Thailand

1 396 662 Images & 1 Posts

Turister i Bangkok!
Friday 17 January 2020 - Bangkok, Thailand

Vaknade fredagmorgon i vårt hemska hotell efter en natt med begränsad sömn. Duschade och tvättade håret noga, kände ett behov av att skrubba av sig lukten från rummet. Åt frukost, som faktiskt inte alls var dålig, och tog oss i väg på utflykt. Tog tåget iväg till Mahanakhon skywalk

kentomadelen in Singapore, Bali och Bangkok
Last active at - from Bangkok, Thailand
Tidig morgon till en soft men varm dag
Friday 17 January 2020 - Bangkok, Thailand

Alla som känner mig vet att tidiga morgnar inte är det bästa jag vet och få saker kan få mig att frivilligt studsa ur sängen i ottan. Men när Bernt klockan 6 imorse petade försiktigt på mig och viskade lite romantiskt i mitt örat "Älskling, vill du följa med på FTF-jakt?", så....(För

Så kan det också bli!
Thursday 16 January 2020 - Bangkok, Thailand

Lämnade Bali med ett visst vemod efter att ha tillbringat närmare tre veckor där. Flyget gick bra, det var riktigt dålig mat men god gin och tonic (dessutom gratis, bara det Tommy Karlsson!) så det fick väl uppväga det hela😉 Landade i Bangkok nästan 40 minuter tidigt, så skönt!

kentomadelen in Singapore, Bali och Bangkok
Last active at - from Bangkok, Thailand
Högtflygande utflykt, aka Fly like a gibbon monkey in the trees
Thursday 16 January 2020 - Chon Buri, Thailand

Idag åkte jag, Bernt och Hella på egen utflykt för att lämna storstadens buller och trängsel. Vi var ute i lite väl god tid, då det var aningens förvirrat kring avresetiden. Vi tog en taxi till "pickup-place" och anlände lite innan 9, och det visade sig att avfärd var 9.30 (så vi hann

Last active at - from Bang Rak, Bangkok, Thailand
Geocaching, sol, sol, centrum, sol.
Wednesday 15 January 2020 - Bangkok, Thailand

Jag och Bernt började dagen med att gå på ett geocachingevent för att hänga lite med andra nördar i Lumphini Park. Vi var inte så många, men det var trevligt ändå. Vi 2, en kille från Belgien som anordnade det hela, 3 tjecker och en holländsk kvinna. Vi stod och hängde och surrade

Blingblingigt födelsedagsfirande
Tuesday 14 January 2020 - Bangkok, Thailand

HiPP hiPp HurRa för Bernt, för idag är hans födelsedag!! Han fick en modest jamåhanleva-körsång till frukosten och sen var dagen igång!Under dagen hade jag&Bernt lite egentid. Vi anser oss vara "hyfsat vana" resenärer så vi skippade alla arrangerade turer och tog oss själva med

Ö 2 - Koh Maak - avverkad 4-10 januari
Tuesday 14 January 2020 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Igenkända! :) Skumt att vi var här för 8 år sen och de minns en! Det ser sig väldigt likt ut nu med. Men att vara här när Bibben så nyligen gått bort känns ju otroligt märkligt, läskigt, men tacksamt. Vi lärde känna varann här 2012 och hängde ihop alla 3. Åkte på båtturer,

Mize in Återhämtning på tre öar
Båt, blomster och Mama Mia
Monday 13 January 2020 - Bangkok, Thailand

Dagen började med tidigt efter varierande sömn för alla i sällskapet. Ja, B vaknade tidigare än tidigast och besökte hotellets gym, jag valde att sova lite till ;)Stärkta av mastodontfrukost (tack å lov fanns kontinental sådan, inte bara den där asiatiska lunchliknande frukostbuffén) var

På väg & framme
Saturday 11 January 2020 - Bangkok, Thailand

Igår var resdag. Jag tror familjen sammantaget slog nytt personligt rekord i att passera samma säkerhetskontroll flera gånger. Eller inte rekord kanske, men flera gånger blev det... planet från Umeå blev lite försenat då det behövdes av-isas innan avfärd, men vi ankom iaf till Terminal 5.

Ö 1 - Koh Chang - avverkad 4-10 januari
Thursday 9 January 2020 - Ko Chang District, Trat, Thailand

4eMåns valde stor frukost (stekt ägg, bacon, korv, toast, juice) å jag toast å te från Måns. Fräscht! Plus en watermelonshake åt M såklart!Gick iväg för att kolla omgivningarna. En övergiven (enligt oss) fiskrestaurang, med en fiskare i närheten. Sen ut på stora vägen. Smalt, men kan