Namibia

Etosha & La Rochelle
Sunday 19 March 2017 - D3047, Oshikoto Region, Namibia

På plats i Etosha har vi lyckats att se ett par svarta noshörningar och ett par lejon, i övrigt har det varit lite klent om man bortser från det vanliga utbudet(zebra, impala, springbok, giraff och div otyg. Efter vad vi har fått reda på har alla elefanter vandrat norrut :(. Vi lyckades inte

Mot Etosha
Tuesday 14 March 2017 - Halali, Oshikoto Region, Namibia

Vi lämnade verkligen Soussesvlei i ett rökmoln, det var nämligen så att medan vi körde ut från byn så drog en sandstorm in. Det är som en smutsbrun dimma som kommer i hög fart. Dessförinnan hade vi badat och duschat. Efter duschen var det som att kliva in i en hårfön. Tror aldrig att

Öken, torra flodbäddar och raka vägar
Monday 6 March 2017 - Sossusvlei, Hardap Region, Namibia

En kall i handen, sittandes i en tältstol, vid vårt bord utanför tältet vi har på taket av bilen och känns lite som ett kontor fast med en mycket bättre utsikt och mer frisk luft!Vi har kommit fram till Sossusvlei och ska snart ut och känna på de, troligtvis, största sanddynorna i

Del åtta - Namibia
Thursday 23 February 2017 - Namibia

Första stoppet i Namibia gjorde vi på en camping som heter Ngepi. Ngepi är en camping precis jämte en flod där det bor både flodhästar och krokodiler. Campingen har också en toalettsafari med en massa fina och speciella toaletter. Dagen vi kom hit fyllde Louise år vilket innebär att vi

2016-11-04 Namibia
Saturday 5 November 2016 - Namibia

2016-11-04 NamibiaEfter den trevliga turen längs Sydafrikas östkust tog vi flyget från Kapstaden till Windhoek, Namibias huvudstad. Dels för att vi hade tid i väntan på att Morgan, bossen för alla våra reparationer, skulle vara tillbaka från sin filminspelning om flugfiske i Lesotho ( han

Sy Marieke Iii
MariekeIII in Världsomsegling
Last active at - from Hörby, Skåne County, Sweden
Foton finns
Friday 21 October 2016 - Okaukuejo, Oshikoto Region, Namibia

Resdagboken håller på att ändra sin hemsida, så allt är inte riktigt på plats ännu. Vi har ändå lagt ut foton och kommentarer från Namibiaresan nyss. Mycket nöje!

Expedition Namibia
Thursday 13 October 2016 - Sossusvlei, Hardap Region, Namibia

Foton kommer i tidsordning: Klicka på Tidigare för nästa bild.Resrutt:  Stockholm  -  Windhoek (Namibia)  - Sossusvlei  - Swakopmund - Khorixas - Etosha National Park - Caprivi - Chobe National Park (Botswana) - Victoria Falls (Zimbabwe) - StockholmVi minns mest de fantastiska sanddynerna

Namibia, del 2
Saturday 20 February 2016 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Precis som alla andra dagar gick vi upp tiiidigt idag. Kl fem gick vi upp och halv sex vankades det frukost. Sedan hoppade vi in i bussen igen för att åka till Swakopmund. Kl 15 var vi framme och då åkte vi direkt till "the adventure centre" för info. Jag bokade in mig på tre aktiviteter

Namibia, del 1
Saturday 13 February 2016 - Windhoek, Khomas Region, Namibia

Dags för Bull att rulla vidare till Namibia där vi ska vara i två veckor. Första campingen vi hamnade på var Ngepi Camp, en lite annorlunda camping. Vi gick på toalettsafari en dag. De hade byggt/ satt upp toaletter och duschar och badkar i en massa olika spännande miljöer. Typ med utsikt

Bedbugs back with a vengeance
Saturday 14 February 2015 - Luderitz, Karas Region, Namibia

Jaha, då var bedbugsen tillbaka. Har blivit biten tre nätter i rad nu och det har eskalerat. Har sprayat allt igen och hoppas att det kommer hjälpa. Vi går fortfarande för motor mot St: Helena så hoppas få tvättat allt där igen. Idag blir det en ny power shower på däck. Vattnet är