Los Angeles

Museum var dagens utflykt
Tuesday 14 November 2017 - Los Angeles, California, United States

Idag har vi varit på Lacma museum of art där det fanns en hel del häftiga kreationer. Sedan drog vi vidare till Peterson Automotive museum där det fanns massor med motordrivna fordon. T om jag (Gittan) kände igen en del, bl a bilen från filmen Tillbaka till framtiden. Dagen avslutades med en

Universal Studios!
Monday 13 November 2017 - Los Angeles, California, United States

Dagens utflykt var till Universal Studios.Lika häftigt denna gång, man blir som ett barn på nytt. Alla dessa åkattraktioner, hur häftiga som helst. Svårt att med ord beskrivas, måste upplevas 😁

Mumsigt värre!
Saturday 11 November 2017 - Los Angeles, California, United States

Robbans önskan var att få stanna och äta på vägen till hotellet på ett speciellt ställe som heter Panns. En klassisk Dinner från 1958.Bilden säger nog allt om maten 😁

Nu har vi landat!
Saturday 11 November 2017 - Los Angeles, California, United States

Flygresan gick bra men döm om vår förvåning när vi kom till Avis för att hämta ut den "amerikanska" SUV som Robban önskat i sin beställning och det står en gigantisk Toyota där. Som plåster på såren så var det iaf en V8-motor.

Los Angeles dag 3

Idag ösregnade det på morgonen, så morgonpromenaden blev inställd. Packade och checkade ut från Venice beach och tog en taxi till Long beach eftersom kryssningen avgår därifrån i morgon. Medan vi väntade på att få checka in besökte vi USS Iowa Battleship (1943-2012) som låg i hamnen.

Idag börjar en lång resa hemåt
Friday 3 November 2017 - Los Angeles, California, United States

Vi vaknade upp till regn och man känner att det blivit svalare. Tror att det varit max 20 grader idag. Idag har vi mest gått och väntat på att dan skulle gå. Vi har promenerat lite och ätit på Denny's. Vi åkte tidigt till flygplatsen, här kan man ju roa sig med att titta på planen som

Tillbaka i LA
Thursday 2 November 2017 - Los Angeles, California, United States

Idag tog vi det lugnt och stannade på några bilfirmor på vägen till Los Angeles. Efter att vi hade checkat in på Crowne Plaza LAX åkte vi till Alamo och lämnade tillbaka bilen. Det var nästan så det kom en tår i ögat, det var en riktig drömbil att köra. Den hade bara gått 130 mil när

En heldag med upplevelser
Monday 16 October 2017 - Los Angeles, California, United States

Dagen började vi med en "Grand tour Los Angeles. Vi fick åka runt i LA och stannade på flera ställen för fotografering och så. Vi stannade först på Venice Beach. På kartan ser det ut som att det ligger några gator bort, typ en promenad på 20 minuter men ALLT är så mycket större här,

Trötta och vimmelkantiga
Sunday 15 October 2017 - Los Angeles, California, United States

Under lördagen var vi i luften hela dagen! Vi mellanlandade i Frankfurt, därifrån fick vi åka med ett groteskt stort plan. Den tog in passagerare på 2 våningar och vi satt 10 personer på varje rad. Kaptenen pratade om hur många ton bränsle, bagage mm men då slutade jag lyssna för jag

Big Sur, Universal Studios & Hollywood
Monday 2 October 2017 - Los Angeles, California, United States

Hej på er!Nu var det länge sen ni fick någon rapport här, vi har kommit till hotellen så sent om kvällarna så man har somnat ganska omgående. Dessutom har internet varit värdelöst på de senaste ställena! Nu bor vi dock mycket bättre i två nätter så nu ska ni få lite bilder också!

No Posts
California 2017

21 June 2017 - 21 July 2017

This summer 2017 we travle to California.