Canary Islands

Voyager 40 Teneriffa - Senegal, Dakar
Friday 9 August 2019 - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands, Spain

Jag sitter just nu på däcket framför ” bryggan” den stor förarhytten, och skådar ut på ett öppet Atlanten, ett stort hav som sträcker sig längre än jag kan förstå. Vi är på väg till Dakar, Senegal. Himlen är blå och jag ser många flygande fiskar i vattnet, ”flying fish”,

Voyage 39 Las Palmas - Santa Cruz

Jag kom fram till Las Palmas på kanarieöarna förra fredagen och då hade de precis tagit upp Africa Mercy från dorrdockan och lagt ner skeppet i vattnet. Vi var ca 100 besättningsmän som anlände den dagen och fler skulle komma och kommer ombord, mrn just nu är vi runt 250. Vi står just nu

Road trip
Wednesday 3 April 2019 - La Palma, Canary Islands, Spain

Vi hyrde bil i 2 dagar och fick uppleva en massa trevligheter tack vare detta. Vi började med att utforska västkusten och marknaden i Augual som ligger nära Los Llanos. Därefter fortsatte vi norrut och hamnade i punta Gorda för att sedan avsluta dagen med strandhäng på Puerto Noos.

Flygresan
Thursday 28 March 2019 - Santa Cruz de la Palma, Canary Islands, Spain

Efter 5 timmars flygresa landade vi på La Palmas lilla flygplats. På planet blev det en del Netflix, vin och mat.

Puerto Rico, Mogán, Spanien
Friday 1 June 1990 - Mogán, Canary Islands, Spain

Jag kommer inte ihåg exakt när denna resa var men jag gissar på 1990.Det var två veckors charter med min mamma, min bror och min pappa.Jag var inte särskilt gammal, kanske 8-9 år bara, så jag minns inte så mycket av resan. Jag minns att hotellet, som hette Altamar, var någon form av

2019-01 Arguineguin igen
Monday 28 January 2019 - Arguineguin, Canary Islands, Spain

Favorit i repris, vi var här för två år sedan, samma hotell fast ett rum högre upp. Fantastiskt klimat med många promenader och poolbad. Ätit och druckit gott och billigt. Läst mycket och slappat också. Tog en vända till Las Palmas och den fina Las Canteras-stranden.

Ensamvarg som behöver näring
Thursday 20 December 2018 - Arguineguin, Canary Islands, Spain

Havet var på min sida idag. När jag hade slagit mig ner på min favoritplats på stranden och njöt av förmiddagssolens livfulla strålar, kom ett par med vattenpipa, cigaretter och parasoll och tog plats alldeles nära mig och luften blev genast svår att andas. Min sköna stund såg ut att gå

Två mil
Wednesday 19 December 2018 - Arguineguin, Canary Islands, Spain

Två mil, jag har gått två mil idag. Så typiskt att jag skulle komma igång så här näst sista dagen. Först gick jag två och en halv kilometer åt vänster från hotellet sett och två och en halv kilometer tillbaka. Sedan gick jag samma sträcka åt höger och så tillbaka. Hela tiden kunde

Eftermiddagssolen
Tuesday 18 December 2018 - Arguineguin, Canary Islands, Spain

I lugn och ro har den här dagen vaggat sig fram, precis som jag eftersökt. Ett sakta tempo för långa tankar, behagliga andetag, vilsamma kroppsfunktioner. Jag har inte bara suttit still idag, men jag har rört mig lugnare och mer harmoniskt. Stannat upp och vilat ögonen, fotat och bara satt

När sanden rinner igenom
Monday 17 December 2018 - Arguineguin, Canary Islands, Spain

Om jag kunde bestiga berg igår så var det idag med stor möda jag ens tog mig ur sängen. Jag känner mig totalt dränerad, låg och omkullvält. Det är alltid lika svårt att bemästra dagar som denna, låta sanden rinna igenom och bara acceptera att kroppen säger ifrån. Jag tog mig ändå ut