Från Lusaka till Kapstaden

Saturday 10 October 2015 - Tuesday 10 November 2015

Nu är det bara en dag kvar tills Gun och jag börjar vår resa. Imorgon flyger vi till Lusaka i Zambia. Resan går från Landvetter till Arlanda - Wien - Addis Abbeba - Harare - Lusaka och den tar nästan ett dygn innan vi är framme.

Share on facebook
Bilder
Saturday 21 November 2015 - Skogshällsvägen 3, Västra Götaland County, Sweden

Nu har vi kommit hem och nu finns det lite fler bilder att titta på för den som vill. Tyvärr är det rätt krångligt att ladda upp bilder på denna sidan så det får bli ett litet urval. Beklagar att ni fått flera felaktiga mail, men varje gång jag försökt att skicka iväg meddelandet så

Sista dagarna i Kapstaden
Sunday 8 November 2015 - Cape Town, Western Cape, South Africa

Igår besökte vi botaniska trädgården, var på en vingård och provade viner och en rundvandring i en kåkstad. Utan att överdriva så är Sydafrika ett land med stora kontraster. Vi fick byta vårt vandrarhem till ett betydligt bekvämare hotell. Så idag startade vi med en härlig

Kapstaden
Friday 6 November 2015 - Cape Town, Western Cape, South Africa

Efter frukost började vi strosa från vårt vandrarhem på Long street ner mot Waterfront. Gick runt och tittade på allt folkliv. Tog båten ut till Robbin Island. Där åkte vi först en guidad busstur för att sen bli guidad av en före detta fånge som suttit fängslad där. Han berättade

Paarl till Kapstaden
Thursday 5 November 2015 - Cape Town, Western Cape, South Africa

Igår var det fest där alla som ville skulle ha något rosa på sig. Det blev en lyckad fest med många skratt. Dagen började med storstädning av bussen för idag var sista dagen som vi åkte med bussen. Innan vi hoppade av så var vi i Simons town och såg på vilda pingviner och så var vi vid

Agulhas till Paarl
Wednesday 4 November 2015 - 1 Ou Tuin, Paarl, Western Cape, South Africa

Igår eftermiddag provade vi viner på en liten vingård. Två vita, ett rose och två röda. De vita och rosevinet var drickbart men de röda vinerna var inte populära. Sov på en camping ute på landet så där tog vi det lugnt när vi kommit fram. Blåsigt och rätt kallt på kvällen. Idag den

subscribe

Get updates by email

Enter your name and email address, you will receive an email every time any of the following members update their trip.