Lata dagar / Nyårsafton
Thursday 31 December 2015 - Benaulim, Goa, India

Nyårsafton var inte annorlunda mot de andra stranddagarna. Vi blev väckta av Samuel kl 730 gick och åt frukost, smörjde in oss och gick ner till stranden. Då undrar ni såklart vad vi gjorde där. Jo vi gick vår morgonpromenad, läste, badade, gick till strandshacken och åt lunch, på

Utflykt till vattenfall
Wednesday 30 December 2015 - Benaulim, Goa, India

Vår solkräm tog slut igår så vi gick iväg för att köpa ny och hittade det i en liten "kiosk". Perfekt, tillbaka på hotellet smörjde vi in oss men blev lite skeptiska direkt, det kändes inte riktigt som solkräm men men här är det ju inte som hemma. Vi tillbringade dagen på stranden och

Colva Beach
Tuesday 29 December 2015 - Benaulim, Goa, India

En ny strand. Igår måndag så lämnade vi den lugna och avkopplande Little Cola Beach. Vi åkte taxi i ca en timme norrut till ett ställe som heter Colva Beach. Vi hande en jätte trevlig chaufför denna gången. När man är ute och "luffar" på detta vis med förbokade hotell då kan det bli

Cola Beach
Saturday 26 December 2015 - Agonda, Goa, India

Igår kom vi fram till Cola Beach. Vägen dit var väldigt smal och skumpig. Här delar resortet den ca 300 meter långa stranden tillsammans med en fiskarfamilj och en risbondefamilj. Vi gör inte så mycket, eventuellt ska vi gå på ett yogapass ikväll. Tälten vi bor i borde utgöra

Utflykter man minns
Wednesday 23 December 2015 - Candolim, Goa, India

Vi har gjort en hel del utflykter genom åren. Det roliga är ju att det är alltid missarna man minns bäst. Vi kan räkna upp en del. Vi har i alla fall en topp fem lista på dåliga utflykter i Asien. Vi har gjort en hel del utflykter genom åren. Det roliga är ju att det är alltid missarna

Kryddplantage
Tuesday 22 December 2015 - Candolim, Goa, India

Händer inte mycket om dagarna (precis som det ska vara ??). En promenad på morgonen eller en shoppingrunda uppe på huvudgatan och pool- och strandhäng på eftermiddagarna. Men idag har vi varit på utflykt. Vi gick ut på gatan och haffade en taxi som körde oss till en ekologisk

Upptäcksfärd
Saturday 19 December 2015 - Candolim, Goa, India

Elle tyckte inte att vi bara kunde ligga och slappa så efter frukost begav vi oss iväg mot ett fort som vi hade läst om. Vi gick på klippor och på en smal stig bland snår och buskar. Vi gick och vi gick och vi gick, det var betydligt längre än vad vi trodde men vi hade fin utsikt och

Slappedag
Friday 18 December 2015 - Candolim, Goa, India

Samuel vaknade tidigt idag och var hungrig, bra tecken men Vi har hållt oss nära hotellet för han har haft ont i magen men inte värre än vi har kunnat bada både i poolen och i havet, t.o.m Pernilla har badat flera gånger. Candolim är precis så som vi önskade. Hotellet ligger precis på

Första dagen i Goa
Thursday 17 December 2015 - Vasco da Gama, Goa, India

idag har vi mest slappat fram till för en timme sedan..... Samuel tog en kallsup i havet när han badade med sin nyinköpta badring och nu vill hans lilla kropp rensa ut allt... Barnens rum har fått en extra städning och nu ligger han på vårt rum och vilar.

Resa Agra - Goa
Wednesday 16 December 2015 - Vasco da Gama, Goa, India

Idag har vi haft ännu en resdag. Chauffören hämtade oss kl 0530 på hotellet och sen började vi den "långa" resan till flygplatsen i Delhi. Det tog 5 timmar. Det blev en snabb lunch på flygplatsen och sen bar det av mot Goa. Denna flygresa tog 2,5 timmar och då har vi inte flugit över hela

Indien 2015

Långweekend utan barn.

Skidresa

21 December 2008 - 28 December 2008

Vi ska fira jul tillsammans med vänner i Sälen

Florida

14 March 2008 - 4 April 2008

Vi ska åka till Miami för att hälsa på våra vänner som har flyttat dit. Vi kommer även att besöka bl.a Orlando och Tampa.

We will send you Pernilla & Peter 's trips updates through email.