Packat och klart
Wednesday 23 January 2013 - Hội An, Quang Nam Province, Vietnam

Jahopp då var det packat och klart. Har varit och sluttackat skräddaren med lite blommor och sett till att få lite foton. Åt sista nudlarna hos gamla damen, även där lite foto. Har även hittat tjejen som hjälpt mig 2 gånger tidigare med skrädderiet. Hon har bytt ställe, henne hittade

De lata dagarna fortsätter
Sunday 20 January 2013 - Hội An, Quang Nam Province, Vietnam

Har nu varit här i mer än en vecka, och har tagit god tid på mig med all fitting. Nu är det förmodligen klart för upphämtning idag, 2 hela kostymer med väst, 3 kavajer med väst, en "ensam kavaj och slutligen 20 skjortor i blandade" kontorsfärger". Mitt förra hotell bestämde sig

Semester i semestern
Tuesday 15 January 2013 - Hội An, Quang Nam Province, Vietnam

Har nu spenderat 3 dagar som huvudsakligen gått ut på slappa vid poolen och sedan smita iväg på en fitting. Det är lugnt och skönt här, är mestadels ensam vid poolen. Vädret är riktigt bra, inte så varmt, kanske 25 grader i skuggan. Så det är lite lagom varmt, poolen ligger lite

Lite blandade erfarenheter
Sunday 13 January 2013 - Hội An, Quang Nam Province, Vietnam

Vill skriva ner lite roliga spännande och annorlunda saker som jag stött på under resan. Mycket för att jag ska komma ihåg själv men jag tror en del kan vara rolig läsning för fler. Favorit citat 1: "Stay in school", sagt av en av amerikanskorna i Bagan till några småungar när vi

Skräddarmarodören slar till

Eftersom jag varit i Hoi an tva ganger och vet ganska sakert vad jag vill ha, sa valde jag en helt annan approach an den som normalt anvands har. Jag gick in for att kolla priser hos over 10 skraddare. Normalt sett ska de ha en att valja modell, valja tyger och ta matt och allt. Sen kommer de

Hoi an
Saturday 12 January 2013 - Hội An, Quang Nam Province, Vietnam

Jahopp då var man framme, 16h buss ch vi landade på lokala busstationen. Som vanligt vill jag bara därifrån eftersom det står folk och drar i en för att åka hit eller dit. Men en stackars tjej fick fram att hon hade bra billigt rum, jag firade hur mycket. 10 dollar, har ni pool- ja! Åsså

En kortis i Hanoi
Friday 11 January 2013 - Hanoi, Vietnam

Kom in med flyget ca 09,30. Var i stan vid 10,30 eller så. Letade mig fram till sjön och gamla staden eftersom det är mysigast där. Mycket turister också så det borde gå lätt att hitta resebyråer för att köpa nattbuss-biljett till Hoi An. Första stället 600k Dong (180 SEK), andra

Vietnam here I come!
Thursday 10 January 2013 - Bangkok, Thailand

Tidigt imorgon bitti bär det av till Hanoi. Sen ska jag hitta natt buss till dannang samma kväll har jag tänkt mig. Från dannang är det en kort snutt kvar till Hoi An. I Hoi an tänker jag ta ett hotell med pool, så får det bli min sista vilovecka innan hemfärd. Ligga under ett parasoll

Lämnar Myanmar

Direkt efter heldags båttur i Inle lake så hade jag nattbuss bokad till yangon (Rangon). Kände mig färdig med Myanmar, och var inte sugen på Yangon. Fick inte bra vibbar när jag åkte från flyget in i stan. Stora städer är inte speciellt exotiska för mig. Njae jag drar nog vidare. Mitt

Inle lake utflykt
Thursday 10 January 2013 - Inle Lake, Shan, Myanmar (Burma)

Upp tidigt i ottan för att äta innan vi tog oss till båten som skulle transportera oss under dagen. Vi gjorde först ett stopp för att titta på en fiskare som fiskade med en gammal teknik. Han stannade helt upp sitt" arbete" när vi kom närmare. Han höll fram utrustning och stannade upp i

Sydöstra Asien 2012

11 December 2012 - 25 January 2013

I efterhand kan resan summeras följande. Flög till Singapore via Frankfurt. På Singapores flygplats blev frågan - jag vill lämna landet. Buss över gränsen till Malaysia. Hamnade i Malakka, och sedan vidare till Penang(Malaysia). Efter det över gränsen till Hat Yai och vidare till Phuket. Efter det Bangkok, fixa visum till Myanmar och sedan flyg dit. Började i Yangon, men tog direkt nattbuss till Bagan. Efter det ett par dagar i Pakkoku och sedan Monywa. Mandalay, Maymyo och vidare till Hsipaw. Tillbaka till Mandalay och sedan Inle Lake. Nattbuss till Yangoon och direkt flyg tillbaka till Bangkok. Sedan flyg till Hanoi, sedan nattbuss till Hoi An. Flyget hem gick från Danang(bredvid Hoi An) till Ho Chi Minh City (Saigon) till Singapore till Frankfurt till Stockholm.

Kina 2011

2 November 2011 - 14 December 2011

Min första resa till Kina. På agendan står besök hos TP som bor i Shanghai. Att få en titt på förbjudna staden i Peking och att hoppa lite på muren. Med lite tur kan ett besök i Hongkong fixas. Resten av tiden spenderas i södra Kina på resande fot.

Indien 2010

29 November 2010 - 17 January 2011

Backpacking i södra Indien.

We will send you Vicke 's trips updates through email.