Dancing with myself

Wednesday 6 December 2017 Candolim, Goa, India
  • 259 Views
  • 0 Comments

Det första som mötte mig när jag kom till mitt andra hostel i norra Goa var ett bekant ansikte. Holländskan som jag mött i Chitwan(Nepal) som jag sen åkte till Pokhara med. Hade ingen aning att hon var i Indien, för den delen Goa. Det var en trevlig överraskning och vi pratade igenom vad som hänt sedan sist vi sågs för en månad sedan. Hade nästan väntat mig fler bekanta ansikten dock under dagarna här då jag vet att bla några tyskar jag mött på var här samtidigt. Gårdagen gick annars mest åt att ta det lugnt. På stranden hittade jag ett hak som serverade hamburgare med nötkött. Jag har drömt och grillat och Biobarens hamburgare senaste tiden och verkligen velat ha riktigt kött. Är ju mest kyckling annars och jag är övertygad att jag sett växter med mer medvetande än dem, så de kan lätt räknas in i kategorin grönsak. Hamburgaren var allt annat än perfekt, köttet hade behövt saltas lite bättre och det hade behövts både bättre bröd och dressing. Men att få sätta tänderna i lite kött igen med smält ost ovanpå var verkligen underbart.
En indisk tjej som bor i Neoal men var på semester i Goa ville på kvällen gå ut. Eftersom jag slappat de senaste dagarna bestämde jag mig för att hänga på. Valet av nattklubb föll på Club Cubana som låg en halvmil norrut och uppe på en kulle. Inträdet för två kostade 300 men sedan var allt gratis där inne i öl och drinkväg. Stället var lika luxuöst som nattklubben i Jaipur med bara en massa rika indier som besökare. Förutom själva lokalen med dansgolv och barer fanns det utanför bar, pool, möbler och divaner.
Vid tretiden bar det av tillbaka hemåt och då uppstod det problem jag märkt i norra Goa. Det finns inga taxis eller autorickshaws. Detta innebär att chaufförerna är privata och tar helt vansinniga priser. Uber och Ola förbjöds tydligen men de kunde ju infört taxis med taxameter. Nu får man istället betala över fyrdubbla priset mot andra städer i Indien. Sen är norra Goa oerhört komplicerat och hälften av vägarna finns inte på kartorna. Detta gör att inte ens chaufförerna hittar vart man ska eller vart de ska plocka upp efter en beställning.
Har under min avslutande dag i Goa inte gjort något. Eftersom vädret dagtid inte var det bästa igår och hängde kvar under förmiddagen tog jag mig ut först till lunch. Lunch på ett hak på stranden och sedan en drink och några öl. eftermiddagen  och kvällen spenderades med gott sällskap och fin utsikt mot havet och vågorna som rullade in medan solen gick ner.
Under kvällen har jag tagit mig till flygplatsen för att flyga först till Bangalore och sedan vidare till Trivandrum där jag har mitt avslutande dygn i Indien. Taxifärden kostade som jag berättat ovan helt galet mycket mot vad som är brukligt. De vet hur de ska suga ut turister här.

Tr
Last active at - from Helsinki, Uusimaa, Finland
subscribe

Get updates by email

Enter your name and email address, you will receive an email every time any of the following members update their trip.