Satun

Trädgårdsmästaren
Thursday 7 March 2019 - Satun, Thailand

Idag har jag ansat en palm. Ingen här på resorten verkar att bry sig om sådant. Nu var det ju i eget intresse som jag tog fram sågen och kapade de nedersta grenarna. De var ju ändå döda och uttorkade. Så nu kan jag ställa min solstol under palmen och få en härlig skugga.Skillnaden mellan

Snorkling till Koh Kra
Wednesday 6 March 2019 - Satun, Thailand

Äntligen lite riktig snorkling.Wapi Resort ligger på Sunrise Beach. Resort låter ju ganska "flådigt", men så är det inte. Pengarna vi betalar för att bo här, är för att våra bungalows ligger på stranden.  I övrigt är det en ganska vanlig backpackerstandard.Igår intog vi en mycket

Gränspassage
Monday 4 March 2019 - Satun, Thailand

Hej,När vi kommer till Telaga Harbour för att åka över till Koh Lipe i Thailand, startar en pass och tullprocedur som är lite speciell.Vi fyller i immigrationspapper som ska lämnas till Thailändarna och en del när vi reser tillbaka. Sen kontrolleras våra pass tre gånger inom loppet sv 10

Koh Lipe
Monday 7 January 2019 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Dag 17-21Efter gårdagens strul så kom vi äntligen till den omtalade ön Ko Lipe.  Båten tog ca 1 1/2 timme med mycket gungande,som jag inte gillar precis ,men det gick som tur var bra. Lite annorlunda att komma till en ö i Thailand från Malaysia . Väl framme på ön måste pass

Janet
Forssell in Asien
Last active at - from Ko Lipe, Satun, Thailand
Elfte timmen.
Thursday 10 January 2019 - Satun, Thailand

Det finns egentligen inte mycket att säga, det här är sista dagen på semestern trots att det inte alls är så. När man sett sista solnedgången, doppat den allt brunare kroppen i havet en sista gång och borstat sanden av fötterna känns det lite melankoliskt. Fast egentligen är det ju inte

Under ytan.
Wednesday 9 January 2019 - Satun, Thailand

Heldag i undervattensvärldens tecken och vi är igång tidigt för att få ordning på det ena och det andra. Vi ska plockas upp vid resorten som ligger bara några steg ner mot sunrise beach kl 9:30 och helt i sin ordning är kapten simfot på plats med sin långa träbåt som ska vara vårt hem

Last active at - from Enköping, Uppsala County, Sweden
Same procedure as yesterday.
Tuesday 8 January 2019 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Dagar som börjar och slutar på samma sätt brukar glömmas bort. Så skulle det kunna vara denna dag för skillnaden från igår är hårfin. Det var ju så kul i vågorna på Sunrise igår så det börjas där även idag. Vi hittar en lite enklare väg ner än igår då vi gick genom byn där

Sunny sunny sunny
Monday 7 January 2019 - Satun, Thailand

Strålande sol väcker alla, eller kanske ett och annat alarm, en och annan vaknar av sig själv kanske. Det ser ut som det kan bli en sån där äkta dag på stranden med massor av sol, lajbans i vågorna med kallsupar och vatten i näsan. Till att börja med provas hotellets frukostutbud, till

Olyxig kryssning.
Sunday 6 January 2019 - Satun, Thailand

Dags att förflytta familjen igen. Denna gång per båt och särskilt Lotta har fnyst åt det och varit lite orolig tror jag. Får två år sen åkte vi katamaran till Samui och det var en riktig kräkbonanza på akterdäck och hon var med i det gänget. Tacksamt nog hade havet kommit till ro den

Koh Bulone
Thursday 22 March 2018 - Koh Bulon (Pansand Resort), Pak Nam, Satun, Thailand

Hej!Nu kan vi konstatera att vi inte hade fel för fyra år sedan. Koh Bulone är det riktiga Thailand! När man går i land på den södra delen av ön, på White beach, är det svårt att ta in vad man ser. Fantastisk paradisvy. Kontrasten mot Koh Lanta är stor. Här finns inga pooler, inga