Del 7 - Brasilien
Thursday 24 January 2019 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brazil

Dag 55 – Första heldagen i Brasilien. Idag har jag bokat med mig att åka med på en utflykt till Iguazúfallen så efter frukost åkte vi iväg ett stort gäng. Jag bestämde mig för att åka med på en båtutflukt under fallen så när vi kom fram köpte jag biljett till det och

Del 6 - Argentina och Paraguay
Monday 14 January 2019 - Paraguay

Dag 48 – Natten till idag har varit riktigt kall och har här vaknat flera gånger av att jag frusit, troligtvis för att vi fortfarande är på ganska hög höjd. Trots att jag vaknat flera gånger på natten fick jag en bättre sömn än på länge, jag älskar att sova på taket! Vi fick

Del 5 - Bolivia
Tuesday 8 January 2019 - Bolivia

Dag 39 – Eftersom vi fått till oss att äta frukost på egen hand idag tänkte jag ta en härlig sovmorgon. Men nejdå, klockan 6 boliviansk tid vaknade jag. Jag låg kvar ganska länge i sängen i väntan på att de andra skulle vakna och när de gjort det gick vi och tog en lång frukost på

Del 4 - Inkaleden, Cusco och Titicaca
Saturday 29 December 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Dag 31 – Idag vaknade jag ganska tidigt och tog mig ner till frukosten på vårt hostel, en helt okej frukost för att inte vara bussfrukost faktiskt. Efter frukosten kom det personal från vår kommande Inkavandring för att ge information. Våra guider verkar bara väldigt trevliga och roliga

Del 3 - Peru fram till Cusco
Friday 21 December 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Dag 18 – Idag har vi åkt in i Peru med riktning mot Mancora. Vi stannade på vägen så att vi kunde ta ut peruanska soles och för att fika. Några i båt buss, med mig, hade lite bussfest dom var himla kul. Den började 10.37 och höll på till vi var framme typ vid lunch. När matlaget lagade

Del 2 - Ecuador
Sunday 9 December 2018 - Ecuador

Dag 11 – Idag har vi lämnat Quito för att åka vidare mot Otavalo. Första dagen i bussen kändes li t e speciell och vi fick höra våra morgonlåtar för första gången. Det kändes skönt att lämna trafikkaoset och den dåliga luften i Quito och dra iväg till en ny stad. På vägen hade

Del 1 - Quito och Galapagos
Saturday 1 December 2018 - Galápagos Islands, Ecuador

Dag 1 – En vääääldigt lång resa. Dagen började med uppstigning klockan 03.45 i lägenheten i Göteborg. Efter en taxifärd genom stan kom vi fram till Landvetter. Incheckning och boarding gick smidigt och snart var jag på väg mot mellanlandning i Amsterdam, där jag mötte upp en del av

Del åtta - Namibia
Thursday 23 February 2017 - Namibia

Första stoppet i Namibia gjorde vi på en camping som heter Ngepi. Ngepi är en camping precis jämte en flod där det bor både flodhästar och krokodiler. Campingen har också en toalettsafari med en massa fina och speciella toaletter. Dagen vi kom hit fyllde Louise år vilket innebär att vi

Del sju - Botswana
Sunday 19 February 2017 - Botswana

Första natten i Botswana stannade vi på en camping som heter Elephant sands. Hela campingen var uppbyggd runt ett vattenhål dit elefanter brukar komma och dricka på nätterna. Och mycket riktigt fick vi se elefanter på väldigt nära håll, helt fantastiskt. Vi blev också bjudna på en

Del sex - Zimbabwe
Sunday 19 February 2017 - Zimbabwe

Idag kom vi till Vic Falls. Vi kom ganska sent på kvällen eftersom vi kört större delen av dagen och varit i en gränskontroll. Vic Falls ligger väldigt nära gränsen så nästan direkt när vi passerat körde vi över bron där man kunde se fallen, helt fantastiskt vackert! När vi kom fram

Rosa bussarna i Sydamerika 18/19

21 November 2018 - 24 January 2019

Sydamerika med Rosa bussarna. Vi betar av Galapagos, Ecuador, Peru, Bolivia, Argentina, Paraguay och Brasilien. Det blir amazing!

Kenya-Sydafrika

11 January 2017 - 8 March 2017

Rosa bussarna

We will send you Elin 's trips updates through email.