Slutet är nära!!!
Saturday 14 July 2018 - Westmont, Illinois, United States

Hej hallå!! Sitter nu på ett hotellrum i en förort till Chicago efter en späckad vecka med att förbereda ett bröllop, fixa festen, städa upp efter festen och sen hitta på en massa kul!4:e juli spenderades som sig bör med fantastiska fyverkerier, varm korv och dans i Thorp Wisconsin dage

Framme hos vänner i Stanley Wisconsin
Wednesday 4 July 2018 - Stanley, Wisconsin, United States

Hej!Resan till Seattle gick fint, vi fick stanna och slafa på ett ställe ett par timmar för att orka. Men på morgonen kom vi fram till Seattle. Påminner lite om San fransisco med branta gator. Vi hade lite strul med att hitta ett boende och för att hitta det fick vi finna ett ställe med

På väg mot Seattle
Saturday 23 June 2018 - Manhattan, Montana, United States

HejVi har nu lämnat Yellowstone bakom oss och börjat köra mot Seattle. Vi har stannat till vid en mack med wifi och lite mat. Vi är förhoppnings framme imorgon bitti. Det är en ganska bra bit att köra så det blir att bädda in Ella och My och ladda med kaffe och snacks.Rodeon var en riktig

Cowboys i Cody
Tuesday 19 June 2018 - Cody, Wyoming, United States

Howdy!!!Nu har vi hunnit ta oss till Cody som ligger ca 1 timma från Yellowstone national park. Resan började hemma i torsdags med att min goa lillebror var så söt och skjutsade oss till Malmö för en övernattning på hotel innnan vi tidigt nästa morgon skulle ta oss till Kastrup.  På

Då är det nog dags för ytterliggare en ny bil....
Friday 7 April 2017 - Sun City, North West, South Africa

Efter Ghanzi tog vi oss in i Transfrontier parken, väl där så tog vi oss över till den Sydafrikanska delen. I Nossob som är det närmsta lägret upptäckte vi till våran förfäran att allt var fullbokat, tydligen börjar de sitt skollov denna veckan, nåväl vi fick en "nöd camping plats".

Kalahari
Saturday 1 April 2017 - Tshane, Kgalagadi District, Botswana

HejVi hade önskat att vi lyckats få in lite bilder vid det här laget, men det är lite si och så med wifi och tid för uppladdning.För tillfället har vi precis ätit lite mat på en vägkrog i byn Kang sydost om Centrala Kalahari. Vi har stagat upp en skyddsplåt på undersidan med lite

Gränskontroller, vatten och vilda afrika
Sunday 26 March 2017 - Maun, North-West District, Botswana

Ship o'hoj!!Nu har vi hamnat i chobe national park, jag sitter i bilen och barnen har fått lånat en fotboll av våra grannar… de ser ut som värsta rännstensungarna nu! Alldeles skitiga av sand och smuts på hela kroppen då det är det underlaget som finns här.Vi har som sagt avverkat

Etosha & La Rochelle
Sunday 19 March 2017 - D3047, Oshikoto Region, Namibia

På plats i Etosha har vi lyckats att se ett par svarta noshörningar och ett par lejon, i övrigt har det varit lite klent om man bortser från det vanliga utbudet(zebra, impala, springbok, giraff och div otyg. Efter vad vi har fått reda på har alla elefanter vandrat norrut :(. Vi lyckades inte

Mot Etosha
Tuesday 14 March 2017 - Halali, Oshikoto Region, Namibia

Vi lämnade verkligen Soussesvlei i ett rökmoln, det var nämligen så att medan vi körde ut från byn så drog en sandstorm in. Det är som en smutsbrun dimma som kommer i hög fart. Dessförinnan hade vi badat och duschat. Efter duschen var det som att kliva in i en hårfön. Tror aldrig att

Öken, torra flodbäddar och raka vägar
Monday 6 March 2017 - Sossusvlei, Hardap Region, Namibia

En kall i handen, sittandes i en tältstol, vid vårt bord utanför tältet vi har på taket av bilen och känns lite som ett kontor fast med en mycket bättre utsikt och mer frisk luft!Vi har kommit fram till Sossusvlei och ska snart ut och känna på de, troligtvis, största sanddynorna i

Roadtrip USA 2018

14 June 2018 - 18 July 2018

Denna resa går med bil från Denver upp till Seattle/Vancouver genom Rocky Mountains och Yellowstone. För att sedan kliva på flyget till Chicago där vi spenderar ca 14 dagar innan hemfärd. Tält ska inhandlas samt lite annan utrustning och vänner ska hälsas på!

Familjeäventyr i södra Afrika

13 January 2017 - 14 April 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

3 veckor i Thailand

30 October 2012 - 21 November 2012

Dubai

2 February 2011 - 10 February 2011

Reuniting in Dubai!! =)

Sydafrika - en tre månaders resa

4 November 2007 - 2 February 2008

Resan börjar och slutar i Kapstaden. Där emellan ska vi bl.a. besöka Kgalagadi parken, vindistrikten och Krugerparken. Eventuellt ska vi upp till Viktoriafallen och in i Mozambique. Vi ska fira jul och nyår i Durban, besöka diverse nöjesparker och undvika att bli rånade coh lemlästade. En höjdarresa med andra ord!!

We will send you Tina Och Magnus 's trips updates through email.