Sidste dag i Beijing / nattog til Xian

Tuesday 10 July 2018 Beijing, China
  • 76 Views
  • 1 Comments

Hjalte havde ikke sovet så godt om natten og havde været oppe og kaste op. Efter noget morgenmad (og mavepiller til Hjalte) fik vi et bad, pakkede vores ting og tjekkede ud af vores værelser. Hotellet gav os som afskedsgave nogle metaldåser med kinesisk the.

Rygsækkene fik vi opbevaret på hotellet mens vi gik på shopping i de små gader i hutongerne omkring hotellet. Selv Hjalte fik handlet lidt selv om han stadig var skidt. Merle fik en tynd jakke / bluse (som vi ser en del af kineserne gå i), Jacob fik en t-shirt (måske en ægte Under Armor?) og Hjalte fik to T-shirts og et par lyserøde shorts.

Vi spiste frokost på KFC i et stort indkøbscenter. Centret henvendte sig til de rige kinesere, vi havde ihvertfald kun råd til at handle i H&M :)

Herefter gik vi tilbage til hotellet hvor vi slappede lidt af i baren med telefoner og cola. Klokken fem gik vi ned og tog undergrunden ud til den vestlige banegård. Vi havde glemt at det var myldretid, men det lykkedes os at presse os ind i et tog. I myldretiden er der meget mere personale alle steder, som guider og fortæller folk hvor der skal stå og gå, så på den måde går det faktisk rimeligt godt selv når der er mange.

På banegården forsøgte vi at få pengene tilbage for vores rejsekort, men gav tilsidst op på grund af lange køer. Vi gav dem derfor til en ældre dame som var ansat som en af dem som stod og guidede folk rundt.

Generelt betaler kineserne meget med deres mobiler. Toge, busser, større restauranter osv betales med en app med QR koder. Generelt ser det ud til at stort set alle kinesere har mobiler og bruger dem til at betale med.

På banegården skulle vi først vise billetter og pas samt igennem security og så blev det tid til aftensmad. Vi bestilte vha nogle foto hvilket betød at det vi troede var nuggets faktisk var lavet af majs, og det vi troede var løgringe var noget med kylling. Dumplingsne var dumplings, så de var fine og dem med kylling smagte også godt.

Hjalte og Jacob blev placeret med bagagen i venterummet, mens Merle og Maren skaffede forsyninger til turen. Nudler (til Hjalte som stadig har skidt), noget der lignede brød til morgenmad, kiks, sodavand og flaskevand.

På toget fik vi vores egen kupé med to senge oppe og to nede, samt en dør det kunne lukkes. Vi havde betalt for "soft sleeper" og det var vi glade for. Specielt Hjalte som endeligt fik lidt appetit efter at have kastet op igen. Fyldt med piller og lidt mad fik han endeligt sovet. Vi andre sov også tidligt.

Vi er alle fire enige om at Beijing var en rigtig god oplevelse og glæder os til at se endnu mere af Kina.

Maren, Jacob, Hjalte Og Merle
Last active at - from Klokkerholm, Denmark
Comments
Posted By Merete

Hvor lyder det til at være en rigtig dejlig tur.
Vi glæder os til at høre mere.
Alt godt herhjemme I Danmark og Ronja nyder sommeren sammen med sine nye bedste venner - Maja og Elina , smil.
Kram fra ps alle 6

subscribe

Get updates by email

Enter your name and email address, you will receive an email every time any of the following members update their trip.