Den lilla huvudstaden
Thursday 6 February 2020 - Ljubljana, Slovenia

MåndagBetalad med eurobonuspoäng tog oss Lufthansa via Frankfurt från Göteborg till Sloveniens huvudstad Ljubljana. Vi landade på tidiga kvällen och utanför den lilla flygplatsens ankomsthall stod taxibilar och väntade. Samt ett företag som heter GoOpti, som tar en i delad minibuss från

Ewa Och Magnus Sten
esmj in Ljubljana
Last active at - from Madrid, Spain
Hej igen...
Monday 20 April 2015 - Ljubljana, Slovenia

Hej, Idag började vi väldigt tidigt, 6:15 avgick tåget. Vädret var dimmigt och ganska kallt, det var handskar som gällde. Vi åkte först söderut mot Borovnica och vidare till Pula i Kroatien. Framåt 11 så köpte jag mig en pizza och två öl till lunch. Vi fortsatte sedan strax efter 11

Daniel Majd
mr majd in PTG Slovenien 2015
Last active at - from Elmshorn, Schleswig-Holstein, Germany
Hej på er!
Saturday 18 April 2015 - Ljubljana, Slovenia

Hej hej, Här kommer första lägesrapporten, resan började igår torsdag med flyg från Arlanda till Helsingfors med Finnair. Den gick utmärkt och jag hade en väldigt bra plats, nödutgång med extremt benutrymme. Flygningen var på ca 45 minuter och väl i Helsingfors hade jag 1 timma och 25

Daniel Majd
mr majd in PTG Slovenien 2015
Last active at - from Elmshorn, Schleswig-Holstein, Germany
Saturday 5 July 2014 - Ljubljana, Slovenia

Det var ett sant nöje att åka tåg från Berchtesgaden, via Salzburg till Ljubljana. Vi såg så många häftiga berg längs vägen så vi var tvungna att riktigt kämpa för att inte störa de andra medpassagerarna med våra förtjusta utrop. De började se en aning konstigt på oss. ;) Vad

Ännu en huvudstad, Ljubljana
Wednesday 24 July 2013 - Ljubljana, Slovenia

Ännu en stad har vi hunnit besöka nu, huvudstaden i Slovenien, Ljubljana. Det tog ungefär 8h med tåget från Peschiera. Vi var inte på vårt hostel förrän vid halv elva på kvällen. Men tågresan hade 3 byten som gjorde att resan fick lagom avbrott och inte kändes så jobbig. Tisdagen

Ida A
Idaala in Tågluff Europa 2013
Last active at - from Langkawi, Kedah, Malaysia
Guidad stadsvandring
Tuesday 16 July 2013 - Ljubljana, Slovenia

Igår tog vi en gratis guidad stadsvandring. Det var mycket intressant då vi fick lära oss om Sloveniens historia på ett kortfattat men lättförståeligt sätt. Senare på kvällen kom Niklas, Jonas och Sebastian till vandrarhemmet. Vi spenderade kvällen och natten ute på Ljubljanas olika

Stefan Rajala
alajar in Tågluff i Europa
Last active at - from Stockholm, Stockholm County, Sweden
Sunday 14 July 2013 - Ljubljana, Slovenia

Idag har vi lämnat Wien för Ljubljana. Här hoppas vi att vi kan träffa Peters kompis igen och hänga med dem mer denna gång. De kommer hit imorgon. Peter är fortfarande sjuk så idag har vi inte gjort så mycket. Det enda vi gjort är att äta en hästburgare på ett ställe som heter Hot

Stefan Rajala
alajar in Tågluff i Europa
Last active at - from Stockholm, Stockholm County, Sweden
Käftsmäll och underbara Ljubljana
Sunday 23 June 2013 - Ljubljana, Slovenia

Hotellet i Hallbergermoos var helt ok, det blev tyst på natten till slut och jag sov som en stock! Frukosten var helt ok, yoghurt, müsli, ägg, frallor och lite pålägg och så te, kaffe och juice såklart. Vi kände oss laddade för att bege oss till BMW-museet och sen vidare mot Slovenien,

snart i säng..
Friday 7 December 2012 - Ljubljana, Slovenia

Hej hej... Idag började vi som vanligt klockan 6, för att få frukost 6:30. Redan där strulade dagen... efter en halvtimma fick vi veta att dom kan tidigast fixa frukost om 30-60 minuter... hotellet öppnade i lördags.... Efter att ha gett upp gick vi upp och packade och vid utcheck så

Effektiva dagar..
Sunday 12 August 2012 - Ljubljana, Slovenia

Hej hej Nu är jag ute och reser med mina kära resvänner Sara och Mia igen! En månads tågluffning i Europa blir det :) Resan börjde förra söndagen då vi tog nattåg via Padborg i Danmark till Prag i Tjeckien. Vi kom fram tidigt på morgonen, checkade in på hostelet, slängde i oss varsin