Sri Lanka

Hikkaduwa
Saturday 29 February 2020 - Hikkaduwa, Southern Province, Sri Lanka

Mamma kom med flyget som planerat. Är riktigt stolt över dig mamma som kan resa halva jorden runt själv!! Vi höll dock på att inte komma in på ankomstterminalen för att möta upp då "the big virus" is comming. Det var så vakterna sa. Men efter att ha irrat runt och sett andra gå in fick

lickander in Journey of a lifetime
Kandy
Saturday 15 February 2020 - Kandy, Central Province, Sri Lanka

Resan från Kairo till Sri Lanka flöt utan problem. Ett stopp i Oman som jag knappt vet var det ligger på kartan men utifrån reklam på flygplatsen verkar landet ha en hel del att bjuda turister på.Framme på Sri Lanka stannade vi en natt i Colombo. Enligt önskemål hade jag bokat ett rum på

lickander in Journey of a lifetime
#bortabramenhemmabäst
Friday 24 January 2020 - Colombo, Western Province, Sri Lanka

Vaknar innan kl ringer, vi får inte försova oss😬. Allt är packat och klart så det ör bara att hoppa i kläderna och kila ner till vår Chaufför som väntar. Trots att kl bara är 06:30 så är morgontrafiken i fullgång i Colombo. De flesta bilarna är på väg in till stan och vi på väg

Sista dagen i Sri Lanka
Thursday 23 January 2020 - Colombo, Western Province, Sri Lanka

Åå så gott vi har sovit😃jättesköna sängar, tyst och svalt👍🏻. Får nästan chocken när vi går ut efter frukost och det är 34 grader😝😥☀️. Vi promenerar till ”one galle face” ett megastort nyöppnat köpcenter i 6 våningar. För att komma in måste vi passera en

Utan vind☹️
Tuesday 21 January 2020 - Kalpitiya, North Western Province, Sri Lanka

Idag har vi inte gjort många knop☺️Långfrukost, badat och läst. Klockan 15:00 åker vi till lagunen för sista lektionen i kitesurf. Jag har inte blivit lika biten av detta som Micke och känner därför jag står över dagens lektion så får han all Ohlas hjälp att komma upp på brädan.

Vinstlott, för en liten valp🐶❤️
Monday 20 January 2020 - Kalpitiya, North Western Province, Sri Lanka

Vaknar strax efter kl 8:00 och äter frukost länge länge. Älskar att sitta här och bara titta på allt som sker på stranden. Fiskarna som kör i full fart rakt upp på stranden med sina båtar för att vittja och rensa sina nät. Turisterna som hoppfulla ger sig i väg på Delfinsafari. Vi har

Delfiner och busväder🐬💨
Sunday 19 January 2020 - Kalpitiya, North Western Province, Sri Lanka

Idag är vi före personalen till frukost, de är snälla och fixar snabbt iordning allt vi kan önska både till oss och det holländska par som vi ska dela båt med för att leta delfiner. Innan vi ger oss iväg måste vi lösa biljetter till naturreservatet och skriva in våra namn och vart vi

Surfpoint day 3
Saturday 18 January 2020 - Kalpitiya, North Western Province, Sri Lanka

Vi vaknar och går hela 20 meter till hotellets  lilla restaurang och äter frukost länge. Pratar med de andra gästerna och dricker ännu en kopp kaffe. Tittar på fiskarna som kommer in med sina båtar, badar, läser och bara njuter. Här råder ett lugn och en mycket trevlig

Japp, då kör vi !
Friday 17 January 2020 - Kalpitiya, North Western Province, Sri Lanka

Frukosten är jättebra på det här stället, ett stort fat med färdigskuren frukt att pocka ifrån, omelett, bröd (och bacon om man vill ) men framförallt bryggkaffe! Asså dagen börjar efter ☕️☕️☕️koppar kaffe😁. Stämningen är väldigt trevlig här. Eftersom borden inte

Vågar våga inte 😬?
Thursday 16 January 2020 - Kalpitiya, North Western Province, Sri Lanka

Vi åker från Sigiriya kl 08:00 mot Kalpitiya.🚘En sträcka på ca nästan 20 mil. Tack och lov är det fina relativt nya vägar men resan tar ändå nästan 5 timmar med ett kort stop för lunch. Det är svårt att hitta vårt hotell Surfpoint Sri Lanka kate willage, inga skyltar någonstans.