Slovakia

Ett vågspel att ha Arne i täten!
Monday 21 May 2018 - Senica, Trnava Region, Slovakia

Dagens resa startade i strålande sol och minst 20 grader varmt. Vår rutt var ställd snett genom hela Tjeckien, förbi Brno och till Senica i Slovakien. Tjeckien visade sig från sin allra bästa sida med blommande vallmo, blåklint, rosor och välputsade byar. Ett underbart vackert böljande

Potasvirja in Grekland 2018
Tillbaka till början
Tuesday 27 September 2016 - Bratislava, Slovakia

Vi vaknade av oss själva i vårt Moskva-rum på Hostel Blues, allt till strålande solsken. Vi hade bestämt oss för att ta ett eftermiddags-tåg för att få mer tid i Bratislava. Vi strosade ut på stadens gator och lekte varandras rese-guider nätet vi återberättar vad vi lärt oss under

Sofia Henriksson
Bubbelfian in Mini(h)östresa
Last active at - from Umeå, Västerbotten County, Sweden
Bratislava
Wednesday 17 August 2016 - Bratislava, Slovakia

På nattåget från Prag mot Wien hade vi bara platsreservation (sittplats) men eftersom det visade sig att vi var ensamma i vår lilla kupé kunde vi ändå ligga och sova. Skönt, om än obekvämt. Vid 7 kom vi till Wien och hoppade direkt på ett tåg mot Bratislava. Vi ville få en liten

Adammaria Hultgrengunnevik
adamaria in Tågluff Europa
Last active at - from Stortorget 9, Lund, Skåne County, Sweden
Rundvandring i Bratislava
Friday 3 June 2016 - Bratislava, Slovakia

Idag har vi verkligen inte legat på latsidan. Efter frukosten gick vi till Centralstationen Wien Mitte och tog till Hauptbanhof, därifrån gick nästa tåg till Bratislava. En fin tågresa och mycket fina omgivningar att se. Vi har sett oresident palatset och slottet, hittat 10 cacher och ätit

Susanne Andersson
betyouare in Wien och Bratislava
Last active at - from Madrid, Spain
Finfika och violin i Wien
Wednesday 19 August 2015 - Bratislava, Slovakia

Å, vilken burgare vi fick fatt på! Efter tips från en av receptionisterna på vårt hostel kunde vi tugga lyxvarianten på ett ställe som heter Swing Kitchen, endast ett stenkast bort. Där lyssnar man till svängiga jazztoner medan man äter veganburgare! Stilrent. Mätta och belåtna tog vi

På väg hem
Monday 6 July 2015 - Košice, Slovakia

Idag har vi kört i tre länder, från Rumänien, genom Ungern och in i Slovakien. Eller Slovenska som dom kallar sig själva. Namnet förvillande likt landet Slovenien!! Vi stannade till några minuter i Sapanta, nära den Ukrainska gränsen, och tittade på de märkliga gravvårdar de reser över

Potasvirja in Iran 2015
Golf, besök av UNESCO världsarvslista,thermalbad och Slovakisk afton
Sunday 12 October 2014 - Vysoké Tatry, Slovakia

Hej igen! Då var det dags för ännu en golfrundan och eftersom det finns 27 hål blev det nio nya hål. Det var en hel del vattenhinder på hålen, men ännu så länge har jag spelat med samma boll.Placeringen denna dag blev 2:a och jag är nöjd med min insats. Efter golfrundan och lunchen

Black Stork golf course
Friday 10 October 2014 - Poprad, Slovakia

Hej! Ja, så har vi nu hamnat i Slovakien på en av Marias golfresor som gick via Sturup-Katowice-Krakow. När vi landade i Katowice mötte Marek och Eric upp med en buss för vidare transport till Krakow. Innan vi startade resan fick vi var sitt litet glas som en stövel vilken han fyllde med

Black Stork
Friday 10 October 2014 - Vysoké Tatry, Slovakia

Vilken tur!
Sunday 7 September 2014 - Bratislava, Slovakia

Hundra kindpussar, trettiofem tackochvisesnästaår samt en frukost innan vi stuvade in all packning i Siccos och Theas bil. Pust. Med GPS på holländska tog vi oss snabbt ut ur Wien och in i ett för mig nytt land: Slovakien, och dess huvudstad Bratislava. Bara 70km! Hur kan man ha sån tur, att