Tunisia

Daniel Och Susanna Bolin
Dabo in Andra resor
Last active at - from Osby, Skåne County, Sweden
Eight weddings and three funerals
Saturday 29 June 2013 - Tazerka, Tunisia

Tunisians know well how to celebrate. The same goes for mourning. Events of life and death are given attention not only once but over the course of several days and the greater part of the village is invited to – expected to – join in on the festivities and to pass by presenting condolences

Agneta Gumaelius
Pats in Life in Mu-Mu Land
Last active at - from Lausanne, Vaud, Switzerland
Tillbaka på hotellet
Thursday 24 January 2013 - Tunis, Tunisia

Hej allihopa! Nu är vi tillbaka på hotellet efter en lång men rolig dag vid ruinerna. Där fanns ett litet café men vi hade ju egen mat med oss så den åt vi ju. Vi gick väldigt mycket så man måste ju ha bra skor om man ska gå där. Men nu ska vi ta en dusch och lägga oss i sängen så vi

Påväg mot Dougga
Thursday 24 January 2013 - Tunis, Tunisia

Hej igen! Nu har vi precis varit och köpt mat på gatan bredvid hotellet. Frukosten och sängarna var faktiskt helt okej. Nu ska vi ta vår hyrbil och dra mot Dougga. Dougga är en gammal ruin som ligger ca. 6 mil från hotellet. Vi kommer spendera en hel dag där och bara gå vid ruinerna. Maten

Tunisien!
Wednesday 23 January 2013 - Tunis, Tunisia

Hej igen! Nu är vi framme på hotellet i Tunis, Tunisien. Flygresan gick bra men det var jobbigt att vänta på mellanlandningen. Hotellet som vi bor på heter El Bahy och ligger mitt i stan. Vi hyrde en bil på flygplatsen så vi kunde ta oss runt dit vi vill. Frukosten ingick så det var ju bra,

Tunisien, Sousse
Saturday 17 March 2012 - Sousse, Tunisia

Hej på er alla! Ja, ni undrar förstås vad som hänt när ni inte fått dagliga rapporter från resan, men nu är det så att Tunisien är inte i framkanten vad det gäller utvecklingen av data trafik. Eftersom man inte kunde vara på rummet och skriva eller gå in på datan tog jag inte den med

Lena Rehn
rehn47 in Tunisien
Last active at - from George, Western Cape, South Africa
Fin jogging sista dagen i Tunisien
Friday 28 October 2011 - Port El Kantaoui, Sousse, Tunisia

Underbar morgon, strålande sol och en kanonfin ren strand. Sen ett härligt dopp i poolen före frukost. Vi hann även sola en stund innan det var dags att lämna rummet. Bussen som tog oss till flygplatsen kom precis i tid och nu sitter vi och väntar på planet som ska ta oss till Göteborg via

Massage och pedikyr
Thursday 27 October 2011 - Port El Kantaoui, Sousse, Tunisia

Det finns ett fint Spa på hotellet där vi idag hade bokat in oss för massage och pedikyr. Allt ingår i vårt hotellpaket. Fantastiskt! Jag trodde att jag skulle bli masserad av en kvinna men det var en ung kille. Han var duktig och både Matts och jag är nöjda. Vi fick både manikyr och

Besök i medinan
Wednesday 26 October 2011 - Port El Kantaoui, Sousse, Tunisia

I går kväll började internetkopplingen krångla så jag kunde inte lägga ut mitt inlägg. Först nu funkar det igen. Vi hade en trevlig middag i huvudrestaurangen i går kväll. Kyparen placerade oss bredvid ett trevligt norskt par. Det visade sig att mannen i sällskapet gillade att jogga så

Last active at - from Alvesta N, Kronoberg County, Sweden
Halva ansiktet rött resten vitt
Wednesday 26 October 2011 - Port El Kantaoui, Sousse, Tunisia

Idag onsdag har vi haft en underbar dag i solen. Först fin jogging och bad i ett lugnt hav med endast lite efterdyningar från gårdagens vågor. Underbart! Sen frukost. Jag har legat med solen i halva ansiktet och en bok i resterande del av facet. Därav en röd och en vit sida av Ann-Sofie just