Dag 30
Monday 16 September 2019 - Fisterra, Galicia, Spain

Vilken härlig dag idag. Vi tog sovmorgon. Hade sedan frukostbuffé på hotellet intill vår lägenhet. Efter en lång frukost började vi vandringen mot fyren. Vid affären träffade vi killen från Schweiz som vi åt middag tillsammans med för ett antal dagar sedan. Vandringen upp till fyren

Dag 29
Sunday 15 September 2019 - Fisterra, Galicia, Spain

Idag har vi förflyttat oss ca 9 mil, men med buss. Någon gång vill jag gå hit men då passa in det med en kortare vandring innan (kanske Camino Ingles). Jag har inte haft ont i benen under de dagar vi vandrat men idag på bussen var det som myror i vaderna. Benen ville gå, inte åka buss. Vi

Dag 28
Saturday 14 September 2019 - Santiago de Compostela, Galicia, Spain

Sista natten på härbärge var skaplig. Man har vant sig så vid alla ljud så man bryr sig inte längre. Det kommer kanske att bli för tyst i fortsättningen. Vi startade strax efter sju och stannade för frukost som vanligt efter ca en timme. Vi har vant oss vid den spanska frukosten så idag

Dag 27
Friday 13 September 2019 - O Pedrouzo, Galicia, Spain

Dagen startade inte riktigt som vi tänkt oss. Igår då Bengt tog ut pengar i en bankomat fick han inte tillbaka kortet. Allt var rätt gjort och han fick kvitto på uttaget men inget kort. Banken hade stängt, det satt en kvinna kvar där men hon kunde inget göra utan sa att vi skulle komma

Dag 26
Thursday 12 September 2019 - Arzúa, Galicia, Spain

Dagen har gått genom skogar (eukalyptusträd) och över flera floder, där vi gått på gamla broar. Frukosten åt vi på en liten bar tillsammans med några av dem vi träffade i förrgår. Jack, från Australien, hittade ett piano och underhöll oss med musik och sång. Vi kom till staden Melide

Dag 25
Wednesday 11 September 2019 - Palas de Rei, Galicia, Spain

Vi hade en trevlig kväll igår. Först träffade vi fransmannen, som vi åt middag med strax före Leon, och drack ett glas vin med honom. Vi träffade också två franska damer som var 74 år och börjat sin Camino för fem år sedan, de hoppades komma till Santiago denna gång. När vi skulle

Dag 24
Tuesday 10 September 2019 - Portomarín, Galicia, Spain

Idag har vi gått en kort sträcka, endast 23 km. Men vi kom ihåg den mysiga staden Portomarin, där vi åt frukost för tre år sedan, och ville gärna stanna här. Vägen hit var igen mycket vacker, genom ek- och kastanjeskogar och små byar. Det hade regnat under natten så marken var blöt och

Dag 23
Monday 9 September 2019 - Sarria, Galicia, Spain

Idag har det varit en fin vandringsled. Första mulna dagen så det har inte varit för varmt. Otroligt häftigt i morse då molnen var under oss och bergstopparna stack upp. Eller som spanjoren, vi gick med en stund, sa "ser ut som havet och en ö". Vi har gått på vackra skogsvägar, sett

Dag 22
Sunday 8 September 2019 - Fonfría, Galicia, Spain

Hade åter en mycket trevlig middag igår. Vi var på ett privat härbärge men han som var volontär där fixade trerätters samt frukost till alla för donativo -pris. Vi var ca 15 som åt, personer från Italien, Polen, Lettland, Frankrike, Slovenien, Schweiz. Han hade som varmrätt det gjort en

Dag 21
Saturday 7 September 2019 - Trabadelo, Castile and León, Spain

På grund av marknaden i stan var det inte lätt att hitta Caminon. Vi var fem stycken som irrade runt och letade efter gula pilar. Till sist tog vi GPS till hjälp och tog oss till närmaste by och kunde där ansluta till leden. Vi har hela dagen gått genom en massa små byar så man har inte

El Camino de Santiago

18 August 2019 - 19 September 2019

Vandra Camino Frances med Bengt Lövström. Start i Frankrike, St Jean Pied de Port, målgång i Spanien, Santiago de Compostella. Sträcka ca 800 km.

Camino Portugues

15 August 2018 - 26 August 2018

Pilgrimsvandring från Porto i Portugal till Santiago de Compostella i Spanien. Med Bengt Lövström

Santiago de compostela

10 September 2016 - 29 September 2016

Vandring med Bengt Lövström

löparäventyr i Italien

30 September 2013 - 31 October 2013

We will send you Gun 's trips updates through email.