Bio
Socialsekreterare som efter en sista knuff över kanten vågade språnget rakt ut i det okända. Äventyret börjar med en resa till Sri Lanka i december och hem från Bangkok i april. Däremellen och därefter vet jag inte vad som sker. Om jag går vilse, tror jag att jag hittat några nya stigar att minnas.
Age : 67
Hometown Stockholm, Stockholm County, Sweden
Last active at - from Hägersten, Stockholm, Stockholm County, Sweden
på väg hem
Thursday 21 August 2014 - Genève Aéroport, Geneva, Switzerland

Avslutade min vistelse i ostlandet med en vansinnig middag igår på en liten restaurang uppe i jurabergen: friterade ostrullar så mycket man kan äta! Tror inte den fysiska aktiviteten tidigare på dagen uppvägde detta frosseri! Här några fler bilder. Nu är jag redo för hemresa och min

I Schweiz
Sunday 17 August 2014 - Pfäffikon, Switzerland

I forrgar lamnade vi sa Italien, akte over San Bernardinopasset i hyfsat vader istallet for att aka genom tunneln, fick en skymt i alla fall av de haftiga alptopparna. Overallt langs bergen rinner smala, hoga vattenfall som samlar sig till turkosbla floder, pa de grona sluttningarna typiska

bland byarna i Italienska bergen
Sunday 10 August 2014 - Lanzo D'intelvi, Lombardy, Italy

Milano var inte lika trevligt som athen, men jag såg det man skulle se, travade tills jag blev helt slut i fötterna. Men vädret var fint. När jag åkte tåg en timme till chiasso förra lördagen, blev det omedelbart andra bullar. Regn och åska och typ 10 grader på natten här i esthers

full fart
Wednesday 30 July 2014 - Milan, Lombardy, Italy

Det har varit svårt med internet, och jag vet inte riktigt hur jag förminskar bilder på min nya kamera, så jag kan inte lägga upp några! En sammanfattning för er som inte har Facebook: Seglingsturen var helt fantastisk! Vilken upplevelse! Efter paros seglade vi till mykonos, kythnos,

en dag i paros
Tuesday 22 July 2014 - Nisos Paros, Greece

Så kom jag då med bussen till lavrios, hängde där några timmar tills jag kunde komma på båten vid lunch. Kl 10 på kvällen hade alla kommit, två kvinnor ochu en man från Stockholm. Efter frukost gav vi oss iväg , det blev en gansja blpsig segling, jätteroligt! Och vad havet är

Första natten på flygplatsen i athen
Saturday 19 July 2014 - Athens, Attica region, Greece

Jaha då var man på väg igen. Den började med förhinder av olika slag mellan Helsingborg och köpenhamn, värre än värsta pendeltågsstrulet med spårarbete, skakande tåg, personalbrist, tågbyten, signalfel, växelfel, ja rubbet. Tog två timmar istället för en, och det hade ju varit

Slut pa resan
Monday 17 March 2014 - Kolkata, West Bengal, India

Som ni facebookare redan vet, avbryter jag min resa eftersom pappa dog igar, kommer till Stockholm 19:e. Jag var ju lite forberedd efersom jag fatt veta att han blivit mycket svag sista veckan. Tack alla ni som gett gensvar pa uppdateringar och bilder, det varmer. Tjingeling for den har gangen!

Vid den heliga flodenNaramuda
Wednesday 12 March 2014 - Jabalpur, Madhya Pradesh, India

Efter ett nattag kom jag fram till Jabalpur deb 9:e, En kvinna jg traffade pa taget erbjod mig att komma och bo hos hennne istallet for pa ett dyrt hotel, vilket jag efter lite tvekan tackade ja till. Hennes man hamtade oss vid stationen, de bodde i ett ganska fint omrade, men huset var valdigt

Dagen blev inte som jag tankt
Friday 7 March 2014 - Nagpur, Maharashtra, India

Kopte cigaretter igar, skiter i om folk tittar och undrar, det gor dom ju i alla fall...Tog det valdigt lugnt i morse, holl till pa rummet till lunchdags. Det finns en grans for hur mycket man kan trava runt. Skulle sen ta bussen 20 km till en by dar det finns ett dragon temple. Well, det blev sa

I SultanlandJag har kraftig abstinens. Dels roker jag inte, dels far jag inte mitt internet att fung
Wednesday 5 March 2014 - Hyderabad, Telangana, India

Jag har kraftig abstinens. Dels roker jag inte, dels far jag inte mitt internet att fungera pa mobilen. Gissa om jag ar pa labilt humor, det racker att de deibterar mig 12 rupies for nat jag inte tagit for att jag ska bli irriterad, eller att kontoret for mitt natverk, efter en timmes vantan pa min

till Grekland och Italien m.m.

18 July 2014 - 9 September 2014

Flyger till athen den 18:e för att gå på en segelbåt i Lavrio som ska ta oss runt i cykladerna. Sen upp till min vän esther i Italien och Schweiz, avslutar förmodligen på Gotland en vecka

Till Sri Lanka, hem från Bangkok

9 December 2013 - 16 April 2014

Sagt upp mig från jobbet och hyrt ut lägenheten på ett år, reser i Asien fyra månader, sen vet jag inte. Det är inte svårt att vara modig när man inte är rädd... Hoppas ni som följer mig på Resedagboken ger ett litet livstecken om väder, hälsa och kärlek, för att förgylla min säkert tråkiga tillvaro då och då...;)

Alohawaii!

