Budva

338 Images & 0 Posts

Högt över Sveti Stafan
Thursday 30 August 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Sista vandringsdagen! Jag hade gärna stannat en vecka till i detta fina land. Idag blev det ytterligare en bergsvandring. Planerade en bra tur i berget. Men faaaan, kartan var såpass gammal så leden var igenvuxen. Blev så irriterad. Har man planerat en rutt och den inte stämmer enligt kartan,

Budva Top Hills Spas
Monday 27 August 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Budva Top Hills SpasVaknade idag utvilad och kände mig redo för en rejäl utmaning. Humöret är betydligt bättre idag än för några dagar sedan. Frukostbuffén var inte så god men åt det jag mest tyckte om. Planerade en tuff vandring idag så kalorier behövdes. Phu, vilken dag. Det blev 14

BUDVA till SVETI STEFAN
Sunday 26 August 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Gick upp kl. 06:00 i morse. Frukost serverades vid 07-tiden. Ingen go frukost men fick tvinga mig i lite kalorier innan resan till Budva. Inga bussar som gick, inte heller tåg från denna by.Jag blev tvungen att ta en taxi till Budvar och det blev ca 3.5 mil med bil och taxichauffören var riktigt

Första dagarna i Montenegro
Wednesday 21 October 2015 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Måndagen var en rätt lugn dag, handlade frukost som intogs på balkongen med utsikt över Budva och havet. Sedan strosade vi runt och gjorde oss lite mer hemmastadda i Budva. Louise och Fredrik fixade med transport till Tirana och vi lokaliserade vår biluthyrningsfirma samt kollade in gamla

Emilia Emilsson
emiliaemilsson in Albanien och Montenegro i höst
Last active at - from Vaasa, Finland
Budva, Montenegro
Saturday 18 July 2015 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Vi hade bokat bussbiljett från Dubrovnik till Budva i Montenegro kl. 11:00. Det började bra och bussen var endast tre timmar försenad, så vi anlände till Budva först kl.18:00. Bör påpekas att sträckan endast var 150 km lång. När vi väl kom fram så tog vi taxi till vårt boende. Vi

Budva och Petrovic
Monday 25 May 2015 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Balkan tour May 2015, Budva och Petrovic Idag vaknade vi till en klarblå himmel. Äntligen tänkte vi….. då vädergudarna här nere hittills bara varit på halvbra humör. 20 grader och en lätt bris från havet lovade gott.. Morgonen började med akrobatik i badkaret på högsta nivå, där de

Tara dalen och Montenegro
Sunday 24 May 2015 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Balkan tour May 2015, Tara Dalen och Budva Idag var det Mias födelsedag den 24 Maj och vi hade på kvällen innan förberett denna morgon med lite ägg , bananer, jordgubbar och färsk frukt. Klockan ringde sedan redan vid 6 på morgonen och vi andra pallrade oss upp för att laga lite banan kaka

Från Montenegro till Albanien
Saturday 13 July 2013 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Från Biogradska Gora körde vi ner mot Montenegros kust, även denna del av landet var vacker. Själva kusten var varm och turistisk. Vi åt lunch i Budva och tog en cache i gamla stan. På grund av värmen och mängden människor åkte vi vidare mot Albanien. En dryg halvtimme tog

Ramona Krafft
CRIMML in Europa 2013
Last active at - from Nyköping, Södermanland County, Sweden
Äventyr
Friday 17 August 2012 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Dagarna bara flyger fram och vi har bara en dag kvar i Budva. Vi har hunnit med en utflykt genom hela Montenegro och en tripp till Albanen samt lite slapp på stranden. I tisdags gick vi upp 05:30, borde vara förbjudet när man har semester!! Hoppade på bussen och började turen runt landet.

Montenegro
Monday 13 August 2012 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Nu befinner vi oss i Montenegro. Resan hit var minst sagt dramatisk. Vi fick reda på att det var en skogsbrand någonstans på vägen men det skulle inte va nån fara. Så bussen begav sig av upp i berget och vid sidan av oss var det stup rakt ner och en fantastisk utsikt. Skillnaden mot ex Laos