Sista dagarna i paradiset

Under taxiresan till Stonetown, den stora staden på Zanzibar blev det dramatik. Vi fastnade i en kö vid ett vägarbete men det var inte arbetet som stoppade upp oss utan en buss som försökte köra igenom avspärrningarna och som fastnade. Detta ledde i sin tur till att lokalbefolkningen blev

Sultan Sands - hotellet med det "lilla" extra
Friday 9 July 2010 - Unguja, Tanzania

Efter ännu en dyr taxiresa, var vi så framme vid det hotell som vi bokat sedan länge i förväg, Sultan Sands. Här skulle vi bo i fem nätter för priset för fyra, totalt 1660kr per natt. Vid ankomsten fick vi en härlig fuktig handduk att fräscha upp sig med samt en god drink. Efter lite

Nungwi - snorkling och slappande på LangiLangi
Sunday 4 July 2010 - Unguja, Tanzania

Nu var dags att ta sig till öns norra spets, Nungwi. Fiskebyn med 5000 invånare mötte oss när vi kom hoppande fram med vår taxi och precis som vanligt råstirrar många rakt in i bilen. Vad man läst är de ganska trötta på att deras kustremsor blir uppköpta för att göras om till hotell

På väg mot Zanzibar
Saturday 26 June 2010 - Unguja, Tanzania

Vi gick upp redan kvart i fem för att ta en taxi till busstationen. Vi hade redan innan safarit köpt två platser på den supertidiga bussen för vi ville hinna ut till Zanzibar med båten som går vid 16. Vi kom ut och såg bilen som skulle köra oss...bilen var värre än vår med tomflaskor i

Safari dag 6 - Tarangire
Friday 25 June 2010 - Arusha, Tanzania

Jonas På eftermiddagen när vi kom fram till Tarangire, som är hem för ca. 3000 elefanter, möttes vi av en annorlunda natur. Det var mer träd än på savannen men ändå ingen skog. Stora massiva Baobabträd som karaktäriserar parken utgjorde en perfekt bakgrud/förgrund till alla djur.

Safari dag 5 - Ngorongoro
Thursday 24 June 2010 - Ngorongoro Crater, Arusha Region, Tanzania

Lotta Direkt på morgonen begav vi oss mot platsen där man kör ned i kratern. Det tog ca en halvtimme dit och det regnade hela vägen och var dimmigt. Men när vi kört ned i kratern på en slingrande väg blev vädret genast bättre. Vi fällde upp taket på bilen och började köra i kratern

Safari dag 2 - På väg mot Serengeti
Monday 21 June 2010 -

Andra safaridagen vaknade vi relativt tidigt för nu var det dags att ta sig mot Serengeti! Innan vi begav oss åt vi dock en supergod icke-gi fukost ;) Vi satte sedan oss i vår landcruiser och körde mot Ngorongorokratern (ett ställe dit vi ska på torsdag!) som ligger på vägen till Serengeti

Safari dag 1 - Lake Manyara
Sunday 20 June 2010 - Lake Manyara, Tanzania

Idag var Jonas som en liten pojke som skulle ut på utflykt. Det var dags för safari! Vår bil med chaufför som kom och hämtade oss verkade toppen. Bilen var en stor Toyota landcrusier och vår guide/chaufför Ayub verkade vara en trevlig kille. Under en 15 mils färd till Lake Manyara (första

Jambo Jambo
Friday 18 June 2010 - Nairobi, Kenya

Jonas: Efter en stressig morgon med besök på den oflexibla arbetsförmedlingen bar det så äntligen iväg. Månader av förberedelser och längtan var slut. Nu var det dags at bege sig ut på vår smekmånad till Kenya och Tanzania. Turen till Kastrup gick enligt planerna och flyget med SAS

Bland lejon, giraffer & delfiner...

17 June 2010 - 13 July 2010

Bröllopsresan till Kenya och Tanzania tar snart sin början! Följ oss på vårt äventyr då vi (förhoppningsvis) möter the Big Five i Serengeti och solar och simmar med delfiner på Zanzibar!

Övriga resor de senaste åren

1 January 1998 - 31 December 2011

Mina övriga resor!

Bland pandor, orangutanger & pingviner...

25 August 2008 - 18 January 2009

Nu är det dags än en gång att ge sig ut på äventyr. Till och med Indiana Jones hade blivit avundsjuk när vi letar terrakottakrigare i Kina, dyker efter skatter, träffar farliga djur i djungeln och bestiger glaciärer där få männsikor har satt sin fot. Så luta er tillbaka och njut...

Goa goa goa - hej hej hej

1 January 2008 - 16 January 2008

En liten charterresa fast med lite mer curry i!

Tunisien 2006

22 June 2006 - 29 June 2006

En underbar tur till Tunisien!

Kreta 2006

17 August 2006 - 24 August 2006

Sista-minuten resa för 1000:- Underbart!

Bland tigrar, elefanter & hajar...

23 January 2007 - 31 May 2007

Vår livs resa tar nu sin början! Förberedelser är gjorda, t.o.m de "hemska" sprutorna är avklarade. Med spänd förväntan tar vi snart våra fina ryggor och beger oss mot Kastrup där äventyret väntar...

We will send you Jonas 's trips updates through email.