Ko Chang District

515 Images & 0 Posts

Kacha
Tuesday 11 February 2020 - Ko Chang District, Trat, Thailand

Sista timmarna...Vilken härlig semester vi haft!Båtresan från Koh Kood gick lika bra som dit. Så skönt!Det var bra av Andreas att övertala mig att vi skulle bo lite lyxigare sista dagarna. Barnen har verkligen uppskattat den lilla vattenrutschkanan och att det finns flera pooler att välja

Blåsig och Kinesiskt nyår
Tuesday 28 January 2020 - Ko Chang District, Trat, Thailand

Gokväll Nu har vi plackat klart det mesta. Imorgon åker vi vidare till koh Kood.Det har varit några riktigt blåsiga dagar här i paradiset = mycket vågor. Så håll tummarna att det är lugnt imorgon förmiddag så det inte guppar för mycket i båten.I lördags började Råttans år ✌️

Mac Resort
Monday 20 January 2020 - Ko Chang District, Trat, Thailand

Hej Mitt i natten och Emma kan inte sova... Så passar på att skriva lite här.Resan hit har gått hur bra som helst.Planet till Doha, Qatar var inte så fullt. Det var ett 3+3+3 plan. Så vi hade tänkt sitta Sigma vid fönstret Emma i mitten Newton i gången och Andreas andra sidan gången.

Ö 1 - Koh Chang - avverkad 4-10 januari
Thursday 9 January 2020 - Ko Chang District, Trat, Thailand

4eMåns valde stor frukost (stekt ägg, bacon, korv, toast, juice) å jag toast å te från Måns. Fräscht! Plus en watermelonshake åt M såklart!Gick iväg för att kolla omgivningarna. En övergiven (enligt oss) fiskrestaurang, med en fiskare i närheten. Sen ut på stora vägen. Smalt, men kan

Mize in Återhämtning på tre öar
Bangkok och Koh Chang 1-3 januari
Friday 3 January 2020 - Ko Chang District, Trat, Thailand

2 heldagar i denna otroligt intensiva, bullriga och svårkommunicerade stad gick mig nära nog på nerverna. Men som tur är kommer så mycket gott och spännande ut ur en vistelse här att man inte vill vara utan heller 😎1e januariEfter morgondopp kl 14! i lite molnigt väder (bra för vårt

Mize in Återhämtning på tre öar
Härligt
Saturday 4 January 2020 - Ko Chang District, Trat, Thailand

Vi njuter, vilken härlig ö vi hamnat på Kho Chang hör till Trat i Thailand och första dagen hyrde vi mopeder så nu kör vi och hittar nya fina platser varje dag. Idag har vi kört i flera timmar, varit i ett vattenfall och när ma  stoppade ner fötterna så hamnade man direkt i ett fisk

Lotta
Lottahun in Jul & Nyår i Malaysia
Last active at - from Byske, Västerbotten County, Sweden
Utflykt med Mona
Friday 15 February 2019 - Ko Chang District, Trat, Thailand

20190114Idag fyller Helena 45 år, Grattis. Inte många knop dag heller!20190115Idag fyller Oskar 7 år!Utflykt idag!!! Klockan 10.30 hämtades vi upp av Mona och vi ska åka längs den östra kusten idag. Första stoppet var vid ett kinesiskt tempel.  ”Mottogs” av ett förfärligt oväsen av

Kreja in Global Tour
Lata dagar!
Thursday 7 February 2019 - Ko Chang District, Trat, Thailand

20190206Efter en lång natt på flygplatsen åkte vi mot Koh Chang (07.50), vi anlände till Natural Bay Pier på eftermiddagen, här fick vi kliva av bussen för att åka färja över till Ferry Koh Chang. Här väntade ett antal minibussar på oss som sedan körde oss till olika Hotel/Resorter.

Kreja in Global Tour
Summering av Koh Chang
Sunday 10 February 2019 - Ko Chang District, Trat, Thailand

Vi valde att åka till Koh Chang då kompisar till oss skulle hit och rekommenderat ön. Det började inte så bra då ägaren/managern på Golden Sand beach resort var en dryg typ. Jag hade gjort bokningen via Agoda och enligt honom gällde inte erbjudandet de gått ut med så han krävde mer i

Ramayana
Saturday 17 March 2018 - Ko Chang District, Trat, Thailand

Hej Nu är det andra kvällen här på Ramayana.Kändes lite tufft att lämna koh Kood och Siam beach men vi har nog bestämt att vi kommer tillbaka nästa år. Känns inte som man kan åka därifrån för sista gången.Båtresan gick bra. Lite mindre båt så det var lite mer gupp men vi har de