Bio
Jag har drabbats av den där resebaskelusken som man troligen aldrig blir fri från. Tyvärr kommer jag inte iväg så mycket som jag kunde önska men njuter av de gånger jag är iväg. Gjorde mitt livs resa 96/97 när jag under ett halvår reste genom den Afrikanska kontinenten.
Age : 46
Hometown Växjö, Kronoberg County, Sweden
Last active at - from Thailand
Tips i korthet
Sunday 15 May 2005 - London, England, United Kingdom

Räkna med en boendekostnad på ca £30 per pers och natt (det gör ju inget om det blir billigare) Hyrbil kostade oss en vecka för en ford focus 2154 kr. Bensin är något dyrare än i Sverige. Billig middag med en öl kostar runt £10. Köp med lunch och gör picknickstopp, det finns massor

Hemma igen
Saturday 14 May 2005 - London, England, United Kingdom

Vi var uppe tidigt på morgonen, de hade ställt lite frukost utanför vår dörr eftersom vi skulle försvinna innan de serverade frukost. Vi åkte den lilla biten till flygplatsen, lyckades parkera bilen utan att haft ett enda missöde med den på hela veckan. Kändes gott det eftersom vi i

Sista rycket
Friday 13 May 2005 - London, England, United Kingdom

Idag åkte vi ner längsmed Loch Lomond, vi gjorde lite stopp och kikade lite på omgivningarna. Vi åkte ner till den södra sidan av sjön, Balloch. Vi köpte våra mackor på en mack och åkte upp till slottet som låg där. Tyvärr höll de på att renovera på slottet, det var ett mysigt slott

Fantastiska Glencoe
Thursday 12 May 2005 - London, England, United Kingdom

Vi gick en sväng på stan på förmiddagen, hamnade i en turistbutik, det fanns några stycken sådan här. Vi handlade lite grejer och presenter. För att vi inte skulle kännas oss jagade att hitta boende idag bestämde vi oss för att ringa till det hotell vi hade bott på första natten och

Mäktiga intryck
Wednesday 11 May 2005 - London, England, United Kingdom

Första målet den här dagen var att ta sig till Talisker destilleriet, men för att komma dit fick vi lov att tanka först. Bensinen kostade £0.85 så den var något dyrare än i Sverige. Eftersom vi redan har gått en rundtur på Oban destilleriet så bestämde vi oss för att bara handla i

Isle of Skye
Tuesday 10 May 2005 - London, England, United Kingdom

Vi åkte västerut idag mot kusten och Mallaig för att därifrån ta färjan över till Island of Skye. Men på vägen dit passerade vi Glenfinnan monumentet och vad jag tyckte var roligare viadukten som är med i Harry Potter, när de åker med ångtåget till Hogwarts så ser man hur det åker

Whiskeytur
Monday 9 May 2005 - London, England, United Kingdom

Det var ingen skön säng vi sov i inatt, jag sov dåligt. Vi tog en långsam start på dagen. Det var självservering på frukosten och det fanns mycket gott att välja på. Vi åt oss ordentligt mätta. Sedan tog vi oss en tur upp till Mc Caigs tower, det ser ut som ett colusseum och är ett

Mc Travis show
Sunday 8 May 2005 - London, England, United Kingdom

Vi traskade ner till frukosten som ingick i vårt boende, det fanns lite olika saker att välja på, det var uppdelat som starters och maincourse. Vi började med apelsinjuice och toast, efter det provade vi ¨full breakfast¨ som innerfattade, stekt ägg, stekt tomathalva, stekt korv, stekt bacon

Falty towers
Saturday 7 May 2005 - London, England, United Kingdom

Landar i Prestwick, Skottland. På Ryanairs monitor ovanför bagagebanden står det att väskorna som kom med resenärer från Göteborg skulle komma på band 1. Bengt ställer sig där som alla andra förväntansfulla svenskar som ska tillbringa lite tid i Skottland. Bandet sätter fart och det

Tips under resans gång
Wednesday 19 January 2005 - Stockholm, Stockholm County, Sweden

Några små tips inför en resa till Indokina. - Köp med något att äta och dricka till långa resor, de tar ibland timmar längre än beräknat. Var inställd på att de kan ta längre tid så känns de inte lika jobbiga. - Visst var det lite kul att prova på att åka traktordäcksslang i

Skottland med bil

7 May 2005 - 14 May 2005

Ett bokat flyg, en bokad bil sedan var det bara att ge sig av för att upptäcka lite av den västra sidan av Skottland. Boendet får lösa sig efterhand.

Indokina 2004/2005

9 December 2004 - 18 January 2005

Så, äntligen är det dags ge sig ut igen. Asien är det som hägrar denna gång, närmare bestämt Indokina som är det samlade namnet på Laos, Vietnam och Kambodja. Kommer även att se en liten del av Thailand. För mig blir det en ny kontinent att uppleva. Ska bli skoj!

We will send you Viktoria 's trips updates through email.