hyrde två cyklar. Ni vet sådana citybikes som man kan docka i överallt i stan. Så på varsin cykel tog vi oss till pir 33. Alcatraz tours 😄😁Där satt vi en stund och värmde oss med en kopp kaffe innan departure. Kan ni fatta vi ska till

Fishermans warf- goldengate park - fillmorestreet
Saturday 2 September 2017 - San Francisco, California, United States

Tisdagen vaknade vi och var lite nyfikna på den kontinentalfrukost hotellet skulle bjuda på. På varje våning fanns en skänk med frukt, marmelad, smör, kaffe/te och en brödlåda.. som innehöll fikabröd!! Haha! Men otroligt gott kaffe 😄. Annars har kaffet i usa visat sin sämsta sida

No Posts
California 2017

21 June 2017 - 21 July 2017

This summer 2017 we travle to California.