Palolem och Colva - härliga Goa!
Monday 30 May 2011 - Palolem, Canacona, Goa, India

Palolem och Colva, Fyra olika bussar och nästan ett dygn senare på mer eller mindre skumpiga vägar kom vi förra söndagen fram till Palolem i Goa. Eller som man också skulle kunna kalla det, efter tre veckor i hettan på Karnatakas landsbygd, - Paradiset! Palolem är enligt många den

Sista dagarna i Aurad
Saturday 21 May 2011 - Narasimhapur, Karnataka, India

Hej! Nu var det ett tag sen sist, men som man säger: inga nyheter är goda nyheter :). Vi har det så fantastiskt bra! Efter en väldigt lång och besvärlig bussresa kom vi i söndags fram till Goas paradisstrand Palolem. Men först får vi berätta lite om våra sista dagar på sjukhuset. Vi

Andra veckan i Aurad
Sunday 15 May 2011 - Narasimhapur, Karnataka, India

Hej på er! Idag är det söndagsmorgon, vår enda sovmorgon eftersom vi även jobbar lördag förmiddag här på sjukhuset. Söndag är också den enda dag vi får klara oss helt på egen hand, något vi efter ständig uppassning/övervakning måndag-lördag tycker är ganska skönt. Idag är en

Srinagar, Kashmir
Sunday 24 April 2011 - Srinagar

Kashmir 20-24 april Vi flög till Srinagar i Kashmir på förmiddagen på onsdagen och blev upplockade av Arif från en lokal turistbyrå. Efter att förtjust ha visat Kashmirs grönska (naturligt växande cannabis) och bjudit oss på mat hemma hos sig tog han hos till det ”boathouse” där vi

Delhi
Tuesday 19 April 2011 - Delhi, Delhi, India

Hej alla vi saknar så mycket! Igår, måndag 18 april, klockan 09.41 tog vi tåget från Lund till Kastrup. I passkontrollen sprang vi på Sara och Michaela som går i vår klass, på väg till Dar Es Salaam i Tanzania. Det visade sig att vi alla skulle med samma flyg till Istanbul, som lyfte

Karl-Bertil och sockersand
Sunday 28 December 2008 - Tulum, Quintana Roo, Mexico

Tulum. Vilket ställe!! Vi hade turen att efter ännu en jobbig bussresa, få plats på världens bästa hostel – ”Lobo Inn”. Lobo (som är tysk) och hans fru Cynthia (som inte är tysk utan mexikanska) hade hittat det bästa konceptet någonsin i det annars så dyra området. Fri tillgång

Tikal

Precis som mailen hem har dagboksinläggen en tendens att bli allt fattigare såhär i slutet av resan. Under min förra resa finns det inte ens en dagbok för det sista landet jag besökte. Så nu när jag har vaknat alldeles för tidigt kan jag lika gärna göra någon nytta. Bussarna i

Två städer, den ena mysigare än den andra.

Vi lämnade Isla de Ometepe vid gott mod i hopp om att komma fram till den beryktat trevliga staden Granada samma dag. Så blev det inte. Det var båtar som inte gick bussar som inte fanns, och när natten kom hade vi bara kommit halvvägs. Dessutom hade Emil blivit rånad. (Emil är helt oskadd

Dramatik
Tuesday 25 November 2008 - Bocas del Toro Province, Panama

Hej alla! Vi är fast i en naturkatastrof, isolerade på en ö utanför Panama. Det började ösregna för en dryg vecka sedan och har fortsatt som så. De ofattbara skyfallen som är de värsta på 40 år föregicks också av en jordbävning, den värsta på 30 år, och skadorna i provinsen är

Kuna Yala, San Blas
Friday 21 November 2008 - San Blas Islands, Panama

Hej på er! Vi har haft det så otroligt bra, få se vad vi kan få skrivit ner. Bilderna får säga en del också. Trötta efter bara ett par timmars sömn hoppade vi kl 05.00 in i jeepen. En lagom skruttig Toyota med alla tänkbara finesser som kan vara bra på leriga regnskogsvägar. Till

Indien!

18 April 2011 - 4 June 2011

hejsanhoppsan

27 October 2008 - 13 January 2009

Nej, vi ska inte jobba. Vi ska helt enkelt bara ha det så bra vi någonsin kan!

Bra luft

11 February 2008 - 8 May 2008

Planlost resande mot battre luft

We will send you Elin 's trips updates through email.