Cykling!

Monday 30 July 2018 Brf Högfjället, Dalarna County, Sweden
  • 159 Views
  • 0 Comments

Vi tog oss hela vägen till stugan i Sälen i lördags. Vi installerade oss samt lagade en snabb middag innan vi somnade utmattade men nöjda över att vara framme. Vi hade känt brandrök under resan till Sälen samt kört förbi räddningstjänstens centrum i Särna.🔥

Söndagen bjöd på en hel del regn samt åska. En stund fram på förmiddagen verkade regnet ge med sig och det kändes som det blev ljusare på himlen. Vi gav oss iväg med cyklarna och följde "King of the hill"-leden upp till Gustavsliften i Lindvallen. Många kämpiga km uppåt!  Därifrån bär det av neråt över stock och sten, och många spänger och myrar. Spännande och lite läskigt! ⛰🚲
På eftermiddagen sprang Joakim och jag upp till toppen av Östra Kalven, den närmaste toppen ca. 900 m över havet, vilket innebär ungefär 160 höjdmeter. På toppen plockade vi blåbär! 🏃‍♂️🏃‍♀️
På kvällen spelade vi Plump! ♠️♥️

Idag gav vi oss åter igen iväg med cyklarna, och följde Hällaturen - en cykelled som till en början gick genom några stugområden för att sedan vika av norrut och många negaitva höjdmetrar. Stämningen var god, längs vägen plockade vi hallon och fyllde vattenflaskorna med kallt fjällbäcksvatten.
Efter 1,5 mil vände vi österut till Västerdalälven och sedan söderut till Sälen. I Sälen fikade vi ordentligt och laddade för resan tillbaka upp till stugområdet. Leden gick via den gamla fjällvägen och innebar ca. 250 höjdmeter på 4 km mellan Sälen och Lindvallen. Ordentligt jobbigt men häftigt att hela familjen klarade det! Selmer var en riktig kämpe idag! 👍👐❤
Väl i Lindvallen valde vi att ta cyklarna med oss i liften upp till toppen och körde sedan samma runda ner från berget som vi gjorde dagen innan. Lite annorlunda att köra över spänger och nyrar när det inte längre var så blött och halkigt!

Trötta och nöjda med dagen har kvällen ägnats åt vila, läsning och kortspel. Mys!

Victoria Joakim Selmer
Last active at - from Högsby, Kalmar County, Sweden
subscribe

Get updates by email

Enter your name and email address, you will receive an email every time any of the following members update their trip.