Bio
Magnus Marita och Smilla planerar att under hela december reser runt i Malaysia Thailand o Kina. Sola, bada, dyka, utforska, shoppa, äta gott, slappa och umgås!
Age : 57
Hometown Luleå, Norrbotten County, Sweden
Last active at - from Rawai, Phuket, Thailand
Koksverksträff på Orchid Hotel å JetSki på Kata Beach
Tuesday 5 April 2011 - Rawai, Phuket, Thailand

Vi hade en stor Van den här gången vi åkte trippen åt andra hållet tillbaka till Phuket och för sista natten på Airport hotel & Spa. Efter incheck tog vi en taxi som körde vägen via kusten för lite sightseeing eftersom vi aldrig sett Phukets stränder tidigare. Det tog sin lilla tid för

Varma källor å stickiga elefanter!
Monday 4 April 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Blev upplockade 8:30 för en heldag m bad i en varm källa, dopp i en naturligt uppvärmd "pool", elefantritt å Tempelbesök. Det var en fantastisk avslappnande känsla att kliva ner i det svavelosande källvattnet som verkligen var hett! På promenaden till Emerald Pool rusade guiden in i

Äventyr å lättja!
Sunday 3 April 2011 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Alla moppar uthyrda idag så vi tog en moppetaxi ner till stranden å köpte en Longtail till Railey Beach (vi betalade för hela båten för att slippa vänta in andra å det utbröt ett himla kacklande å rabalder :). Smilla gillar att åka Longtail å de fläktade skönt de ca 15 min det tog.

Här i Aonang regnar det nästan ingenting!
Saturday 2 April 2011 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Efter en skakig å blöt speedbåt över till Phuket väntade en liten tatuerad thai m en lika liten bil. Vanen vi beställde bidde en liten sportig Toyota m avgastrim så vi var rätt mör när vi landade på Sunda Resort. Efter vägen såg vi spår av regnandet, översvämmade fält, vatten som

Raya Island
Tuesday 29 March 2011 - Rawai, Phuket, Thailand

Hej Sverige! Efter knappa veckan på denna underbara mysiga vackra lilla ö har vi knappt sett till solen! Trots att vi verkligen inte är några soldyrkare eller direkt väderberoende så börjar regnets piskande och vindens vinande att kännas LITE jobbigt! Det har gått hög sjö i några dagar

Air China suger...
Friday 1 January 2010 - Beijing, China

Vi åkte som sagt hemmåt via Peking. Med Air China.. Bangkok - Peking resan gjorde vi i ett plan som var det skitigaste jag någonsin satt min fot i, riktigt snuskigt var det men fram kom vi ju. Väl framme i Peking var ju planen att åka in till Den Förbjudna Staden. Men kombinationen att Smilla

Nej vi vill inte komma hem!!!
Monday 28 December 2009 - Bangkok, Thailand

Vi har haft jättemysiga och hektiska dagar här i Bangkok. Bangkok är ju en helgalen stad. Vi flög från Krabi till Bangkok den 23 och checkade in på flådiga Lebua state towers det var personal överallt som bockade och bugade öppnade dörrar och tryckte på hissknappar! När vi klev in i

Kayaking!
Wednesday 23 December 2009 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Igår klev vi upp tidigt och blev hämtade med en öppen pickup till mangroveträsket utanför Ao nang där vi fick kliva i en kayak för tre. Sen bar det iväg in i träskmarkerna, vi paddlade för glatta livet, det var en och annan muskel som fick jobba som inte använts på ett tag.... Vi irrade

Kanarieoarna?
Tuesday 22 December 2009 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Efter 4 nätter på Koh Lanta drog vi vidare med färjan till Ao Nang, lite mer fart och fläkt här och mycket svenska runt omkring, till och med försäljarna snackar svenska...! Hotellet vi bor på är som en liten oas i all kommers och Kenta blev uppgraderad till ett hörnrum där vi chillade

Moppetaxi, shopping, oroninflammation och fireshow!
Tuesday 22 December 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Efter elefantritten och naturnära upplevelser blev Marlene och jag sugna på lite shopping för att balansera upp livet... Vincent ville med och prompsade på att vi skulle åka moppetaxi till Saladan. Sagt och gjort, en väg skulle vi väl överleva! Kan rekomendera detta färdsätt om kassan är

Marita Magnus och Smillas Thailand

22 March 2011 - 6 April 2011

Två veckor direkt från Luleå till Thailand och Racha Yai och Aonang!

Malaysia Thailand & Kina-snabbis

1 December 2009 - 29 December 2009

Flyger till Bangkok för att direkt ta oss vidare till Kuala Lumpur som vi utforskar i några dagar. Planen är sen buss till Georgetown o museumet Blue Mansion ett par nätter. Färja till Langkawi för sol å bad, båt till Ko Lipe mera sol å bad o ladda batterierna inför sammanstrålningen med Marlene&Kenta o grabbarna. Vi ska rå om varandra riktigt intensivt o läänge! Gruppkram - så Jul i Bangkok - Lebua. Sen springer vi igenom Den Förbjudna Staden i Beijing å så hem igen.

Thailand

9 March 2007 - 7 April 2007

aventyr sol bad umgange

We will send you Marita 's trips updates through email.