Bio
Jag är en (för mesta) glad tjej som gillar att resa, men som tycker att jag har rest lite för lite. Så nu gör jag slag i saken och ger mig iväg! =)
Age : 35
Hometown Jönköping, Jonkoping County, Sweden
Last active at - from Jönköping, Jonkoping County, Sweden
Sydafrika
Saturday 27 February 2016 - Cape Town, Western Cape, South Africa

Upp tidigt, som vanligt. Kolla på vacker soluppgång (igen), denna gången över en canyon, käka frukost och sen köra vidare för att lämna Namibia och åka in i fantastiskt vackra Sydafrika. Stannade först vid en camping vid Orange River precis vid gränsen till Namibia. Här stannade vi i

Namibia, del 2
Saturday 20 February 2016 - Swakopmund, Erongo Region, Namibia

Precis som alla andra dagar gick vi upp tiiidigt idag. Kl fem gick vi upp och halv sex vankades det frukost. Sedan hoppade vi in i bussen igen för att åka till Swakopmund. Kl 15 var vi framme och då åkte vi direkt till "the adventure centre" för info. Jag bokade in mig på tre aktiviteter

Namibia, del 1
Saturday 13 February 2016 - Windhoek, Khomas Region, Namibia

Dags för Bull att rulla vidare till Namibia där vi ska vara i två veckor. Första campingen vi hamnade på var Ngepi Camp, en lite annorlunda camping. Vi gick på toalettsafari en dag. De hade byggt/ satt upp toaletter och duschar och badkar i en massa olika spännande miljöer. Typ med utsikt

Botswana
Wednesday 10 February 2016 - Gaborone, South-East District, Botswana

Idag är det dags för Gullan med resenärer att åka hem. Så efter ett (för vissa) tårdrypande farväl satte vi oss i Bullbussen för att åka vidare till Botswana. Då kom jag på at vi ännu inte hade "hämnats" på de andra för deras mooning, så sista chansen var det nu och den tog vi.

Zimbabwe

Dags att åka från Zambia till Zimbabwe. Gränsövergången tog 1 h 45 minuter vilket är ungefär samma tid som det tagit innan. Helt ok med tanke på att vi är mer än 40 personer för tillfället. Vi var tvungna att sitta kvar inne i bussen i ca en timme vid gränskontrollen då de inte ville

Zambia
Wednesday 3 February 2016 - Lusaka, Zambia

Idag lämnar vi Malawi och åker vidare till Zambia. I Zambia gjorde vi inte sa mycket utan åkte mest igenom landet, så det blev några långa bussdagar. Jag har litegrann blivit känd i bussen för att jag sover så mycket och i konstig ställningar. Mne jag blir galet trött så fort jag siter

Malawi
Saturday 30 January 2016 - Livingstonia, Northern Region, Malawi

Nu var vi alltså framme i Malawi. Under resan hit blev vi omkörda av "Gullan". När vi kikade in i bussen möttes vi av ett gäng vita rumpor som trycktes mot fönsterrutan. Som vi skrattade! Galningarna i Gullan moonade alltså. de hade lite bussfest och kände sig tydligen lite "wild and

Bushcamp
Wednesday 27 January 2016 - Dar es Salaam, Tanzania

Åkte ifrån Zanzibar vilket kändes lite sisådär eftersom tillvaron var minst sagt behaglig där =)Men det var dags för nya äventyr! Följande två nätter skulle vara bushcamp. Så från hotell till bushcamp (vilket innebär att man helt enkelt campar i det fria. Lite kontraster från livet

Zanzibar
Tuesday 26 January 2016 - Unguja, Tanzania

Hej igen! Är hemma sen en vecka tillbaka =) Gav upp försöken att skriva resdagbok eftersom det inte var så bra wifi-möjligheter, så nu tänkte jag skriva lite i efterhand. De som har facebook har nog sett en hel del bilder som jag har lagt ut från resan =) Har även skrivit resdagbok för

Dag 11-12

Dag 11. Första dagen utan planerade aktivitet och så fick vi sovmorgon. Jag vaknade och gick upp kl sju!! Så mycket för den sovmorgonen hehe. Inte lätt att sova när man måste på toa och fåglarna skriker. Och varmt var det! Hela dan softade jag. Så skönt! Skrev dagbok mm. Det regnade så

En Smilla på vift i Afrika!

11 January 2016 - 8 March 2016

Tänkte testa på en ny kontinent och ett nytt sätt att resa. Så nu bär det av med Rosa Bussarna från Kenya till Sydafrika i knappt två månader. Känner inte en kotte (än så länge) och det kommer att bli ganska primitivt. Sova på busstaket, ingen air-condition eller toa på bussen. Blir spännande det här! ;-)

Från Cairns till Melbourne på 7 veckor =)

3 February 2013 - 27 March 2013

Tar time-off från mitt kära jobb som sjuksköterska (och från mina kära kollegor) samt såklart familj och vänner, för att göra en trip längst Australiens östkust. Hoppas på härliga upplevelser, mycket och sol och bad, och många dagar av att göra ingenting =)

Australien- Perth

12 July 2007 - 21 December 2007

I Perth på jakt efter trevliga människor, äventyr och kanske även lite kunskap med tanke på att jag är här som utbytesstudent ;) Ska plugga i drygt fyra månader och sen backpacka i en månad på andra sidan av det stora landet =)

We will send you Camilla 's trips updates through email.