Tangalle

737 Images & 0 Posts

Tåg, vattenfall och strandhäng
Tuesday 3 December 2019 - Tangalle, Southern Province, Sri Lanka

Ja då har vi upplevt att åka tåg på Sri Lanka och det behöver vi ju inte göra igen 😜 Tågresan var väl Ifs ganska ok, inte alls vilsam, acceptabel men alldeles för lång. Inledningsvis var det väldigt spännande att stå vid den öppna dörren och se på vackra vyer swisha förbi men i

Dag 9 & 10 på Sri Lanka
Monday 19 February 2018 - Tangalle Road, Tangalle, Southern Province, Sri Lanka

Igår blev jag väckt mitt i natten, klockan 3:45, för vi skulle åka på valsafari. Man fick vänta jättelänge, jag och mamma spelade schack på båten, men till slut såg vi blåvalar och delfiner. Delfinerna tävlade med båten, först simmade de in under den och sen hoppade de högt i

Dag 7 & 8
Saturday 17 February 2018 - Tangalle, Southern Province, Sri Lanka

Igår åkte vi på safari i Udawalawa nationalpark. Vi gick upp jättetidigt innan solen gick upp. Vi åkte jeep utan dörrar i en halvtimme innan vi var framme. I parken åkte vi runt i sex timmar, jättejobbigt. Vi såg många djur bland annat schakal, många elefanter, vattenbufflar, apor, två

Dags att röra på sig
Tuesday 9 January 2018 - Tangalle, Southern Province, Sri Lanka

Sista kvällen i Tangalle bjöd på ännu en god skaldjursmiddag bredvid havet. Även några krabbor slank ner denna gång. Jag bryter mot mina matregler (för den här världsdelen) på denna resa, såväl is som sallad har börjat slinka ner - än så länge går det bra. Vägen ut till stora

Den lugna lunken fortsätter
Sunday 7 January 2018 - Tangalle, Southern Province, Sri Lanka

Idag söndag, verkar det som att det varit utbyte av en del gäster där vi bor. Det har varit lite mera folk i farten på stranden. De flesta verkar ha respekt för strömmarna i vattnet och plaskar i strandkanten, förutom en och annan dumdristig man som simmar ut. Inte många barnfamiljer här

Avkoppling
Saturday 6 January 2018 - Tangalle, Southern Province, Sri Lanka

Denna dag bjöd på resans första sovmorgon och det med råge. 10.15 vaknade jag och 10.30 var utcheckingstiden så det blev lite bråttom. Vi skulle nämligen byta rum idag. Till och med tiden för frukostservering hade passerats! Jag skyller på att natten bjöd på många ofrivilligt

Elefanter och strandhäng
Friday 5 January 2018 - Tangalle, Southern Province, Sri Lanka

Hej svejsKl 5.15, när det ännu var kolsvart ute, ringde väckarklockan i morse och strax därefter blev vi upplockade av vår safariguide med tillhörande jeep. Det blev expressfart fram till nationalparkens entre. De vanligtvis så långsamma hundarna som ligger och vilar halvt in i vägen fick

Ormar, turister, tempel
Thursday 19 January 2017 - Tangalle, Southern Province, Sri Lanka

Denna stad bjöd på dyra restauranger, mycket turister och en del fina tempelutflykter. Vi såg dessutom en stackars orm bli överkörd mitt på vägen av en bil. Vi körde moppe och såg ormen komma slingrandes från höger sida av vägen och hann precis väja för den men olyckligtvis hann bilen

Carolina G
carolinachristian in Sri Lanka
Last active at - from Vietnam
Tangalle för rekreation..
Tuesday 7 February 2017 - Tangalle, Southern Province, Sri Lanka

Vi bokade ett boende i Tangalle från Kandy och då vi väl kom fram till Tangalle visade det sig att, -det här stället var inte så lätt att hitta..! Men med hjälp av våran nyfunne vän och lite förfrågningar av lokalt folk hittade i till slut hotellet. Efter ett avsked av Upali skulle vi

Jisses va' kulturella vi kan va'...
Wednesday 1 February 2017 - Tangalle, Southern Province, Sri Lanka

... Under tiden i Kandy har vi hunnit med att se på Kandydance, temple of tooth ( till vilken K-J inte kunde gå in i då han hade för snygga ben ), en stadsrundtur till bl.a. herbalgarden, budisttemplet "ranawana royal temple i pilimathalawa", botanic garden och sist men inte minst.. dagsturen