Sousse

Last active at - from Osby, Skåne County, Sweden
Tunisien, Sousse
Saturday 17 March 2012 - Sousse, Tunisia

Hej på er alla! Ja, ni undrar förstås vad som hänt när ni inte fått dagliga rapporter från resan, men nu är det så att Tunisien är inte i framkanten vad det gäller utvecklingen av data trafik. Eftersom man inte kunde vara på rummet och skriva eller gå in på datan tog jag inte den med

Lena Rehn
rehn47 in Tunisien
Last active at - from Sölvesborg, Blekinge County, Sweden
Fin jogging sista dagen i Tunisien
Friday 28 October 2011 - Port El Kantaoui, Sousse, Tunisia

Underbar morgon, strålande sol och en kanonfin ren strand. Sen ett härligt dopp i poolen före frukost. Vi hann även sola en stund innan det var dags att lämna rummet. Bussen som tog oss till flygplatsen kom precis i tid och nu sitter vi och väntar på planet som ska ta oss till Göteborg via

Massage och pedikyr
Thursday 27 October 2011 - Port El Kantaoui, Sousse, Tunisia

Det finns ett fint Spa på hotellet där vi idag hade bokat in oss för massage och pedikyr. Allt ingår i vårt hotellpaket. Fantastiskt! Jag trodde att jag skulle bli masserad av en kvinna men det var en ung kille. Han var duktig och både Matts och jag är nöjda. Vi fick både manikyr och

Besök i medinan
Wednesday 26 October 2011 - Port El Kantaoui, Sousse, Tunisia

I går kväll började internetkopplingen krångla så jag kunde inte lägga ut mitt inlägg. Först nu funkar det igen. Vi hade en trevlig middag i huvudrestaurangen i går kväll. Kyparen placerade oss bredvid ett trevligt norskt par. Det visade sig att mannen i sällskapet gillade att jogga så

Last active at - from Alvesta N, Kronoberg County, Sweden
Halva ansiktet rött resten vitt
Wednesday 26 October 2011 - Port El Kantaoui, Sousse, Tunisia

Idag onsdag har vi haft en underbar dag i solen. Först fin jogging och bad i ett lugnt hav med endast lite efterdyningar från gårdagens vågor. Underbart! Sen frukost. Jag har legat med solen i halva ansiktet och en bok i resterande del av facet. Därav en röd och en vit sida av Ann-Sofie just

Färskpressad juice i hamnen
Monday 24 October 2011 - Port El Kantaoui, Sousse, Tunisia

Det blev en härlig morgonjogging i soluppgången. Sen frukost. Därefter låg vi och läste vid poolen. Jag tog en härlig simtur i inomhuspoolen. Lunchen åt vi i huvudrestaurangen. Sen gick vi utmed havet till hamnen. Där tog jag en färskpressad juice och Matts en öl innan vi påbörjade

Tillbaka på balkongen
Sunday 23 October 2011 - Port El Kantaoui, Sousse, Tunisia

I går kväll tog vi en Margarita i pianobaren innan vi gick på asiatisk afton. Maten var fantastiskt god. Den bästa asiatiska middag jag ätit. Sen sov i gott. Efter frukost åkte vi idag med buss till Sousse för info av guiderna. Av valet märkte vi ingenting mer än de affischer med

Last active at - from Alvesta N, Kronoberg County, Sweden
Första dagen i Tunisien bättre än förväntat
Saturday 22 October 2011 - Port El Kantaoui, Sousse, Tunisia

Vi sov bara några timmar i morse så vi är lite trötta. Men allt är till belåtenhet hittills. Maten och vinet är gott. Lite kallt i poolen som inte är uppvärmd men jag har ändå tagit ett dopp. Det regnade när vi åkte hit i går kväll så vi trodde att det skulle vara regn i dag också

Slappardag
Wednesday 22 December 2010 - Sousse, Tunisia

Sovmorgon och frukost i lugn och ro. Barnen sticker iväg på utflykt där de skall köra 4-hjulingar. Vi lägger oss i solen med varsin bok och öl, gööööööött.Vi har varit och doppat tårna i Medelhavet, hua va kallt det var. På kvällen åker vi in till Sousse för att äta, hotellmaten