Morocco

Casablanca
Tuesday 5 December 2017 - Morocco

Här bestämde vi oss för att göra en egen tur..det blev inte så lyckat. Utanför båten var det rena tumultet bland taxibilarna. Vi fick tag på en bil och kom överens om 10 E för att köra oss till mosken..på väg dit var det sedvanligt tjat om en längre tur för ett mkt dyrare pris

fireandrain

emiliaemilsson in Bröllopsresa :) <3
Tjoba gänget!
Sunday 18 June 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Morocco

Hello alla glada sommarfirare!18 juni redan, hej och hå. Tiden går fort och jag har inte prioriterat den här lilla bloggen så mycket... Men tänkte att jag skriver lite då och då i alla fall, så länge det känns kul!För den som undrar så är jag nu i Marocko igen, hos min lilla Mehdi! :)

Tjoba gänget!
Sunday 18 June 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Morocco

Hundvalpar, barn, syster och sol!
Sunday 7 May 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Morocco

Tjenamors gänget!Igår var jag hos Lina och Samir i Dar Bouazza. Det är så mysigt där! Nu har deras lilla valp Byron fått flytta in också. Han är en 8-veckors-schäfervalp. Jag försöker ladda upp bilder men den här bloggportalen är extremt dålig. Mitt senaste inlägg försvann just, och

Onsdag eftermiddag i Casa
Wednesday 26 April 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Morocco

Hello! Hoppas ni mår bra! Bilden ovan är från förra veckan, när jag hade superbesök från Umeå/Östersund! Julia, Anton och Hanna från läkarklassen (som varken jag eller Anton är kvar i.., men vänskapen håller i sig) var här på sitt påsklov :) Underbart!Idag är det onsdag. Mitt i

En vanlig kväll i Marocko
Monday 24 April 2017 - Casablanca, Grand Casablanca, Morocco

Hej kära vänner och familj!När jag åkte till Marocko var det några vänner som föreslog att jag skulle återuppta resdagboken så att ni där hemma kunde få följa med på min resa. Den här idén har legat och pyrt i bakhuvudet och det är inte förrän nu som jag känner för att skriva om

Hike i bergen, början av resan
Tuesday 20 September 2016 - Essaouira, Marrakesh-Tensift-El Haouz, Morocco

16/9 Semestern började på eftermiddagen med en buffémiddag på restaurang i Kristianstad, sen pga tågstopp så åkte vi buss till Malmö innan vi hoppade på tåget mot Kastrup. Allt flöt på bra och när vi kom fram så började vi gå mot boendet (air BnB) som låg 15 min promenad från

emiliaemilsson in Bröllopsresa :) <3
Marocko 5
Monday 4 January 2016 - Marrakesh, Marrakesh-Tensift-El Haouz, Morocco

Hej! Essaouira var en trevlig liten stad. Det var en hel del turister där, försäljarna var i det stora hela ok, inget jagande och gapande om att köpa. Innerstaden, Medinan, var inte så stor så man gick vilse. En underbart lång och fin strand. En dag tog vi en promenad fram och tillbaka, på

Marocko 4
Thursday 31 December 2015 - Essaouira, Marrakesh-Tensift-El Haouz, Morocco

Hej! Hoppas er jul varit fin. Vi har nu åter wifi efter några dagar helt utan. Från Azrou åkte vi till Mellanatlas bergen, väldigt fint. Vi fick åka egen minibuss då den lokala bussens chaufför sålt två av våra förbokade platser och bussen nu var full. Vi stannade till i Ifran en stad