Bio
Resenär först på senare år när barnen blivit större. Ger mig gärna iväg ensam om det behövs.Äventyrslusten bara ökar med åren :)
Age : 62
Hometown Kungsbacka, Halland County, Sweden
Last active at - from Kungsbacka Municipality, Halland County, Sweden
Hemresan
Monday 11 February 2019 - Stockholm, Stockholm County, Sweden

Söndag 10 februari Sitter just nu uppe i luften o skriver detta. Har precis ätit mitt första mål mat för dagen, kyckling o ris, smörgås, bönsallad, vin, vatten o kaffe. Blev väl en bra frukost/lunch o nästan middag med. Klockan ringde vid 6 i morse o då var det strömavbrott igen.

Sista dagen i Malawi
Saturday 9 February 2019 - Salima, Central Region, Malawi

Ja, då var den kommen då, sista dagen här i Malawi. Lördag idag o då är det pannkaksfrukost. Så gott med pannkaka o nutella. Det hade börjat vräka ner regn igår kväll o fortsatt så under natten, lugnade sig lite ibland o sen vräkte det på igen. Men det hade slutat frampå

Klänningen är i huset!
Friday 8 February 2019 - Salima, Central Region, Malawi

Gick upp runt 6 men hade då varit vaken ett bra tag innan. Fortfarande ingen ström o därför inte något vatten nu heller. Gick alltså inte att spola i toan så jag fick vänta ett tag innan jag gick dit. Isaac höll på att ta in vatten i en stor hink o fyllde på toan så jag kunde snart

Ingen outreach idag heller :(
Thursday 7 February 2019 - Salima, Central Region, Malawi

Regnade när jag gick upp o det hade det nog gjort nästan hela natten. Avtog innan vi skulle ge oss iväg på våra aktiviteter men pga regnet så blev det inte någon tur till byn som stog i tur för att få besök idag o därför fick vi inte väga barn idag heller tyvärr. Jag, Vicky o Sina

Det bidde ingen klänning, det bidde........
Wednesday 6 February 2019 - Salima, Central Region, Malawi

Onsdag o då var det mandasi till frukost igen, mums!! Jag o Vicky skulle iväg till Chisomo, förskolan som startar 8.00.Innandess så instruerade jag Andres som skulle åka till Salima tillsammans med Sina för att handla. Han skulle få ta ut lite kontanter i bankomaten, handla lite o hämta min

Creative Corner
Tuesday 5 February 2019 - Salima, Central Region, Malawi

Svettig natt som nästan alltid. Varmt o soligt när jag o Andres gav oss iväg till Kliniken idag. Dags att räkna piller igen. Det var låst när vi kom fram men vi hittade Diana så småningom. Hon kom med sin dotter på ryggen, skulle vägas mm idag, det var outreach vid kliniken o fullt med

Inget regn!
Monday 4 February 2019 - Salima, Central Region, Malawi

Vardag o dags för projekten igen. Viktoria som skulle kommit igår missade sitt plan från Tanzania o kommer tydligen i morgon istället. Skulle varit på outreeach idag men det fick ställas in eftersom husets bil var trasig så jag o Olivia fick gå till kliniken o räkna piller istället.

Slappedag igen
Sunday 3 February 2019 - Salima, Central Region, Malawi

Var vaken runt 4.30 i morse när det regnade o åskade för fullt. Sen när jag gick upp så var det faktiskt uppehåll. Hann tvätta upp mina byxor innan regnet började. Det kom en rejäl skur o åskade ordentligt. Jag skulle ju till Annette på lunch runt 12 så jag väntade på att det skulle

Shopping i Salima
Saturday 2 February 2019 - Salima, Central Region, Malawi

Hade inte något mobilnät från igår vid lunch tills jag idag var på väg till Salima. Då satte det igång igen o telefonen surrade hela tiden av nya meddelanden. Fick så småningom skickat meddelande till Angelica o gratulerat på födelsedagen. Därför börjar jag här med ett Hipp, Hipp,

Ensam i huset, nästan
Friday 1 February 2019 - Salima, Central Region, Malawi

Fick skickat iväg gårdagens inlägg i morse, även om anslutningen var lite halvkass. Även lite bilder kom iväg på Fb. Jag o Olivia skulle idag till en annan förskola, Chisomo. Där hjälper också Help2kids till men det är en förskola där föräldrarna får betala en mindre summa o barnen

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 January 2019 - 11 February 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

San Francisco med 3 arbetskompisar

7 May 2018 - 17 May 2018

Den 7 maj reser jag, Lillemor, Tuula o Catrine till SF för att göra staden i 10 dagar. Ska bli så himla kul :)

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 March 2018 - 21 April 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Best of Britain med Marie o Eivor

23 June 2015 - 30 June 2015

Åker med mina gamla barndomskamrater till England för en bussresa till kända ställen väster om London.

Volontärresa till Malawi

18 October 2014 - 7 December 2014

Den 18 oktober åker jag iväg på en volontärresa igen. Det blir Afrika igen men denna gången ska jag till Malawi och en by som heter Lifuwu vid stranden av Malawisjön. Jag åker med en schweizisk organisation som heter help2kids, www.help2kids.org

Indien och Goa med Evelina i 2 v.

20 April 2013 - 5 May 2013

Reser till Goa, Indien den 20 april och ska stanna i 2 v. Ska också resa till Bangalore och hälsa på Irén, en fd arbetskamrat över 2 dagar. Hoppas på sol, värme, bad och att få se en hel del spännande tillsammans med Evelina, min äldsta dotter.

USA- New York och San Francisco

16 September 2012 - 7 October 2012

Jag åker till USA med mina barn Angelica och Emil. Ska träffa Facebooks-vänner, några träffade jag förra året och några ska jag se för första gången!! Efter 1 v i New York så tar jag och barnen tåget till San Francisco och är där i 10 dagar innan vi flyger hem igen.

OS i London - Damfotbollsfinalen

7 August 2012 - 11 August 2012

Jag och mina två döttrar- Evelina och Angelica- har fått biljetter till Damfotbollsfinalen på Wembley den 9 augusti. Ska bli så himla kul att få uppleva OS på plats!

Hämta hem dottern från England!

3 June 2011 - 12 June 2011

Äntligen ska jag komma iväg för o hälsa på den Au Pair jobbande dottern i England. Detta blir hennes sista vecka o jag åker så jag kan få träffa hennes familj innan de själva åker på semester i början av nästa v. Roy, Jannicke o Emil kommer över nästa vecka o vi får alla bo i familjens hus när de är borta!! På söndagen åker vi sen hem allihopa o då kommer Angelica med för gott, hennes drygt ett års jobb är slut.

Volontär på Barnhem i SydAfrika

23 October 2010 - 5 December 2010

Jag ska resa till SydAfrika och hjälpa till som volontär på ett barnhem strax utanför Stellenbosch. Barnen är mellan 0-8 år och en del är handikappade. Vi ska hjälpa till i den dagliga omsorgen om barnen samt undervisa i grundläggande engelska. Man får bo i delad lägenhet i Gordons Bay och blir körd fram och tillbaka till barnhemmet. Arbetstid må-fre 9-16. Hoppas även få se en del av SydAfrikas natur och djurliv.

We will send you Bodil 's trips updates through email.