Night market
Wednesday 8 January 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Resan har gått in på sina sista dagar.kl är över 10 på kvällen här och 28 grader varmt , puh!å den kvällen valde vi att gå på natt marknaden för å handla peppar å äta  king prawns å red snapper.Orm killen visade sina party tricks likt sist.På dagarna har vi slappat på stranden å

God fortsättning
Friday 3 January 2020 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har det äntligen blivit 20 talet.Nyårsafton firade vi i den stadsdel som Liss å Ketil bor/bodde i. 8 rätters meny men vi hann sedan ner till en stor Hamnbar där vi satt oss på bästa plats för att se fyrverkerierna, men inte en endast raket sköts upp.Så de är skillnad på nyår å

Besök från väst
Monday 30 December 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

På fredag kvällen kom Fredrikstads borna Lis å Ketil till oss efter att det yrat runt i Saigon ett par dagar.I dag hyrde vi en chaufför som visade den nord västra delen av ön. Först ett besök på en peppar farm som hade mycket andra ätbara växter , så som papaya, mangon, chili, jack

Nu är julen passerad
Friday 27 December 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

På julafton bjöd resorten på vietnamesisk julbord på stranden med levande musik al'a hellre än bra.Till och med tomten kom förbi med Rudolf å delade ut guldtackor, som visade sig innehålla en chockladbit Vi har nu varit här 1 vecka och det första dagarna var det ganska lite folk, men nu

Dan före dopparedagen
Monday 23 December 2019 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har kommit över den första värme chocken. 28 -30 pendlar termometern mellan. Resa hit gick oväntat raskt 180 km/h i medvind gjorde att vi var framme redan efter 10 h. Vi hade skippat transfer från TUI utan tog en taxi för ca  75 SEK till resorten å var framme minst en timme före de

Då är det äntligen dags för vinter semster
Thursday 19 December 2019 - Stockholm, Stockholm County, Sweden

Vår vana troget, så delar vi med oss lite av våran Vinter semester.Vietnam  är resmålet, samma förra vintern, t.o.m samma resort, så det är inte så mycket äventyr denna gång, utan mest äta och dricka gott och slappa för att  ladda batteriena för  inledningen av 20 talet.Först 12

Nu går miljonärs livet mot sitt slut
Friday 25 January 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Här i Vietnam så går man ,utan att blinka, omkring med en mille på fickan när man går ut på kvällen , en middag kostar ju nästan en halv .Nu är det dock i Vietnamesika Dong(VDN)där en mille motsvarar ca 450 SEKDvs näst intil monopol pengar.Vi har fått i oss massa god mat och lapat

Drog dit pepparn växer
Wednesday 23 January 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Igår tog vi en tur på öns södra ända och besökte en fiskeby som var rätt intetsägande , vidare till ett ställle där gjorde fisksås, som inte luktade så gott fast ej så illa som vi befarat.Hann med en pärlodling resp ett tempel å slutligen kom vi dit pepparn växer.Tydligen skall 1/3

Efter regn kommer sol
Monday 21 January 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Besöket på natt marknaden var en intressant upplevelse ,där vissa nya partytrick visades.tex att stoppa in en lång smal grön orm i varje näsborre och dra in så de kom ut genom munnen😳 Den kille har nog inga problem med bihåleinflammation!Nattmarknaden var precis vid fiskehamnen, så vi

Vår nuvarande boende nr 18 så klart
Friday 18 January 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Haft några dagar med soldis men nu  är svetsens låga på för fullt igenVi har knallat runt lite på bygatan precis ovanför där vi bor på kvällarna , men i kväll tänkte vi dra in till stan å gå på natt marknad å se vad den har å erbjuda.Önskar er alla en trevlig helg

Mot de glada 20 talet

19 December 2019 - 10 January 2020

Denna vinter så startar resan redan före Jul. Vi skall tillbaka till samma plats som förra året, dock 1 vecka längre denna gång (många röda dagar runt årsskiftet i år, ger en bonus vecka) , dvs 3 veckor. Vi åker med TUI igen De ,förhoppningsvis, *Glada 20-talet* kommer vi fira under vår vistelse i Puh Quoc Vietnam och kommer tomten hitta oss ?

Öliv i öst

12 January 2019 - 28 January 2019

I år reser vi med TUI charter till Vietnam till ön Puh Quoc , där vi skall ha de skönt på en lung strand ett per kilometer söder om Duong Dong. Det är 14 år sedan vi var i Vietnam senaste, då på fast landet ,så det skall bli intressant att se vad som hänt sedan dess.

TequillaShotsUtvärdering

13 January 2018 - 28 January 2018

Årets Vinter tripp går väster ut. 2 veckors TUI charter på ön Holbox utanför Cancun i Mexico med hopp om god mat, mycket avkoppling å en å annan skvätt av de inhemska dryckerna skall vi hinna avnjuta

Ris(k)resa

12 January 2017 - 28 January 2017

Årets vinterresa är till Goa, Indien efter tips från grannen hemma. Flyg och boende på stranden har vi förbokat, så vi skall husera på stranden i 14 dar och så lär vi väl veta om vi tål maten eller magsjuka får leva på ris , Indien är ju trots allt Indien. Vi har bokat en Beachfront bungalow på Agonda Paradise och bilder ser lovande ut . http://www.booking.com/hotel/in/agonda-paradise.en-gb.html? Flyger med Jet Airways via Amsterdam -Bombay till Goa ,med några sega timmar på Bombays flygplats både ner och hem, men biljetterna var billiga c.a 5 000 SEK per person

Rom resa

18 January 2016 - 2 February 2016

Tobago 2 veckor charter

Ö-Charter

25 December 2014 - 8 January 2015

En 2 veckors charter med Ving till Kap Verde är årets vinterresa för oss. Resväskor istället för de sedvanliga ryggsäckarna. Det blr mest att ta det lungt och ladda batterierna in för kommande drabbningar.

Återigen

23 January 2014 - 15 February 2014

På Sri Lanka är Hikkaduwa,Mirissa,Tangalle de 3 orter som blir besökta denna De 2 senare har vi varit på tidgare. Som vanligt så skall vi ej göra så månag knop utan mes slapp och ha de bra och äta gott

SNOW escape

13 December 2012 - 12 January 2013

Denna gång gör vi ett återbesök till Sri Lanka Planerar att vara i Unawatuna,Tangalle och Mirissa. Vi hoppas på att få god mat och en avslappnad semster,som blir hela 4 veckor tack vare att vi åker över Jul, då man "får" en gratis semstervecka iår.

Te ön

13 January 2012 - 4 February 2012

Vi hade bokat och skulle åka hit tidigare, men då slukade tsunamin vårt hotell 2-3 veckor innan vi skulle åka,så då fick vi dra till Vietnam i stället. Så nu blir det nytt försök att se Sri Lanka.

Väst flanken i öst.

24 January 2011 - 23 February 2011

Denna 4 veckors tripp så ska vi ta oss från en liten ö Koh Phayam ner till vårt paradis ö Koh Bulon. Detta blir en resa längst hela västkusten i Thailand från gränsen till Burma ner till gränsen mot Mlaysia Vi hoppas ni följer med oss i vår dagbok.

We will send you Sofia Och Jocke 's trips updates through email.