Dag - 6-11 Okinawa
Sunday 9 August 2015 - Naha, Okinawa Prefecture, Japan

Första dagen på Okinawa spenderades på hotellrummet då min fot inte ser alltför rolig ut och den vill inte fungera som en fot för den delen heller. Måste ha varit en väldigt elak mygga som fick sig en tugga på Mount Fuji som orsakat någon slags infektion. Annars så har dagarna för att

Dag - 5 Låt semestern börja
Saturday 8 August 2015 - Naha, Okinawa Prefecture, Japan

Idag vaknade vi kl 08:00, mest beroende på att vi ställt klockan. Vi vaknade med ännu ett slaget rekord i flest antal timmar sammanhängande sömn, runt 18h. Troligen rätt välbehövliga timmar efter föregående dygn. Vi sitter nu på tåget till Narita flygplats där vi ska ta flyget till

Dag - 4 Mount Fuji del 2

När vi påbörjade vår vandring igår eftermiddag var himlen hotfullt svart och vi fick vandra dom första timmarna till åskans ljusspel i horisonten. Men tack och lov så klarade vi oss undan ovädret. Nattens måltid, jämte energikakor bestod av frystorkad pasta med ostsås som natten till

Dag - 3 Mount Fuji del 1
Thursday 6 August 2015 - Gotenba, Shizuoka Prefecture, Japan

Efter 16h sömn, 16h(!) vaknade vi upp när städerskan knackade på dörren. Förhoppningsvis utvilade inför kommande prövning av fysiken, men framförallt en prövning av mental styrka och disciplin. Efter att ha intagit en lunchbuffé på hotellet begav vi oss av med tåg till Gotemba,och

Dag - 2 Jetlag deluxe
Wednesday 5 August 2015 - Numazu, Shizuoka Prefecture, Japan

Det blev en lång natt ombord på flighten till Tokyo, en natt utan sömn. Som 3 trötta själar anlände vi efter att ha åkt 3 olika tåg till staden Numazu, varifrån vi kommer att utgå imorgon när vi ska knata uppför Mount Fuji. Lär bli intressant. Just nu sitter vi likt 3 väldigt

Avresa och ett oväntat möte
Tuesday 4 August 2015 - Sigtuna N, Stockholm County, Sweden

Vad är oddsen att vi ska springa på en gammal vän från tiden på högskolan i Kalmar på Arlanda och terminal 2. Tydligen rätt skapliga,för plötsligt stod Hasse framför oss på terminalen. Ett trevligt sammanträffande, och en eller möjligen två obligatoriska flygplatsöl senare bordade

Dag 10 - Ut ur regnskogen , in i dimman -
Wednesday 19 December 2012 - Kilimanjaro Region, Tanzania

Nar vi vaknade idag fick vi en skymt av toppen som vi om 5 dagar forhoppningsvis ska na. An sa lange valdigt langt borta. Efter en mycket stabil frukost bestaende av grot, omelett, korv, smorgas, frukt och kaffe lamnade vi campen och tog sikte mot nasta. Under vandringen drillas vi av Said att ga

En slags sammanfattning
Saturday 10 March 2012 - Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar County, Sweden

En 5 veckor lång(kort) vistelse i Afrika är till ända. Vi har fått se fler djur och på närmre håll än vad vi på förhand vågats hoppas på. Vi har fått se vyeer och ett antal djur som vi endast trodde existerade på BBC film. Efter att ha besökt bergsgorillorna, vilker är en

Zanzibar
Saturday 31 December 2011 - Unguja, Tanzania

Igar kom vi fram till Zanzibar, kan nog bli en bra vecka har. 30-35grader i luften och narmre 30 i vattnet. Vi har bokat in oss for dykkurs nasta vecka, nagon gang efter vi har nyktrat till efter nyar. Det har ar forsta gangen vi ser en dator pa ett par veckor sa vi har inte kunnat skriva nagot pa

Ngorongoro kratern
Friday 30 December 2011 - Ngorongoro Crater, Arusha Region, Tanzania

Idag har vi varit i en kollapsad vulkankrater, 600m djup och 18km i diameter, ingen dålig grop. På kraterns botten är djurlivet rikt, och nästan allt vi redan sett såg vi även nere i kratern. Men det sista djuret i "The big five" såg vi i kratern, noshörningen. Först såg vi 2st på >500m

Japan

3 August 2015 - 23 August 2015

Äntligen dags för en längre resa igen, den här gången står Japan som resmål. Med mig har jag Fredde i vanlig ordning, men även Hampus gör oss sällskap på denna resa. Svarta boken är med som vanligt och vi ska försöka få till några inlägg även den här resan. På återseende! /Putte, Fredde och Hampus

Argentina

15 December 2019 - 30 January 2020

Toppbestigning av Aconcagua (6962möh)

13 October 2010 - 17 October 2010

Ägnar en lång-weekend i Skottland med min sedan 20+ någonting år tillbaka, vän Joacim. Det enda vi vet så här långt är att vi har en hyrbil som väntar på oss vid Edinburghs flygplats i morgon bitti efter en natts sömn på ett intilliggande hotell. Var vi sedan tar vägen återstår att se, men några av platserna vi troligtvis kommer att besöka har jag lagt till på kartan, på återseende gott folk!

Uganda & Tanzania

9 December 2011 - 14 January 2012

Då är det spikat, 9 december lämnar vi Sverige för en 5 veckor lång vistelse i Afrika, närmare bestämt i Uganda & Tanzania som rubriken antyder. Liksom vid mina tidigare långresor är min vän Fredrik med, vi ska försöka hålla er uppdaterade via dagboken och "lilla svarta". Vi börjar resan med ett besök hos bergsgorillorna innan vi fortsätter med en klassisk safari, följt av vandring till Kilimanjaros topp, ytterliggare en safari, och vi avslutar med sol, bad och dykning på Zanzibar.

Korsika

1 January 2020 - 31 December 2020

Paddling till Korsika och sedan vandra leden Gr20

26 March 2008 - 11 April 2008

Passade på att dra till Thailand när Ozzy & Em ändå var där

1 January 2018 - 23 December 2018

4 September 2009 - 7 October 2009

Efter ha fått ställa in resan en gång så har det äntligen blivit dags att få snöra på sig kängorna och bege sig till Peru, för att där njuta av vandring över berg och genom djungel. När vi fått nog av höglandet ( Om man nu kan få det) så beger vi oss till Panama och Pearl Islands för att ta igen oss, innan vi återvänder till Sverige. Med på resan har jag min gode vän, Fredrik "punkarn/gubben" Nilsson. Häslningar // Patrik "Putte/patte" Berglund

We will send you Patrik 's trips updates through email.