Skottland med bil

Saturday 7 May 2005 - Saturday 14 May 2005

Ett bokat flyg, en bokad bil sedan var det bara att ge sig av för att upptäcka lite av den västra sidan av Skottland. Boendet får lösa sig efterhand.

Share on facebook
Tips i korthet
Sunday 15 May 2005 - London, England, United Kingdom

Räkna med en boendekostnad på ca £30 per pers och natt (det gör ju inget om det blir billigare) Hyrbil kostade oss en vecka för en ford focus 2154 kr. Bensin är något dyrare än i Sverige. Billig middag med en öl kostar runt £10. Köp med lunch och gör picknickstopp, det finns massor

Hemma igen
Saturday 14 May 2005 - London, England, United Kingdom

Vi var uppe tidigt på morgonen, de hade ställt lite frukost utanför vår dörr eftersom vi skulle försvinna innan de serverade frukost. Vi åkte den lilla biten till flygplatsen, lyckades parkera bilen utan att haft ett enda missöde med den på hela veckan. Kändes gott det eftersom vi i

Sista rycket
Friday 13 May 2005 - London, England, United Kingdom

Idag åkte vi ner längsmed Loch Lomond, vi gjorde lite stopp och kikade lite på omgivningarna. Vi åkte ner till den södra sidan av sjön, Balloch. Vi köpte våra mackor på en mack och åkte upp till slottet som låg där. Tyvärr höll de på att renovera på slottet, det var ett mysigt slott

Fantastiska Glencoe
Thursday 12 May 2005 - London, England, United Kingdom

Vi gick en sväng på stan på förmiddagen, hamnade i en turistbutik, det fanns några stycken sådan här. Vi handlade lite grejer och presenter. För att vi inte skulle kännas oss jagade att hitta boende idag bestämde vi oss för att ringa till det hotell vi hade bott på första natten och

Mäktiga intryck
Wednesday 11 May 2005 - London, England, United Kingdom

Första målet den här dagen var att ta sig till Talisker destilleriet, men för att komma dit fick vi lov att tanka först. Bensinen kostade £0.85 så den var något dyrare än i Sverige. Eftersom vi redan har gått en rundtur på Oban destilleriet så bestämde vi oss för att bara handla i

subscribe

Get updates by email

Enter your name and email address, you will receive an email every time any of the following members update their trip.