11 December 2012 - 11 January 2013

Min egen 60-årspresent till mig själv, en resa till precis andra sidan jorden, en gammal dröm från tonårens Elvisförälskelse och 8 x Blue Hawaii! 26 timmar tar det att komma dit via Frankfurt och LA, men är trots det framme samma dag som jag åker. Värre blir det när man ska hem när man kommer fram två dagar senare och har förlorat en natts sömn! Det ska bli spännande!

Tillbaka till Asien

1 December 2011 - 4 March 2012

Nu har jag jobbat 3,5 år och behöver ett brejk igen. Det passade sig så bra att jag kunde få tjänstledigt 2 månader i samband med min semester. Vet att jag flyger till Bombay 1 december, därifrån direkt till Goa för att slappa ett par veckor. Tar mig österut i Indien, kanar nerför östkusten och över till Sri Lanka. Sen vet jag att jag åker hem från Bangkok, däremellan får vi se vad det blir...Möter upp med ett engelskt par jag träffade 2007 i Goa, och med norskorna på Sri Lanka förmodligen. En del av er hinner jag träffa innan jag åker, men nu har nedräkningen redan börjat.Ni som inte vill ha min dagbok, säg till. Tjingeling!

Åter till Sri Lanka

27 November 2010 - 28 December 2010

Känslan att åka iväg till värmen på vintern är obeskrivlig, när man jobbat hela sommaren, sett den ena efter den andra vinka hejdå medan man håller ställningarna... Jag hoppas få återse några vänner jag mötte sist jag var där, men mest att få slappa på den underbara stranden i Unawatuna, äta en grillad jätteräka, dricka en god öl, höra vågornas stilla skvalp, se alla fåglar, blommor, fjärilar, ormar, apor, varaner och andra ödlor, jogga med hundarna på stranden och inte andra bekymmer än att inte trampa på krabborna. Vi hörs!

Till Europa

27 April 2010 - 16 May 2010

Med tåg ner till Holland för att besöka Karin och Ingrid, titta på tulpanfält, nationalmuseum och fira drottningens födelsedag. Med snabbtåg via Paris till Zürich för att hälsa på Esther, vandra i omgivningarna, ta en tur över gränsen till sommarstugan i Italien. Vidare till Geneve för återseende av Danielle, vän sedan nittonhundrakallt. Uppåt till Freiburg i Tyskland för att besöka Paul och hans tillkommande fru, vandra i Schwardzwaldskogen. Hem till Skåne, syrran och övrig släkt.

Goaaaa!

22 October 2009 - 20 November 2009

Hade lite semester kvar och har slutligen bestämt mig för att tillbringa den i Goa, bara slappa på stränderna, åka runt med vespa, cykla, äta och dricka gott. Min kompis Elisabeth lämnar Sverige för 6 månader i Indien så jag möter upp henne där.

hanoi-saigon

14 December 2008 - 15 January 2009

Reser med en kompis till Hanoi för att så småningom under en månad ta oss ner till solen i söder, till Mekongdeltat och stränderna och flyger hem från Saigon. Den som inte vill ha dagboken får säga till, så stryker jag er.

I Alkemistens spår

16 July 2007 - 14 January 2008

Man ska ju ha ett namn på sin resa och eftersom jag nyss läst boken för andra gången och fått en del inspiration från den så blev det så. Inte så att jag ska till Egypten (vad jag vet)utan rent bildligt liksom. För er som inte läst Alkemisten så drar en fåraherde iväg till pyramiderna eftersom han drömt att han skulle hitta en skatt där. När han efter många strapatser kommer dit drömmer han var han kan hitta skatten hemma... Och lite så är tanken med min resa, att jag ska "möta mitt öde", få nån vision om vad jag ska göra med resten av mitt liv fram till och efter pension. Och om inget händer åtminstone få lust att hoppa in i buren och ekorrhjulet igen, hejochhå! Planer? Mycket vaga. Vi, min kompis Nohad och jag, börjar i Bangkok, slappar några dagar medans vi väntar på att få ett överkomligt flyg till Bali. Nohad åker hem i mitten av augusti, jag stannar kvar i Indonesien nån månad till, sen kanske Malaysia, ganska säkert Burma, sen Indien och Sri Lanka. Men saker kan ändra sig, nån föreslog att åka till Sydamerika via Nya Zeeland, men då måste jag ju över hela Afrika för att komma till Indien igen, och då blir det ju verkligen jorden runt. Och jorden är jättestor fast den bara är ett dammkorn i universum. Ofattbart konstigt. Ni som nu får resedagboken, behöver ju inte kommentera offentligt om ni är för blyga för det eller har nåt privat att snacka om, utan det går bra att skicka mail till [email protected]

indonesien

31 October 2006 - 30 November 2006

Nedräkningen har börjat för den årliga vintersemestern, som nu går till Indonesien, närmare bestämt Bali och Lombok. Avresa 31 oktober. Ni som inte vill ta del av min dagbok, säg bara till, så stryker jag er!

We will send you Lisbeth 's trips updates through email.