Dag 5 - Mustique Island

Saturday 9 February 2019 Saint Vincent and the Grenadines
  • 190 Views
  • 0 Comments

Idag sov jag också lite längre och gick upp strax innan frukost. Vi käkade frukost och begav oss sen. Vi hade kommit fram till St Vincent igår men vi hade inte checkat in i landet än, för att det inte fanns något hamnkontor i viken där vi låg över natten. Det gör inget för att man har 24h på oss att check in i landet.

Vinden var fortfarande inte så stark, pga att vi är på läsidan av ön. Så dagens första etapp gick, med motor, till sydsidan av ön och huvudstaden Kingstown där vi la till vid en boj. Här badade vi lite och gillade kyckling. Vi låg på 8 meters djup och det var en sjögräsbotten, vilket betyder att här inte var så mycket fisk.

Vi låg här nån timma och under tiden åkte skepparen in till hamnkontoret för att checka in oss i landet.

Sen var det dags för dagens första segling. Mot ön Mustique. Det är en ö där många kändisar har eller hyr hus. Mick Jagger sågs här av besättning så sent som förra veckan.

Segligen tog en 2-3 timmar och gick ganska smärtfri. När vi kom fram och vi hade fått en boj anvisade så var det dags för lite snorkling. Vattnet var finare här och här fick vi nöjet att snorkla med en sköldpadda. Den kom rakt mot mig, passerade och drog vidare. Jag försökte ropa på de andra men inte alla han över innan den försvann.

Nu på kvällen käkade vi middag på Basils Bar, det var tyvärr väldigt lungt och det var inte mycket mer folk än våra båtar och inga kändisar såg vi till. Men drinkarna var goda och maten lika så.

Matthias Svegbrant
Last active at - from Helsingborg, Skåne County, Sweden
subscribe

Get updates by email

Enter your name and email address, you will receive an email every time any of the following members update their trip.