En Smilla på vift i Afrika!

Monday 11 January 2016 - Tuesday 8 March 2016

Tänkte testa på en ny kontinent och ett nytt sätt att resa. Så nu bär det av med Rosa Bussarna från Kenya till Sydafrika i knappt två månader. Känner inte en kotte (än så länge) och det kommer att bli ganska primitivt. Sova på busstaket, ingen air-condition eller toa på bussen. Blir spännande det här! ;-)

Share on facebook
Sydafrika
Saturday 27 February 2016 - Cape Town, Western Cape, South Africa

Upp tidigt, som vanligt. Kolla på vacker soluppgång (igen), denna gången över en canyon, käka frukost och sen köra vidare för att lämna Namibia och åka in i fantastiskt vackra Sydafrika. Stannade först vid en camping vid Orange River precis vid gränsen till Namibia. Här stannade vi i

Namibia, del 2
Saturday 20 February 2016 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Precis som alla andra dagar gick vi upp tiiidigt idag. Kl fem gick vi upp och halv sex vankades det frukost. Sedan hoppade vi in i bussen igen för att åka till Swakopmund. Kl 15 var vi framme och då åkte vi direkt till "the adventure centre" för info. Jag bokade in mig på tre aktiviteter

Namibia, del 1
Saturday 13 February 2016 - Windhoek, Khomas Region, Namibia

Dags för Bull att rulla vidare till Namibia där vi ska vara i två veckor. Första campingen vi hamnade på var Ngepi Camp, en lite annorlunda camping. Vi gick på toalettsafari en dag. De hade byggt/ satt upp toaletter och duschar och badkar i en massa olika spännande miljöer. Typ med utsikt

Botswana
Wednesday 10 February 2016 - Gaborone, South-East District, Botswana

Idag är det dags för Gullan med resenärer att åka hem. Så efter ett (för vissa) tårdrypande farväl satte vi oss i Bullbussen för att åka vidare till Botswana. Då kom jag på at vi ännu inte hade "hämnats" på de andra för deras mooning, så sista chansen var det nu och den tog vi.

Zimbabwe

Dags att åka från Zambia till Zimbabwe. Gränsövergången tog 1 h 45 minuter vilket är ungefär samma tid som det tagit innan. Helt ok med tanke på att vi är mer än 40 personer för tillfället. Vi var tvungna att sitta kvar inne i bussen i ca en timme vid gränskontrollen då de inte ville

subscribe

Get updates by email

Enter your name and email address, you will receive an email every time any of the following members update their trip.