Wild life in Africa

Share on facebook
Sista poolen
Thursday 17 November 2016 - Johannesburg, Gauteng, South Africa

Vi lämnade våra bodyguards i Moçambique och tårarna rann på oss alla. Nu va det dax för flygtur nr 9 av 11. Vi kom till Johannesburg på eftermiddagen och blev hämtade av personal från hotell Protea. Vi hade hört att kriminaliteten är värre här än i Kapstaden, det kunde vi förstå med

Nästa boende
Thursday 10 November 2016 - Mozambique

Efter ett svettigt cykelpass på gymmet var det dax å checka ut från Bahia Mar. Vi blev skjutsade till nästa boende : Casa cabana. Dom ha också pool men mindre än förra, dock bara 10 meter till havet. Men eftersom vi handlat så mycket på Bahia Mar så var vi välkomna tillbaka även denna

Moçambique, Vilanculos
Thursday 3 November 2016 - Mozambique

Moçambique - here we are -) Då va d dax för solsemestern på denna resa! Vårt boende, Bahia Mar, är riktigt fint, vilken utsikt över havet som mötte oss vid ankomst.Träningsnarkomaner som vi är, så var vi ute och sprang på stranden19 timmar senare. Detta va den tyngsta turen på denna

Safari
Friday 28 October 2016 - Nelspruit, South Africa

Så va vi då äntligen framme på Buhala Lodge, där vi skulle bo i en fin lodge med utsikt över Crocodile River och stor balkong. Då det va mörkt när vi kom gick vi och la oss direkt för att invänta morgondagen. Vi vaknade tidigt och sprang ut på balkongen och fick då se massa elefanter,

Last active at - from Mozambique, Mozambique
Zimbabwe = hot hot hot.....

Då kom vi till Zimbabwe - här kan vi snacka hetta! 40 grader! O poolen på hotellet trasig... Tur att dej hade kall dryck i alla de former 😊. Vår första utflykt blev att träffa lejon, 2 st som var 11 månader. Åh va söta o goa! Vi fick en promenad tillsammans med dessa i ca 45 min!

subscribe

Get updates by email

Enter your name and email address, you will receive an email every time any of the following members update their trip.