Varldens ände
Tuesday 10 July 2007 - Glasgow, Scotland, United Kingdom

Idag ar forsta dagen pa valdigt lange som vi skriver, men vi lovar att vi har forsokt. Efter att vi lamnade Skye och Kyle akte vi till en liten stad, precis dar det skotska hoglandet borjar, som heter Perth. Vi kom fram sent pa lordag eftermiddag sa den dagen blev det inte mycket gjort. Men vi fick

Helt slut!
Friday 6 July 2007 - Drumnadrochit, Scotland, United Kingdom

Efter en stadig frukost hos varan krut-tant tog vi en buss ut pa ön skye som ar en ö i hebriderna. Molnen hangde sa lagt ner att man inte ens sag halften av bergen, och vissa var helt tackta. Sjalva bussresan var inte mycket att hurra for. Pa de vingliga sma-vagarna a la Tjorn korde busschafforen

Regn, billigt boende och Loch ness
Wednesday 4 July 2007 - Inverness, Scotland, United Kingdom

Igar lamnade vi Skottlands huvudstad for att bege oss norrut. Efter en besvarlig tagresa med mycket stop och en svensk konfirmationsgrupp var vi antligen framme i denna mysiga stad. Forsta dagen praglades av ett standigt letande efter saker. Det borjade med att vi letade efter turist-informationen.

Forsta dagarna
Sunday 1 July 2007 - Edinburgh, Scotland, United Kingdom

Igar vid 1 kom vi fram till Glasgow. Vi gick direkt till turist-informationen och fick lite olika broshyrer. Vi provade att ringa ett b&b och fick napp direkt =) Vi hoppade pa bussen som vi blivit instruerade att satta oss pa men efter en halvtimma pa den borjade vi bli lite misstanksamma... Vi

sista dagboken
Wednesday 19 July 2006 - Zürich, Switzerland

Idag ska vi ta varat tag hem till kalla Sverige igen. Det vi har kvar ar ca 12 timmar i Zürich, darefter ar varan tagluff slut for den har gangen. For alla nyfikna foraldrar kan vi beratta att varat tag ankommer till Kopenhamn runt halv 3, och darifran hoppar vi pa forsta basta tag hemmat, ev.

lang tagresa
Tuesday 18 July 2006 - Zürich, Switzerland

Idag spenderade vi mer eller mindre hela dagen pa ett tag. Vi akte fran Venedig kl 11, efter att ha gjort mindre inkop for tagresan. Under tagresan fick vi se otroliga berg, vackra dalar och gnistrande sjöar. Val i Zürich gick vi direkt till turistinformationen och bokade ett hotell at oss. Dar

båttur...
Monday 17 July 2006 - Venice, Veneto, Italy

Idag gick vi upp ganska tidigt for att kunna ga och hyra en bat. Frukosten bestod av 5 forpackningar med rostat brod, inget vidare med andra ord. Efter frukosten gick vi raka vagen till batuthyrningen. Det tog ett tag innan vi hittade ingangen till sjalva uthyrningen men val dar var det inga

venedig!
Sunday 16 July 2006 - Venice, Veneto, Italy

Idag lamnade vi St. Margherita tidigt pa morgonen for att aka till venedig. Varat tag lamnade stationen 7.39 sa vi gick upp vid 7 pa morgonen och hamtade oss varsin yoghurt i frukostrummet. Det hade egentligen inte oppnat an men de var snalla och slappte in oss anda :) Taget gick smidigt upp till

Snorkling
Saturday 15 July 2006 - Genoa, Liguria, Italy

Efter att pa morgonen ater ha bytt tillbaka till vart forsta hotell gick vi ner till hamnen. Vi hade siktat in oss pa att fa hyra en motorbat dar under eftermiddagen. Nar vi kom dit visade det sig tyvarr att alla batar var uthyrda pa bada de stallen dar de hyrde ut. Da ville Emil istallet hyra en

hotellbyten
Friday 14 July 2006 - Genoa, Liguria, Italy

Igar nar vi kom till St. Margherita tog vi bara forsta basta hotell. Tyvarr var det lite dyrt sa vi bestamde oss for att ga och kolla runt for att se om vi kunde hitta nagot billigare. Vi hittade ett billigare, som dessutom verkade vara battre, sa vi bokade in en natt dar ocksa. Nar vi sedan pa

Australien, here we come!

1 February 2009 - 17 August 2009

Australien i sex månader, underbart! Bloggar på emilamanda.blogspot.com

tågluff england 07

30 June 2007 - 14 July 2007

Jag och Amanda åker runt i Skottland och England under två veckor och ser allt vi vill se, samt sitter på massa mysiga pubar :)

London!

20 October 2006 - 23 October 2006

Vi skall till London med vänner och kolla läget :)

Kinaresa till peking

1 December 2006 - 8 December 2006

Vi skall åka till Kinesiska muren och andra kulturella saker i Peking. Vi är där för att fira min mammas 50-års dag.

tag-luff europa 06

23 June 2006 - 21 July 2006

Vi är ute och tagluffar och skriver lite om det :) Vi ska aka runt i hela europa.

We will send you Emil 's trips updates through email.