Spain

Sista etappen mot Lagos
Thursday 17 October 2019 - Alicante, Valencian Community, Spain

Åkte 9.00. Tankade 36L 48 eur.Irrade oss upp till en liten by utaför Granada, Alfagnara, för att äta lunch.Stannade innan gränsen till Portugal för att tanka, 48 L, 62 eur, och handla frukostmat.83 mil blev det när vi äntligen var framme i Lagos. 18.30 lokal tid.

Mot Alicante och Tytte och Gunte
Tuesday 15 October 2019 - Madrid, Spain

Kom i väg 9.30, framme vid 15-tiden. 44 mil idag tankade 50L 68 eur.Blev bjudna på god mat sen en promenad till stranden.Hade en trevlig kväll med spel och trevligt sällskap.på torsdagen var vi till golfbanan för att titta på rosepepparträd :)Sen cyklade vi till stranden och åt

Mot Madrid
Monday 14 October 2019 - Montblanc, Catalonia, Spain

På väg 9.00 stannade och fikade på resturang don Quijote framme kl 14.00.Checkade in på Hotell Amura Alcobendas dyrt men med garage och bra läge, 181 eur ink frukost.Simon och Camilla plockade upp oss och vi var och åt en sen men god och trevlig lunch. Vilade en stund för att sedan äta en

Stads vandring
Monday 4 November 2019 - Madrid, Spain

Måndag i Madrid, rätt okej. En hel del butiker var stängda igår och pubar/barer faktiskt. Idag sista dagen här, lite trist. Gillar att vara borta att resa att titta på folk att delta att bara vara. När man går gata upp och gata ned så möts man av otroligt mycket turister. Folk med kamera

Hard Rock nästa
Sunday 3 November 2019 - Madrid, Spain

Heldag nr 2 i Madrid. Vi köpte ju ett typ turistkort för att kunna åka buss, pendel o T-bana. Slutar som alltid med att vi går och går. Hittar dock lite roliga saker på vägen. Skobutiker tex. Fantastisk skostad. Blir nog minst 2 par med hem 😊Härligt att öppna dörren och ute lyser

Längs Madrids gator
Saturday 2 November 2019 - Madrid, Spain

Sov sköna 10 timmar inatt och var nog lite tröt o vresig, ändå. Stackars Tom.En skön dusch i n luten skrubb och sedan ut på Madrids gator. Tom ute efter frukost jag efter kyrkor och fina byggnader. Blev chorros att dela på och lite mer mack aktigt till Tom. Vi har ju en liten plan vad vi

Åker mot varmare luft
Friday 1 November 2019 - Madrid, Spain

Blev en väldigt kort natt för en väldigt trött fru. Åkte till Robertsfors igår och lämnade våra små, Tom såg Skellefteå vinna och på hemvägen åkte vi förbi Amalia för att hämta en tröja. Var hemma vid 11 tiden. Kl 5 i morse ringde alarmet. Jag vaknade inte. Tom fick ruska om mig

Dag 30
Monday 16 September 2019 - Fisterra, Galicia, Spain

Vilken härlig dag idag. Vi tog sovmorgon. Hade sedan frukostbuffé på hotellet intill vår lägenhet. Efter en lång frukost började vi vandringen mot fyren. Vid affären träffade vi killen från Schweiz som vi åt middag tillsammans med för ett antal dagar sedan. Vandringen upp till fyren

Last active at - from Lisbon, Sintra, Portugal
Dag 29
Sunday 15 September 2019 - Fisterra, Galicia, Spain

Idag har vi förflyttat oss ca 9 mil, men med buss. Någon gång vill jag gå hit men då passa in det med en kortare vandring innan (kanske Camino Ingles). Jag har inte haft ont i benen under de dagar vi vandrat men idag på bussen var det som myror i vaderna. Benen ville gå, inte åka buss. Vi

Last active at - from Lisbon, Sintra, Portugal
Dag 28
Saturday 14 September 2019 - Santiago de Compostela, Galicia, Spain

Sista natten på härbärge var skaplig. Man har vant sig så vid alla ljud så man bryr sig inte längre. Det kommer kanske att bli för tyst i fortsättningen. Vi startade strax efter sju och stannade för frukost som vanligt efter ca en timme. Vi har vant oss vid den spanska frukosten så idag

Along the coast in Europe

29 April 2018 - 1 October 2018

Nakuak together with owner friends and family will make a trip from westcoast of sweden to eastcoast of spain