Te ön

Friday 13 January 2012 - Saturday 4 February 2012

Vi hade bokat och skulle åka hit tidigare, men då slukade tsunamin vårt hotell 2-3 veckor innan vi skulle åka,så då fick vi dra till Vietnam i stället. Så nu blir det nytt försök att se Sri Lanka.

Share on facebook
Bilar, tuk-tuk,moppar ,kor alla i vägen
Friday 3 February 2012 - Doha, Qatar

Vi har nu avnjutit 2 dygn med fantastisk god mat i Kalutara. det tar normat c.a 2,5 h till flygplatsen ,men i morgon den 4 feb så har de natiional dag så varenda kotte skulle vara på vägen (även korna), så det tog 5 h,såvi hade 40 minuter på oss innan flyget gick,lite körigt på

Djurparader
Tuesday 31 January 2012 - Tangalle, Southern Province, Sri Lanka

Nu har vi tagit oss precis förbi Sri Lankas sydspets och är nu i sydost. Här är det så mycket vågor så att det inte går att bada utan att behöva tömma badkläderna på sand och att det är svårt att ej välts av vågorna. I går morse när vi åt frukost , så hoppade de en massa

På tur
Saturday 28 January 2012 - Mirissa, Southern Province, Sri Lanka

igår tog vi och Liss och Ketil Tuk-tuk till staden Matara, det var som att åka bergochdalbana , där bussarna ständigt kör om i Chicken race stil. Väl i Matara så storshoppa Sofia en klänning för 300 rupies (dvs 20 SEK) sedan så skulle vi hitta en resturang som det fnsn en kart till i

Kaniner
Wednesday 25 January 2012 - Mirissa, Southern Province, Sri Lanka

Nu har vi anlänt Mirissa. Schysst strand och mycket vågor. På dagarna har vi runt 30 och lite svalare på kvällen. På vårt boende så finns det 2 kaniner och 2 hundar som leker katt och rått hela dagarna, men eftersom det inte är katt resp råtta så är det lite oklart om vem som skall

Välj Druva å tag en Gato Negro
Friday 20 January 2012 - Unawatuna, Southern Province, Sri Lanka

På onsdagar så uppstår det alltid en behov hos Sofia att drick rötjut, lyckligvis så ligger ortens systembolag (ett skjul med shoppinglucka med järngrind) tvärs över gatan. så där har vi handlat Gato Negro, både med Shiraz och med cabernet sauvienon å det finns även med tempranillo

subscribe

Get updates by email

Enter your name and email address, you will receive an email every time any of the following members update their trip.