Alcochete

211 Images & 0 Posts

Lördag 25 maj
Sunday 26 May 2013 - Alcochete, Portugal

Vi steg upp på morgonen. Åt frukost och packade in väskorna i bussen som tog oss till flygplatsen. Det har varit en underbar vecka men det är ändå skönt att åka hem. Flygresan gick bra. Vi åt hmaburgare i London och var hemma vid nio tiden i Göteborg. Trötta men glada. Föräldrarna kom

Fredag 24 maj
Sunday 26 May 2013 - Alcochete, Portugal

Sista dagen i Portugal var det sol och 28 grader varmt. Efter en jätte god frukost, som Ante och Magnus hade gjort, gick vi till stranden. Vi badade, solade och åt glass. Linus, Ante och en grupp elever gick till kommunhuset och träffade ordförande i utbildningsnämnden. Eleverna fick svara på

Torsdag 23 Maj
Sunday 26 May 2013 - Alcochete, Portugal

Idag vaknade vi cirka 7 och gick upp och käka frukost. Efter att vi hade ätit gick vi till skolan för att jobba med portugiserna. När vi väl kom till skolan fick vi vänta ca en timme för att våran sal skulle bli ledig. Vi fick sedan jobba i våra grupper och börja på de bildspel vi ska

Onsdag 22 maj
Wednesday 22 May 2013 - Alcochete, Portugal

Vi vaknade runt halv åtta och åt frukost. Sedan runt nio tiden kom portugiserna till vandrarhemmet. Sen gick vi gemmensamt till saltfältet som var ett naturreservat. Vi tittade på fåglar, dessutom såg vi åsnor och en död orm. Sedan gick vi till Alcochetes gymnasium och hade föreläsning om

Tisdag 21 Maj
Wednesday 22 May 2013 - Alcochete, Portugal

Idag försov vi oss tjugo minuter. Vi åt frukost och sen gick vi till skolan. Från skolan så åkte vi buss till Lissabon. Först gick vi på café där, Pernando Pessoa Portugals mest berömde poet brukade ta sitt morgonkaffe. Dessutom kunde vi kopiera recepten på Pastel de Nata, Portugals

Måndag 20 Maj
Monday 20 May 2013 - Alcochete, Portugal

Idag steg vi upp vid 7.30 tiden, Anton Vincent och Yonis lagade frukosten. 8.45 promenerade vi till skolan, Där vi träffade portugiserna som vi har projektet med. Vi började med att presentera oss för varandra, och sen skapade vi blandade grupper. Vi hade en liten paus, Sen lirade vi lite boll

Söndag 19 maj
Monday 20 May 2013 - Alcochete, Portugal

När alla vaknade vid 9:00 så gjorde Adam, Maax och Olle frukost till alla. Senare så tog vi alla en tur på stan och kollade runt. Runt 13:00 så var det lunch, Elin, Maja och Elsa gjorde spaghetti och köttfärsås. Efter Lunchen så åkte vi till Freeport vid 14:00 tiden. Vi gick runt

Lördag 18 maj
Monday 20 May 2013 - Alcochete, Portugal

Vi träffades vid 09:00 tiden vid Björdammens skola. Vi åkte från Lanvetter vid 11:25 tiden och anlände vid 13:40, nästa flyg till Lissbon vid 15:30 och var framme 17:40. Bussen hämtade oss vid flygplatsen och vi kom fram till vandrahemmet 18:30. När vi kom fram till vanrdhemmet så gick

Last active at - from Alcochete, Portugal
Dag 9 (Linus)
Friday 20 May 2011 - Alcochete, Portugal

Sista dagen i Portugal! På morgonen packade vi väskorna. Där efter åkte vi till Freeport för de sista inköpen. Vi åt lunch på Freeport och åkte sedan tillbaka till vandrarhemmet där rektorn och lärarna kom och tog farväl. Vår transport var försenad men vi hann med planet. Resan hem

sambaspirit in Portugal 2011
Last active at - from Alcochete, Portugal
Dag 8 (Linus)
Thursday 19 May 2011 - Alcochete, Portugal

Vi steg upp morgon och åt frukost. Därefter gick vi till skolan. Vi fick vänta en stund men till sist visade det sig att vi skulle åka med Sportings spelarbuss till Akademin. Bussen visade sig i jämförelse med lokalbussarna vara hur lyxig som helst. Väl framme på akadmin fick vi en rundtur.