London

Lite kultur
Wednesday 4 March 2020 - London, England, United Kingdom

Igår var jag och kollade in Chopin muséet. Det får man väl snällt göra när man är i Warszawa. Nu är jag varken musikalisk eller superintresserad. Men men.. var endå rätt trevlig och man fick lite tid och gå. Efter gick jag och käkade lite lunch på någon polsk restaurang. Tog soppa

Lars Eriksson
Lukas2 in Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid
Last active at - from Madrid, Spain
Reseschema
Wednesday 26 February 2020 - London, England, United Kingdom

Dag 01: Tårnby - Go Hotel Dag 02: Tårnby - CPH - Heathrow - MiamiDag 03: Miami - Belize City - Caye CulkerDag 04: Caye CulkerDag 05: Caye CulkerDag 06: San IgnazioDag 07: San IgnazioDag 08: San IgnazioDag 09: HopkinsDag 10: HopkinsDag 11: HopkinsDag 12: HopkinsDag 13: PlacenciaDag 14:

Söndag - Matchday - Spurs!
Sunday 2 February 2020 - London, England, United Kingdom

Under söndagen tog vi ett snabbt kulturbesök på Tate Modern museum, Gandalf fick panik över alla kulturmänniskor som glodde på en ram med en helt vit duk på, eller en vas som stod upp och ner, eller en backelittelefon någon satt en kräfta på etc.Bätre då med besök i norra London och

Cheesecrawling i SOHO
Saturday 1 February 2020 - London, England, United Kingdom

Lördagen började med ljuvlig frukost på Sky Garden, skyskrapa med frukost 160 m upp i luften. Boka biljett, fint gratisnöje! (Dock inte frukosten)Efter det tog vi lång promenad till starten för Ost turen. En rundtur till fots med 20 turister om ostens historia i England och provsmakning av 6

Starta resan med MJ musical
Friday 31 January 2020 - London, England, United Kingdom

Anlände med SAS till Heatrow under lunchtid och tog Express tåget till Paddington och sedan Tube till Towern Hill för incheckning på Apex City Hotell. Mycket prisvärt och fint hotel, rekommenderas starkt. Vi drog sedan och åt på Steak & Co, där man steker sin köttbit själv vid

Summering
Thursday 31 October 2019 - London, England, United Kingdom

Vi har haft en fantastisk resa och har sett och gjort så mycket, även om det finns saker kvar att uppleva.Visste ni att gravida kvinnor i tunnelbanan har på sig en knapp där det står "baby on board". Någon som lokaltrafiken i Stockholm borde ta efter, för ibland syns det ju inte att man är

Sightseeing i London
Thursday 31 October 2019 - London, England, United Kingdom

Den här dagen hade vi vigt åt shopping men eftersom vi i stort sett var klara med det så fick vi en hel dag till övers.Vi bestämde oss för att åka till Trafalgar squer. Där fanns det många gatuartister att se och höra på. Här hade vi turen att få se Pikatu också. Vi hade strålande

Afternoontea bustour
Wednesday 30 October 2019 - London, England, United Kingdom

Idag var det den andra höjdpunkten på resan, afternoontea med guidad busstur. Men först startade vi dagen med ett besök på The Towern of London. Kronjuvelerna kan man aldrig se sig mätt på. Elias var mycket intresserad av historiken kring Towern men ville inte gå en guidad tur. Tur man är

Pokèmon
Tuesday 29 October 2019 - London, England, United Kingdom

Vi har läst att de ska finnas en popup shop med pokèmon under tiden vi är i London så idag letade vi upp affären. Det tog lång tid att ta sig dit. Det är inte alltid så lätt att hitta i en storstad. Väl där möttes vi av en gigantisk kö. Frågade en av vakterna hur lång kötid det

Harry Potter
Monday 28 October 2019 - London, England, United Kingdom

Idag var det äntligen dags! Besöket som hela resan egentligen handlar om.Vi vaknade tidigt så redan kl. 8.00 var vi klara. Eftersom vi hade gott om tid tog vi oss till Buckingham Palace för en titt och sedan gick vi mot platsen där bussen avgick från. Vi var där 1 1/2 timme innan vilket var