Bilder
Saturday 21 November 2015 - Skogshällsvägen 3, Västra Götaland County, Sweden

Nu har vi kommit hem och nu finns det lite fler bilder att titta på för den som vill. Tyvärr är det rätt krångligt att ladda upp bilder på denna sidan så det får bli ett litet urval. Beklagar att ni fått flera felaktiga mail, men varje gång jag försökt att skicka iväg meddelandet så

Sista dagarna i Kapstaden
Sunday 8 November 2015 - Cape Town, Western Cape, South Africa

Igår besökte vi botaniska trädgården, var på en vingård och provade viner och en rundvandring i en kåkstad. Utan att överdriva så är Sydafrika ett land med stora kontraster. Vi fick byta vårt vandrarhem till ett betydligt bekvämare hotell. Så idag startade vi med en härlig

Kapstaden
Friday 6 November 2015 - Cape Town, Western Cape, South Africa

Efter frukost började vi strosa från vårt vandrarhem på Long street ner mot Waterfront. Gick runt och tittade på allt folkliv. Tog båten ut till Robbin Island. Där åkte vi först en guidad busstur för att sen bli guidad av en före detta fånge som suttit fängslad där. Han berättade

Paarl till Kapstaden
Thursday 5 November 2015 - Cape Town, Western Cape, South Africa

Igår var det fest där alla som ville skulle ha något rosa på sig. Det blev en lyckad fest med många skratt. Dagen började med storstädning av bussen för idag var sista dagen som vi åkte med bussen. Innan vi hoppade av så var vi i Simons town och såg på vilda pingviner och så var vi vid

Agulhas till Paarl
Wednesday 4 November 2015 - 1 Ou Tuin, Paarl, Western Cape, South Africa

Igår eftermiddag provade vi viner på en liten vingård. Två vita, ett rose och två röda. De vita och rosevinet var drickbart men de röda vinerna var inte populära. Sov på en camping ute på landet så där tog vi det lugnt när vi kommit fram. Blåsigt och rätt kallt på kvällen. Idag den

Från Tsitsikamma till Agulhas
Tuesday 3 November 2015 - L'Agulhas, Western Cape, South Africa

På morgonen i Tsitsikamma fick vi se flera stimm med delfiner som simmade under en lång stund under tiden som vi åt frukost. Sedan började vi dagens etapp som slutade i Outdhoorns. På lunchen smakade vi på var sitt ostron för första gången. På eftermiddagen stannade vi vid Cango cave, en

Saint Lucia till Tsitsikamma via Lesotho
Thursday 29 October 2015 - Hogsback, Eastern Cape, South Africa

Det var skönt att få sova i ett par sängar fast madrassen var stenhård. Sankt Lucia är mest känt för att flodhästar går upp på gatorna när det blivit mörkt. Tyvärr fick vi inte se några på gatorna men vi fick se några flodhästar och en krokodil i floden när vi tog en

Livet på bussen
Saturday 24 October 2015 - Saint Lucia, Saint Lucia, KwaZulu-Natal, South Africa

Här kommer en beskrivning på hur en dag på bussen kan se ut. Matlaget samlas klockan 6.30 för att förbereda frukosten som serveras 7.00. Under tiden går alla andra upp och taklaget packar ihop madrasserna på taket. Efter frukost diskas det och bänkar, bord och allt annat packas in i

Från Graskop till Saint Lucia
Friday 23 October 2015 - Saint Lucia, Saint Lucia, KwaZulu-Natal, South Africa

Efter en vilodag i Graskop fortsatte vi till Krugerparken för att åka på safari. Vi startade klockan 05.00 på morgen. Det mest intressanta på safarin var en hyenafamilj som låg intill vägen och där mamman blev diad av två ungar samt några noshörningar. Men det mest skräckinjagande var

Victoria Falls till Graskop
Monday 19 October 2015 - Graskop, White River, Mpumalanga, South Africa

Den 15 lämnade vi Vic Falls för att åka söderut. Det blev en hel dag på bussen som tog oss till Motobo Hills som ligger utanför Bulawayo. På morgonen dagen efter gick vi upp på en bergshöjd för att se soluppgången. Bussen fortsatte till Great Zimbabwe, ruinstad som övergavs på

Från Lusaka till Kapstaden

10 October 2015 - 10 November 2015

Nu är det bara en dag kvar tills Gun och jag börjar vår resa. Imorgon flyger vi till Lusaka i Zambia. Resan går från Landvetter till Arlanda - Wien - Addis Abbeba - Harare - Lusaka och den tar nästan ett dygn innan vi är framme.

We will send you Arne 's trips updates through email.