Italien 2016
Sunday 12 June 2016 - Moniga del Garda, Lombardy, Italy

Vi skickar lite bilder så ni ser hur bra vi har det på vår Italien resa. Hittills var allt gåt som på räls. Vi har haft lite otur med vädret men även det har blivit bättre så vi har badat i Mar Adriatico och i Lago Di Garda. i Miramar var det yoga 10:00 varje dag utom på söndag. När vi

Tropicana
Saturday 3 October 2015 - Alcossebre, Valencian Community, Spain

Det har gått två veckor sen sist. Det händer inte så mycket utan dagarna rullar på man bara är och inga måsten. Måndagen den 21/9 packade Arne och Elsmari för att resa söder ut på tisdagen till Camping Mar Menor. Onsdag cyklade Monika, Leif och vi till grann byn Torrenostra och tittade

Saturday 26 September 2015 - Åkersberga, Stockholm County, Sweden

Nu har vi varit på Tropicana i två veckor, vad har hänt. Det är promenad varje morgon 5,5 Km. Så är det frukost, bad i havet och er det blåsigt med underströmma badar vi i poolen. Det är de stadiga inslagen på dagen. Sen är det in till byn ta ut pengar, handla. Sen är det restaurang på

Nerresan dikt av Ingrid
Monday 21 September 2015 - Åkersberga, Stockholm County, Sweden

[2015-09-17 19:41:41] kurrelix: Diktning under vår resa till Spanien september 2015 . Mot Spanien vi far och Kielfärjan bekvämt vi tar. Ett möte med Tommy o Gunilla. Bra resesällskap, inte illa. Mot Greven vi drar och några kaffepauser i husbilen vi tar. Motsatta filen

Tropicana
Friday 18 September 2015 - Alcossebre, Valencian Community, Spain

Nu har vi installerat oss på Camping Tropicana som ligger i en liten by vid namn Alcassebre. Allt är bra vi har träffat gamla och nya vänner. Vi har ett problem med att lägga in bilder i Resedagboken, vad det beror på vet jag inte. Kan det ha med att vi bytt dator? Det gå inte med Explorer

Nerresan
Sunday 13 September 2015 - Åkersberga, Stockholm County, Sweden

Nu är vi framme i Spanien. Nerresan har gått bra. Vi startade söndagen den 5/9 gjorde första stoppet i Hova där vi hämtade el cyklarna och fortsatte till Lerum där vi övernattade på en rastplats. Måndag morgon startade vi mot Göteborg där vi gick och flanerade och handlade en mus till

Sunday 3 November 2013 - Åkersberga, Stockholm County, Sweden

Nu har vi avslutat vår Spanienresa 2013. Torsdagen den 24/10 Kl.22 kom Micke ner och hälsade på. Fredagen började med en promenad i gamla stan, sen blev det sol och bad. På kvällen gick vi på campingens resturante och åt tapas till Flamenco musik med en enormt skicklig gitarrist. Lördagen

Thursday 24 October 2013 -

Tiden går det är 14 dagar sen vi skrev något i Resdagboken. På torsdagskvällen spelade vi Boule Tjejer mot Killar, det blev 1-1 i matcher. Den 11/10 var det våfflor hos Arne och Els-Mari, på kvällen gick vi ett gäng ut och åt sen sprang vi hem och tittade på andra halvlek

Italien 2016

23 May 2016 - 4 June 2016

Vi startade resan redan på måndagen den 23 maj för att hälsa på Leif och Monika i Blädinge sedan Eva och Lars i Nävlinge innan vi kom till Trelleborg och färjan över till Sassniz. Första stoppet Stralsund nästa i Bayreuth innan Garmen-Partenkirschen. Vidare över alperna på Europabruggen till Choggia. Sen fortsatte vi till Gardasjön och sen börjar resan hem åt.

Spanien 2015

6 September 2015 - 20 November 2015

I år kommer vi att skriva och fotografera när vi får tag i internet i resedagboken. Vi kommer att hålla till mellan Barcelona och Benidorm. Nerresan kommer att gå via Göteborg - Kiel - Luxemburg - Dijon - Lyon - Clermont-Ferrand - Narbonne - vidare till Spanska gränsen till en liten by som heter La Jonquera - Barcelona - Peniscola. Nu är vi framme i Comunidad Valencia. Vi kommer att träffa Kurt och Ingrid redan i Göteborg och då kan det bli en annan väg, vi får se.

11 September 2013 - 12 November 2013

Vi står nu i Malmö och skall ta färjan till Travemunde i morgon klockan tio.Vi äter lite mat och godis och tittar på Tv samt har det bra.Det kan dröja innan vi får internet men då blir det mer information.

Spanien igen

3 September 2012 - 1 December 2012

Färjan Trelleborg-Travemunde,Moseldalen,Pont-du-Gard,Blanes,Peniscola och Benicassim är vår resa i stora drag

Spanien med husbil

17 September 2011 - 30 November 2011

Vi tänker åka via Belgien och se Grotte-de-han och vidare till Frankrike Normandie och Oradour-sur-glane. Sedan blir det Spanska solkusten

Spanien

12 October 2010 - 28 November 2010

1 månad försenade åker vi nu via Mosseldalen ner till Spanien troligen stannar vi runt Alecante

Mariefred

24 June 2010 - 27 June 2010

Midsommar med Motormännen

Sofiero

1 June 2010 - 4 June 2010

Blomsterresa

We will send you Tommy 's trips updates through email.