Ao Nang

Dag 20. Hav, pool eller bådadera.
Thursday 12 March 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

En vilodag.Vi har legat vid poolen från åtta på morronen till fyra på eftermiddagen, under ett stort skuggande träd, mestadels.10 meter till poolen, 15 till havet. Vattnet höll 31.4 grader idag. Jag badade inte i poolen, föredrar saltvatten och hav.Vi var på "restaurang" i gårkväll.

Last active at - from Apelviken, Halland County, Sweden
Dag 19. Phang Nga Bay by speedboat.
Wednesday 11 March 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Eftersom vi inte kunde komma med på den James Bond-utflykt som vi ville, kom Annette på den lysande idén att hyra en egen speedbåt. Kostade lite mer, men samma program.Klockan 0800 blir till 5 i halv nio innan vår båt dyker upp med två ångerfulla och ursäktande thailändare.1 x 250 hk

Last active at - from Apelviken, Halland County, Sweden
Dag 18. Phra Nang Beach.
Tuesday 10 March 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag fick jag med mig Annette och Jörgen på en promenad till Phra Nang Beach. Det är ju egentligen inte så mycket att se. Jag kan inte hålla med om att det är en av Thailands finaste stränder, som en del hävdar. Princessgrotta och phallusgrotta är en turistfälla.Men stigen dit är ju

Last active at - from Apelviken, Halland County, Sweden
Dag 17. Ao Nang.
Monday 9 March 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Railay Beach ligger på en halvö. Hit eller härifrån kan man inte komma med bil, utan det är longtailbåt som gäller.Ao Nang ligger ju bara "runt hörnet", men det kostar 800 bath/båt/8 personer. Vi gitter  inte vänta på att det ska komma 4 personer  till, så vi betalar 800 och kommer

Last active at - from Apelviken, Halland County, Sweden
Dag 16. Railay Beach, Ao Nang.
Sunday 8 March 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Jaha Du, Jan Johansson. Det är väl 18 år sedan vi var här sist. Mycket är utbyggt och en fin Walking Street, med många mysiga pubar och hak, som inte fanns då.Det finns många sätt att ta sig från Koh Lanta till Ao Nang och Railay Beach. Vi valde nog det billigaste. 550 bath.Blev hämtade

Railay
Tuesday 31 December 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej alla, Vad har hänt sedan förra inlägget?Jo, solen fortsätter att imponera och den 26/12 tog vi en dag hemma vid polen. Det är skönt att bara slappa ibland för alla strandhäng tar på krafterna 😊Den 27:e så bokade vi en minibuss tillsammans med Annette, Carl, Ylva, Rikard, Astri och

Jul 2019
Friday 27 December 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej Alla,Det var ett tag sedan vi skrev men på denna resan är det fokus på avkoppling.Den 21/12 styrde vi kosan mot Tigercave temple som är ett buddistempel som ligger på toppen av ett berg. Solen skiner även denna dag och totalt på resan har vi bara haft 2 timmar regn. Vägen upp består av

3:e strand-dagen
Friday 20 December 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej, Ny resa, nya möjligheter.Denna gången skall vi "bara" vara i Thailand och njuta av värmen och gästvänligheten.Vi reser med Annette (Karros mamma), Carl (Karros pappa) och Andreas (Karros bror).Senare kommer Karros syster Josse med sin familj (Jesper, Anja och Emil) att ansluta ett par

Snake farm & Hong Island
Thursday 19 December 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej.Igår onsdag hade vi inget bokat, men det blev en spontan egenordnad tripp till Snake Farm och Monkey School efter initiativ från Jenny och Reine som "ville hitta på nåt". En kortare tuk-tuk tur på 400 bath tur/retur, men sen 1000 bath per person i inträde hade vi inte räknat med. Men det

Sämre väder och blodflöde
Tuesday 17 December 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej igen!Andra dagen på Koh Jum var ganska stilla, med lite mulet på förmiddagen och bättre på eftermiddagen.Efter frukost hyrde vi hotellets kajaker en timme och paddlade norrut utmed än. Jag i en enmanskajak och Jenny och Reine med Colin på sin kajak. Vi paddlade en bra bit och landsteg