Heldags bussresa in i Zimbabwe

• 251 Views
  • 0 Comments

Lördag 7 april.

Som vanligt så är det jag o Benny som är uppe innan 5. Går på toa o sätter mig sen att ladda inlägg på det svaga wifi från hotellet jag hittat.

Hurrar o sjunger för Emma som fyller 30 år idag. Sen  innan bi ger oss iväg så kommer hotellmanagern o vill ta kort på oss o bussen till hotellets hemsida.

Åker ca 7.30. 2 kissestopp i bushen o tankstopp med toabesök o sen vid 11.30 stannar vi bid vägkanten o gör lunch. Korv o mos som smakar smaskens. Åter på väg igen efter ca 55 min. Då får vi också vår påse lördagsgodis. Mums!

Ett toastopp vid en mack till o sen var vi framme vid gränsen strax innan 15.30. Jättelång kö för att stämplas ut ur Botswana men vi fick företräde så det gick ganska smidigt.
Sen gå över gränsen o visa passet o därefter en liten busstur till Zimbabwegränsen. Fylla i papper o betala 30 dollar för Visum. Väntar nu på att de ska bli klara med våra pass. Får se hur lång tid detta tar.

Det tog nog ca 2 tim tror jag innan alla hade fått sina visum i passen. Efter ytterligare tjafs så kom vi iväg. Lite regn fick vi också- naturligtvis. Som tur var inte speciellt mycket. Nu skulle vi bara leta efter campingen i mörkret. Enligt flera gps:er så körde vi in på en skogsväg som blev en kostig o knappt det. Lerigt, vattnigt, träd, buskar o gräs. Ett under att bussen tog sig fram över huvud taget men till slut var vi ute på en större "väg" o letade oss fram till Big Cave camping. In där på en smal o krokig väg o så var vi framme!! En sån busstur!! Vi åkte fram o tillbaka i bussen o fick hålla i oss ordentligt. Slog oss fram genom träd o buskar.
Eld gjordes upp, bord o bänkar togs fram. Vi hjälptes åt o göra tacos på sojafärs. Gott men sen middag. Klockan var över 22.
Nu när vi hoppar i säng är hon snart midnatt.

Bodil Kvick
Last active at - from Kungsbacka Municipality, Halland County, Sweden
subscribe

Get updates by email

Enter your name and email address, you will receive an email every time any of the following members update their trip.