Trat

Utflykt med Mona
Friday 15 February 2019 - Ko Chang District, Trat, Thailand

20190114Idag fyller Helena 45 år, Grattis. Inte många knop dag heller!20190115Idag fyller Oskar 7 år!Utflykt idag!!! Klockan 10.30 hämtades vi upp av Mona och vi ska åka längs den östra kusten idag. Första stoppet var vid ett kinesiskt tempel.  ”Mottogs” av ett förfärligt oväsen av

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja in Global Tour
Last active at - from Doha, Qatar
Lata dagar!
Thursday 7 February 2019 - Ko Chang District, Trat, Thailand

20190206Efter en lång natt på flygplatsen åkte vi mot Koh Chang (07.50), vi anlände till Natural Bay Pier på eftermiddagen, här fick vi kliva av bussen för att åka färja över till Ferry Koh Chang. Här väntade ett antal minibussar på oss som sedan körde oss till olika Hotel/Resorter.

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja in Global Tour
Last active at - from Doha, Qatar
Mysig ö
Friday 15 February 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Vi hyrde moppar under två dagar för att kunna se ön. Den är så liten så man tar sig lätt runt på mopederna. Det finns stränder lite här och där och även vägar lite här och där och ibland slutar de bara rätt som det är en bit in. Inte så bra skyltat så man lär känna ön rätt

Utflykt till Koh Kham
Wednesday 13 February 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Vi hade hört talas om den lilla ön Koh Kham som låg precis utanför Koh Mak. Vi letade reda på stranden där man kunde åka båt över till ön. Vi hittade ett ställe som tog 350 b inkl inträdet ( då ingick en dricka också) till ön som var 200 b. Då fick man både åka ut och hem när man

Greenview
Tuesday 12 February 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Efter en helvetesfärd i en speedbåt från Koh Chang kom vi till Koh Mak. Väl där stod det en song thaew och väntade på oss. Vår resort låg på andra sidan ön så vi fick se en del av ön på vägen dit. Kände direkt att det kändes som mer min typ av ö. Lugn, liten och lättillgänglig.

Cooking class hos Napalai
Sunday 10 February 2019 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Efter att ha pratat med tre svenskarna som vi mötte på båten om en Cooking class de varit på så bestämde jag mig för att prova det också. Fick få runt och leta innan jag hittade en agent som sålde just till den damen. Bokade ett empass på tre timmar för 1000b. Jag skulle bli hämtad

Summering av Koh Chang
Sunday 10 February 2019 - Ko Chang District, Trat, Thailand

Vi valde att åka till Koh Chang då kompisar till oss skulle hit och rekommenderat ön. Det började inte så bra då ägaren/managern på Golden Sand beach resort var en dryg typ. Jag hade gjort bokningen via Agoda och enligt honom gällde inte erbjudandet de gått ut med så han krävde mer i

Snorkling
Friday 8 February 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Har varit lite tungt ett tag, dåliga sängar,  ingen sömn, inga paradisstränder o lite disigt men nu... Vi bör på ett ställe för ca 200 /Pers o natt o de har tempursängar o tyst ac! Pool o jättetrevlig personal . Stranden inger vidare men då vi varit på snorkelutflykt så löste vi

Khlong Chao waterfall
Saturday 2 February 2019 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Efter en morgonpromenad som avslutades i ett tropiskt regn bestämde vi oss för att hyra moped (300b 24 h) och åka till ett av vattenfallen. Det vi tänkte oss åka till beskrevs som ett litet och pittoreskt vilket stämde väl. Det var skyltat till det och det var enkelt att hitta. Beskrivningen

Siam beach resort på Ban Bang Bao Bay
Thursday 31 January 2019 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Koh Kood visade sig vara en riktig pärla. Vi bor i en enkel bungalow med fläkt, myggnät och springor i golvet och läget slår det mesta. Tre kliv så är vi på stranden. Restaurangen som tillhör stället serverar väldigt god mat om än lite dyrare än vad vi är vana vid. De har bara små