Bio
Sambaelever i Portugal 2011 Linus (ledare) Amir (pappa Danial) Jonathan, Sayf, Pontus, David, Rami, Alexander, Danial, Jesper (elever)
Last active at - from Alcochete, Portugal
Dag 9 (Linus)
Friday 20 May 2011 - Alcochete, Portugal

Sista dagen i Portugal! På morgonen packade vi väskorna. Där efter åkte vi till Freeport för de sista inköpen. Vi åt lunch på Freeport och åkte sedan tillbaka till vandrarhemmet där rektorn och lärarna kom och tog farväl. Vår transport var försenad men vi hann med planet. Resan hem

Dag 8 (Linus)
Thursday 19 May 2011 - Alcochete, Portugal

Vi steg upp morgon och åt frukost. Därefter gick vi till skolan. Vi fick vänta en stund men till sist visade det sig att vi skulle åka med Sportings spelarbuss till Akademin. Bussen visade sig i jämförelse med lokalbussarna vara hur lyxig som helst. Väl framme på akadmin fick vi en rundtur.

Dag 7 (Sayf, David)
Wednesday 18 May 2011 - Alcochete, Portugal

Vi steg upp och åt frukost och gjorde oss klara för match mot skolans bästa 9:or. Bland deras 8 spelare så spelade 6 styckna i Sporting lissabons akademi och var hämtade från Afrika. De var otroligt bra och vann med 6-2. Efter matchen skulle vi till saltfältet men det blev inställt pga

Dag 6 (Jesper & Rami)
Tuesday 17 May 2011 - Alcochete, Portugal

Salam o aleikom, alla dagboksläsare! På morgonen så tog vi det lugnt, sen gick vi upp till skolan för att uppdatera vår resedagbok. Sedan hade vi idrott med portugiserna, vi lekte några små portugisiska lekar och dragkamp inom samba. Efter idrotten så hade vi lunch i skolan och fritid

Dag 5 (Jonathan och Danial)
Monday 16 May 2011 - Alcochete, Portugal

Vi vaknade runt 7 tiden och gick upp och åt en rejäl frukost. Efter vi hade ätit så gjorde vi oss iordning och sedan gick vi till skolan för att sätta oss på bussen till lissabon för en utflykt med Portogiserna. När vi var framme så Gick vi en promenad genom staden och tittade på lite

Dag 4 (Alex och Pontus)
Sunday 15 May 2011 - Alcochete, Portugal

Idag har vi varit på ett köpcenter och handlat grejor. På morgonen gick vi upp kl 9. Vi åt frukost, bytte om sen tog vi bussen. Vi åkte buss i nästan en halvtimme, sen kom vi till slut fram. Vi fick gå en bit innan vi kom fram till köpcentret och där fick vi gå runt själva i en och en

Dag 3 (David, Sayf)
Saturday 14 May 2011 - Alcochete, Portugal

Idag så vaknade vi och åkte till freeport och handlade, det var kul och vi åt där osv. Vi åt på burger king vid klockan 1. Vi åkte därifrån klockan 2, efter maten. När vi kom hem så hade vi fritt tills klockan 17:30. Då åt vi middag, paj och sallad. Efter det så åkte vi och kollade

Inget
Friday 13 May 2011 - Alcochete, Portugal

Dag 2 ( Rami och Jesper )

Idag på morgonen så fick vi en ordentlig frukost innan vi skulle iväg till skolan. När vi komm till skolan så var vi som ett par spelare från Fc barcelona. Alla brudar följde oss med blickarna där vi gick. Vi blev välkommnade in till 7:ornas klassrum. Där dom visade sina projekt arbeten

Dag 1(Jonathan och Danial)
Thursday 12 May 2011 - Alcochete, Portugal

Tjena tjena. Just nu är vi framme i Portugal. Resan hit gick bra och när vi kom fram åt vi, efter det var vi Samba elever fria i en timme så vi vandra runt i den underbara staden och kollade läget hur det såg ut och hur det var. Sen var vi inbjudna utav till skolan och kolla i ett teleskop

Portugal 2011

12 May 2011 - 20 May 2011

We will send you Samba 's trips updates through email.