Kandy

Saturday 15 February 2020 - Kandy, Central Province, Sri Lanka

Resan från Kairo till Sri Lanka flöt utan problem. Ett stopp i Oman som jag knappt vet var det ligger på kartan men utifrån reklam på flygplatsen verkar landet ha en hel del att bjuda turister på.Framme på Sri Lanka stannade vi en natt i Colombo. Enligt önskemål hade jag bokat ett rum på

Anna Lickander
lickander in Journey of a lifetime
Last active at - from Negombo, Western Province, Sri Lanka
Turist, ja visst
Sunday 12 January 2020 - Kandy, Central Province, Sri Lanka

Idag ska vi bocka av turistmålen i Kandy. Börjar med Botaniska trädgården direkt på morgonen. Parken är gigantisk och rymmer fyra tusen olika sorters växter. Träden är böst tycker vi, hittar ett träd som heter Canon ball som har frukter som kanonkulor 💣och fantastiska rosa blommor.

Poya-day i Kandy
Saturday 11 January 2020 - Kandy, Central Province, Sri Lanka

I natt har vi haft elementet på för det var bara 11 grader ute, brrr. Det märks att vi är på en annan höjd än tidigare. Efter frukost checkar vi ut och reser vidare mot Kandy. Staden som brukar benämnas som huvudstad i bergslandet. Kandy var regeringssäte för det sista singalesiska

Bergen är amazing
Monday 25 November 2019 - Kandy, Central Province, Sri Lanka

Då har vi både hunnit med några nätter i bergen och i Kandy. Klimatet i bergen är bäst, ganska svalt (23-25 grader) och frisk luft.vägen dit hade nog inte mått dåligt av ett visst mått av underhåll, det hade även varit önskvärt med en liiite bredare väg. När vi fick möte var min

Attans vad gött!
Wednesday 6 February 2019 - Kandy, Central Province, Sri Lanka

I går var återigen en upplevelserik dag, så mycket så vi bara slocknade efter middagen. Vi började med en ”silkesfabrik” som så klart var en butik, som visade hur silke kommer till på en film. För tidigt på morgonen för shopping för oss, så vi bara bugade och slank ut. Senare

Mer tempel, trappor massa kryddor
Saturday 24 November 2018 - Kandy, Central Province, Sri Lanka

HowdyJisses man blir helt utmattad av att ha semester. Vi har varit i Dambulla och tittat på ännu ett fantastiskt tempel som är byggt sisådär 100 år före Kristus (give or take några år) det är en grotta som dom huggt ut och gjort superfina tak- och väggmålningar som fortfarande har sin

Annika Lundh
Nickanl in Sri Lanka 2018
Last active at - from Tangalle, Southern Province, Sri Lanka
Dag 1 och 2 på Sri Lanka
Sunday 11 February 2018 - Kandy, Central Province, Sri Lanka

Nu har vi kommit fram och det är jättevarmt. I taxin fick jag en present, det var en nalle. Mamma blev jätteavundsjuk. På stranden såg vi en eldslukare som uppträdde. Dag 2 åkte vi till Kandy. På vägen dit stannade vi och tittade på en kryddträdgård.

Resdag 2
Thursday 8 February 2018 - Kandy, Central Province, Sri Lanka

Idag reste vi från Dambulla till Kandy. Vi besökte barnhemmet Fridsro i utkanten av Kandy. Lärorikt för våra barn att komma till barnhemmet. Barnen på barnhemmet var väldigt intresserade av Tilja & Theodor och tyckte nog att det var kul att vi besökte barnhemmet. Den  andra bilden

Två dagar i Kandy🐲
Monday 22 January 2018 - Kandy, Central Province, Sri Lanka

Nya dagar,nya äventyr! Vaknade vid 7-tiden efter en god natts sömn 🛌 och laddade för frukost och heldagsutflykt. Bil och chaufför bokad från kl 8 till 20.00. Väl pålästa i vår guidebok tyckte vi oss inte kunna vara utan ett besök till Sigiriyaklippan när vi nu befinner oss så nära

Resan mot Kandy
Monday 22 January 2018 - Kandy, Central Province, Sri Lanka

Hallå igen 😄Så lämnade vi Ella efter att fått flörta lite med biljettförsäljaren,här gjorde jag (Jeanette) mitt bästa.Det stora leendet ; och lyckades få till ”reservation for Third class” Vi trodde ju dagen innan att det skulle vara lätt att köpa biljett i rekommenderade första